Vitvaror
hemmafixaren98: Nu är den igång igen - fredagsdisken får sig en omgång Två varma program, det ena med en ”rengöringstablett”, det andra med 2 msk citronsyra, samt uppsugning av vattnet med våtdammsugaren verkade göra jobbet. I framtiden får det bli några varma program samt rengöring ibland… Hörs här igen om ett par år (Men har nu tre o-ringar över - så det kanske dröjer ännu längre?!)
hemmafixaren98: Stort tack för feedbacken men trist att det inte funkade för dig… Fick rensat vår maskin - dammsög upp vattnet ett par gånger, och körde två olika ”rengöringsprogram” (det ena med någon rengörningstablett vi hade liggande, det andra med 2 msk citronsyra). Nu funkar den igen - håller nu på att ta fredagsdisken… (Kan inte riktigt välja att gilla ditt inlägg då du fick köpa
jonaserik: [citat] [citat] Vad för frys, enkel eller ett skåp med kyl/frys och en kompressor. samt en termostat
Centano: Här kommer en uppdatering om hur det gått. Skåpet fick stå och frosta av i lite över två dygn och det var mycket is långt in i konstruktionen som man inte kunde se från frysskåpet. Jag fick tömma vattnet från plastbunken på kompressorn två gånger. Nu tuffar skåpet på utan missljud och kyler, som det ser ut, som det ska. En får tacka för tipset om långavfrostning (y)
DFYD123: [citat] Om den går sönder så kommer nog inte serviceverkstaden tycka det är godkänt då varmluften stiger uppåt och inte i sidled. Kommer det att fungera? Säkert.
Anonymiserad 137805: [citat] inte otänkbart om sladdarna från motorn går dit
ks63252: Problemet löst! Elementet är bytt och tvättmaskinen fungerar finfint! Tack alla för hjälp :)
myhus: Vi skulle köpa en liebherr frysbox från Tyskland. Vi testade electrobob. beställningen gick smidigt. 150€ för transport. sedan började problemen. De hade fel på lagersaldot. Leverans 1 månad senare. Sedan skickade de den. när den kom fram var den naturligtvis transportskadad. Packad på en pall som inte var lika stor som boxen. Tunn cellplast och kartong. Vi blev erbjudna prisavdrag på
Anonymiserad 137805: [citat] Bara byt bälgen [citat] hittar du biten limmar du lätt och snabbt fast den med sekundlim/cyanoakrylatlim annars byt bälg. detta är artikelnumret på bälgen köp den var du vill så att säga 482000072469
Fredrik7865: [citat] Det har hänt en gång för vår del vilket är bättre än förut då det hände varje gång.
[SH]: [citat] Instämmer med föregående talare. Serie 8. Energimärkningen är dock inte jättviktig, om ni nu inte bara kör med Eco 40-60-programmet. Sedan är inte Serie 8 generellt sett nyare än Serie 6 - det är bara olika produktlinjer som funnits i många år. I varje produktlinje finns sedan flera olika modeller.
[SH]: [citat] 1. Försök att lyfta upp hällen och mät hålet i stenskivan för att se vilka hällar som kan tänkas passa. 2. Reglagen kan inte användas och hällar med separata reglage är ovanliga och dyra. 3. Inga hällar kommer med den där kontakten men man kan montera kontakten på den nya hällen. Ta hjälp av någon som vet vad den pysslar med.
Rooney: Kan meddela att jag ringde en elektriker i morse. De hade tid redan nu på eftermiddagen. Blev lite förvånad att det dök upp två killar istället för en, men den ena var yngre och var mest handräckare så de kanske inte debiterar fullt för honom. De drog helt nya kablar (3 faser, nolla och jord) och var klara på 70 minuter. Jag bad dem att sätta tillbaka min gamla spis provisoriskt så
Anonymiserad 137805: [citat] Det är ett elfel och har inget med bildinnehållet att göra. och detta elfel kan vara precis vad som helst i en vinkyl. bara att plocka isär bit för bit och testa.
Anonymiserad 137805: [citat] kräv en riktig reparatör du har ju ändå 5 års garanti
samordnarnoutlook.com: [citat] Ja, det var några år sedan jag drev verkstad för GG
Anonymiserad 137805: [citat] Det kan ju oxå vara att den inte tömmer alls eller för långsamt, enklast för att utesluta detta är att köra maskinen med avloppsslangen lös. annars kan det ju vara tömningen av värmeväxlaren som strular
Jappse: Man bör kolla deras priser mot prisjakt för dom kör väldigt "pulserande" priser så dom kan t.e.x ha rabatt året om och priserna ändras från dag till dag. Samma gäller Tretti. Var i fysiska butiken(Tretti) Malmö och kollade på en ugn som otroligt hade sänkts från ~18 till 12 tusen. Men när jag kom in o skulle hämta ugnen en vecka senare så hade dom sänkt den till 9 tusen. Fick
Jappse: Har ungefär samma modell. Vi tog en säckkärra, tippade kylen något fram för att komma in med säckkärran underifrån för att sedan köra bort o ställa ner kylen. Tips, vi var nog 3 Pers på den förbi nyligen lagt helt nytt golv. God lycka!
Mathias Sigtuna: [citat] Tack för tipset! Det här ska jag undersöka. Funderar även på att skaffa en vattenfelsbrytare till hela huset. Men en sådan märker väl bara småläckage när allt är avstängt kanske. Vilket också är viktigt, Men i så fall behöver man väl en aqustopper också.
MVJK: [citat] Har du möjligtvis bilder eller skisser på detta? Tittar på en liknande lösning.
funkisalex: Va seg för er.. håller tummarna att våran skall hålla ett tag till, så sjukt tråkiga pengar att lägga ut. Våran är nog 4 år den me..
Nygge72: [citat] Tänkte så jag med, men tänkte bäst jag frågar så jag ej gör tankevurpa
Anonymiserad 137805: [citat] spilltratt är alltid bäst (minst stopp) du kan inte kapa den om du sätter den på vattenlåset
halper: Du kan ju försöka hitta en riktigt gammal istället. På 90-talet när jag bodde i hyresrätt hade vi en centrifug från typ Electrolux eller något sådant som spann upp till 2000 varv på nolltid vare sig det låg en ensam tegelsten eller inte i den. Den var visserligen fastskruvad i betonggolvet :p
Menari: Hej, Jag drog åt den mer och det funkade! Haha. Tack! Nu återstår bara att fixa skenor för att fästa skåpsfronten... Tack för hjälpen alla!
[SH]: Ta ut service, prata med ditt hemförsäkringsbolag och låt bli att diska tills du fått service på maskinen. Inte ovanligt att diskmaskiner döms ut efter att någon ramlat på luckan, prata med verkstaden och hör om de tror att felet kan repareras. Är de tveksamma hade jag ringt försäkringsbolaget direkt och förklarat läget, det händer absolut att de är så smidiga att de ersätter