Jag har problem med torktumlaren 503 M från Electrolux. Det lyser en lampa som indikerar att vattenbehållaren är full. Men även efter att jag tömt den så fortsätter den lysa och det går inte att starta maskinen. Jag har provat att sätta i o ur vattenbehållaren men får samma resultat.
Förstår inte vad som är problemet.. Några tips på vad jag kan testa för att lösa detta?

• Electrolux torktumlare med en lampa som lyser indikerande full vattenbehållare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P
Fin gammal maskin
Troligen har din pump havererat, de lir sköra medåldern

electroluxaren skrev:
Fin gammal maskin
Troligen har din pump havererat, de lir sköra medåldern
Åå vore typiskt.. Är det någon ide att ta hit nån som kollar på den tror du? Eller bättre att köpa ny?

P
Detta är ju en väldigtdriftsäker modell som torkar bra så...
Det kan vara en grej till och det är om det är täpt i slangen till behållaren, man får ta bort taket och kolla.

electroluxaren skrev:
Detta är ju en väldigtdriftsäker modell som torkar bra så...
Det kan vara en grej till och det är om det är täpt i slangen till behållaren, man får ta bort taket och kolla.
Tack, ska kolla på det imorgon. Vore fint om det gick att laga :)

P
så här ser pumpen ut (den är upp och ner)
https://shop.electrolux.se/search/?text=125+83+49-20/6
locket som visas uppåt är det som kan lossna med tiden
sitter lite tokigt till vänster bak.
om du tar bort taket/locket på maskin så ser du pipen där vatten skall rinna ner till behållaren, det kan vara ludd i denna
bara att blåsa.

• Gilla
Jennije
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
så här ser pumpen ut (den är upp och ner)
[länk]
locket som visas uppåt är det som kan lossna med tiden
sitter lite tokigt till vänster bak.
om du tar bort taket/locket på maskin så ser du pipen där vatten skall rinna ner till behållaren, det kan vara ludd i denna
bara att blåsa.
Kanon ska kolla detta, stort tack för hjälpen!

Det kan vara att vattenbehållaren på din electrolux edc 503 m som är full
Mvh Mats Adelman

För framtida referens :)
Vi har samma maskin och hade samma problem.
Lösningen blev att starta den och vänta tålmodigt.
Efter otaliga omstarter och blandade försök så satte jag den på 120 min, stängde dörren och startade.
Allt var tyst förutom timern som tickade svagt, efter några minuter startade dock pumpen och pumpade ur.
Den röda lampan lyste fortfarande ilsket, men efter kanske en kvart så slockade den och torkningen satte igång :)

Så till nästa med samma problem, töm behållaren, sätt timern på 120, stäng dörren, starta, gå och drick lite kaffe :)

• Gilla
Zaman Hossaini
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.