8 564 läst ·
19 svar
9k läst
19 svar
Vilken diskmaskin ska jag välja när Miele går bort?
Vi letade efter den tystaste maskinen med lägst pris, då hamnade vi på Bosch. Den blev bara drygt 3 år, sedan läckte den. Numera är det ett känt fel med reparationskit.
Vi hittade en likadan på blocket som var knappt ett år gammal, den har nu hållt i drygt sju år.
Delarna tiöl den trasiga maskinen sparade jag, de kan vara bra att ha någon gång, men hittills har delarna bara tagit plats.
Vi hittade en likadan på blocket som var knappt ett år gammal, den har nu hållt i drygt sju år.
Delarna tiöl den trasiga maskinen sparade jag, de kan vara bra att ha någon gång, men hittills har delarna bara tagit plats.
Ärligt talat så vet jag inte var det läckte, men det finns en massa youtube-videor där man pillar in en oringstätning eller liknande mellan plåten och avloppssumpen i botten.
Vår modell heter SMU50M62SK/80.
Men mitt bästa tips är att välja den tystaste maskinen till lägsta priset.
Försök sedan att hitta en sån på blocket där det finns lite kvar av fabriksgarantin.
Lättare med vit front...
Vår modell heter SMU50M62SK/80.
Men mitt bästa tips är att välja den tystaste maskinen till lägsta priset.
Försök sedan att hitta en sån på blocket där det finns lite kvar av fabriksgarantin.
Lättare med vit front...
För ett par år sen fick jag tag på en billig Whirlpool (WRUO3T333DF) för att ersätta en Elektro Helios som var så gammal att den hade mekaniskt programverk. Jag är faktiskt riktigt imponerad av Whirlpoolen. Den diskar bra, är tyst, har bra program m.m. Dock känns den lite smäckrare än vad dyrare maskiner (t.ex. Asko) gör, men bättre än de billiga turkiska maskinerna från t.ex. Cylinda och Beko.
Klicka här för att svara