Vitvaror
jonaserik: Ska inte måla gubben på väggen. Men du kan ha fått kondens bakom plasten där och då är det säkert is i isoleringen med. Har plasten bågnat ut så är det is innanför och det får du inte bort. Frostar du av så rinner smältvatten ner på insidan av plasten. Hade en gammal frys där det blev otät i dörren och dörren blev som en fotboll efter några månader.
BirgitS: [citat] Då vore det bra om du bryter strömmen till spisen genom att ta bort säkringarna (propparna) till den resp. slå av brytarna för spisen i elcentralen (beroende på vad för sorts säkringar du har) för att sen skruva av locket på spisens perilex-uttag för att se efter hur många trådar det finns där. Det ska vara 5 st om det är korrekt utfört men ibland finns det bara 4. Med 5
PetterO: [citat] Hej, samma problem här & så tacksam för era utförliga diagnoser Kan ngn oxå skriva vad den nya ventilen heter, art nr och eller var det är bäst att köpa den..?
Anonymiserad 137805: [citat] byt värmepumpsmotor eller/och kretskort är den mindre än fem år reklamera är den äldre köp ny
Anonymiserad 137805: [citat] följ sladdarna från fläktmotorn runt 60C jobbar kylfläkten
Piapia68: Snygg fläkt men betalade extra för måttanpassad kåpa som dock var felaktig. Vi fick anlita hantverkare och meddelade Tovenco detta efteråt, fick besked att de ej kompenserar något när vi tagit egna initiativ att lösa problemet. Det brukar ju företag gilla annars. Tagit 3 månader att få svar att de ej ersätter. Har påminnt ex antal gånger. Mycket dåligt! Köp fläkt någon
martin43: [citat] Fixat. Fungerar utmärkt. "Bristande underhåll" :/
sjodda78: [citat] [citat] Det är bilden längst till vänster som skall följas i Sverige då man använder 2 faser (L1/L2), N och skyddsjord. Jag har själv byggt om köket, dragit helt ny el och en del kompletteringar, ny Hager 5 raders normcentral. Till induktionshäll + inbyggnadsugn matning 5G 2.5mm² (L1,L2,L3, N + skyddsjord) till spisdosa avsäkrat 16A, H07RN-F 4G 2.5mm² direkt till häll (kan
emkjo: [citat] Ventilationsröret kommer endast att gå en kort bit längs taket inne i köket, så ljudet från en kanalfläkt skulle hamna på samma ställe om jag tänker rätt. Tanken med att programmera en fläkt var att ställa in den så att den går några minuter varje timme dygnet runt, inte hålla på och ändra. Det för att slippa ett konstant ljud. Men kanske behöver den ändå vara
Anonymiserad 137805: [citat] det går troligen hitta en ersättare längden på kapillärröret och utformningen av bulben är av vikt därefter är ju max temperaturen viktig tex 250C och med detta vinkelutslaget på vredet
Anonymiserad 137805: [citat] japp och du är nära slutet på denna.
Anonymiserad 137805: [citat] Den är nog närmre 10år så släng den
Jesper Ronn: Tack så mycket för din input! Verkligt bra information hela vägen! Ska se upp för kanterna. [citat]
Blåbyxan: [citat] Hittade TVÅ triacs som bara funkar åt ena hållet efter test enligt https://instrumentationtools.com/test-triac-multimeter/ Kanske jag testar fel (känns inte så) eller så är det exempel på undermåliga halvledare. [bild]
Rikards..: [citat] Gissar att du kan stänga dörren så den klarar sig nog från att vara groteskt överfull
etompau: Det vanliga felsökningssättet är väl att ge skåpet en lätt stöt/knuff.
Nellsis: Flaskorna är vägda så de är fulla. Jag såg att nummer två jag satt i såg annorlunda ut i toppen, se videon. Den på bilden har fungerat. När jag lossade tuben för att filma var det äntligen tryck från tuben och ljudet hörs i videon. Efter det satte jag tillbaka den och nu fungerar det. Kan kanske vara något glapp i fästen som triggar ventilen i tuben? Jag hade lossat tuberna flera
Anonymiserad 137805: Du kan säkert gå dessa tillverkade på vilken fjäder verkstad som helst, Kostar nog inte lika mycket som gångjärnen. Där efter får du renovera gångjärnets axlar
safir70: [citat] Update: jag fick termostaten igår och monterade den och kompressorn gick igång direkt som det skall. Den kylde ner till -20 och har hållit den temperaturen över natten perfekt. Jag tackar dig så otroligt mycket. Det var värt oerhört mycket att få ett så tydligt svar att det är det som är felet.:) För alla andra som är med här och inte lika insatta: Termostaten fungerar helt
Anonymiserad 137805: [citat] kul att det finns osby maskiner kvar som går
Anonymiserad 137805: [citat] Jag förstår att det är svårt men tekniken säger att han har bytt de 2 överhettningsskydd som finns (vid tre tillfallen), finns inga fler att byta.[/QUOTE] okay han bytte båda två, var det något fel på dessa? eller bara löste de efter en stund? då är det säkert fläkten som spökar, bra djävla klantigt om han inte upptäckte det, tre ggr har de på sig att fixa ursprungligt
Anonymiserad 137805: [citat] Olika allogritmer
merbanan: Är det inte så att man tom kan hyra in en behörig temporärt?
morr: Spisen fixad! Dvs en person kom förbi och rätade ut fothållaren samt höjdjusterade/sänkte spisen. Nu passar den mycket bättre så jag ser ingen anledning att klaga. Vad gäller lampan så fick jag en ny glödlampa iskruvad. Om det ska sitta ett skydd över så får jag fixa det själv. Tack alla som har engagerat sig i den här tråden!
emkjo: Hej! Jag funderar på att köpa en Fjäråskupan modell Intro, men skulle vilja se fler miljöbilder på den än den som finns på hemsidan. Om någon har en sådan köksfläkt skulle jag vara väldigt tacksam för en bild. Det spelar ingen roll vilken färg ni har. Skriv gärna en rad om hur nöjd eller onöjd ni är med den också. Tack på förhand!
Masse1967: [citat] TACK FÖR TIPSET ! Problemet är löst. Jag hittade en mycket svag och diskret märkning på det nya element 250V och på det gamla står det 400V, så det är fel i butikens datasystem.
olof63: Härligt Electroluxaren, pålitlig och snabb som vanligt - då får den gå några varv till, kostade 1500 spänn + jobbet. Tack för detta :-)
Talisman: Uppdaterar tråden med hur det gick, för den händelse ännu fler forummedlemmar råkar ut för Det Bruna Pulvrets Förbannelse. Ärendet är nu löst, och jag skulle nog beskriva det här som en av dom smidigare reklamationerna jag har haft det tveksamma nöjet att genomgå. ONSDAGEN DEN 9 FEBRUARI Kl 15.43: Jag mailar en utförlig reklamation med flera foton av det trasiga kylskåpet å mammas
Anonymiserad 137805: [citat] bra gjort dessa skitmaskiner från PRC har mycket i övrigt att önska