Vitvaror
tergo: plus 4 grader i kylen är ju bra temperatur då håller maten längre annars kan du testa med att sätta ett tidur i eluttaget till kylen och bryta strömmen en halvtimme ibland
Stefan1972: Hur ser det ut idag? Våran samsung har bara en liten smal slang som man stoppar ner på brukligt sätt i "tratt". Har ni inget sådant så lär de inte montera upp nåt. Tänk också på det med kondensorn som nämndes ovan. Det räcker inte med att försiktigt pensla bort lite ludd där som de beskriver i instruktionsboken. Köp en sån där vattenspruta du kan pumpa tryck i och rengör med och
Mats-S: [citat] Instämmer till 100.00%, sitter någon stolle på ett supportcentrum med en manual på vad man ska svara, teknisk kunskap typ 0.0% Mitt råd är att skicka ett mail till någon högre befattningshavare i Bosch sverigeorganisation. Men inget gnäll, skriv sakligt och förklarande och beskriv ditt problem. Nämn även att du valt produkten pga att det höga priset borde medföra en hög
Anonymiserad 137805: [citat] Som SH skriver att fläkten går mot is och en avfrostning kan hjälpa
Anonymiserad 137805: [citat] Nej inte vanligt Ja de är onödigt dyra Går att få en komplett maskin på blocket för samma peng
byggarn_op: Såg nu att jag inte svarat. En trevlig service-gubbe från Bosch kom. Den "lilla pumpen" behövdes bytas. Han sa också att man kan lägga ny gummilist om E15 uppkommer igen. Har dock inte fått någon faktura än så vet fortfarande inte vad det kostade. Sedan vi slutade köra ECO-programmet har vi dock aldrig haft det problemet igen. Vi har också varit noggranna med att inget blockerar den
Anonymiserad 137805: [citat] glömt sladden? monterat den fel? hör du den gå runt? vilken spolarm går inte? kanske slutar med kretskortet
Anonymiserad 137805: [citat] Mangan från vattnet tex
Anonymiserad 137805: [citat] Den är eftermonterad för att minska vibrationerna runt 1400rpm
Anonymiserad 137805: [citat] Har du slängt den gamla så finns denna typ av stickpropp att köpa och javisst skall du ha en 230v spis
Anonymiserad 137805: [citat] öppna silen och titta på pumpbladen och kör en tömning allt är misstänkt på denna kinesiska maskinen
DahlEricsson1000: Jag har varit nöjd med alla vitvaror från Ikea förutom kyl/frys. Så när jag byggde de andra köket köpte jag kyl/frys från Samsung istället. Skulle inte köpa de billigaste vitvarorna på Ikea utan välja de lite dyrare då de oftast har mer och bättre funktioner.
lindbloms_93: Hej! Vi har planerat vårt kök hos Vedum och ska nu välja vitvaror till det. I vårt förra hus gjorde vi missen att köpa en Siemens diskmaskin utan variohinge till ett Ikea-kök, vilket var otroligt irriterande efter att ha funderat så mycket över köpet och lagt 15.000 kr på själva diskmaskinen. Jag vet inte hur vi kunde missa det då, men jag upplever fortfarande att det är en djungel
PerJohan: [citat] Tack, då blir det hem och försöka. :)
pelig: [citat] Aha ok, bra tips. Men trist nog när jag återmonterade vattentanken slutade även avloppspumpen att funka. Så nu gav jag faktiskt upp och insåg att livslängden passerat. Nu står apparaten på släpet och väntar på Den sista färden, har börjat googla på ny maskin. Tack för engagemang (y)
Anonymiserad 137805: [citat] Antingen har fläkten stannat eller så är det köldmedelsbrist, Elon har 5-10 års garanti på dessa el inte vad felgiganten har
Nixon90: Nu ska man ha klart för sig att det är en oerhört liten läcka om skåpet håller rätt temp i 2år. Skåpet innehåller ju trots allt bara ca 60gr R600a. Av den mängden kan vi misstänka att kanske 30-40gr nu har läckt ut. Alltså ca 15-20gr per år. Det är ju typ 1 mikroskopisk bubbla var 30e dag… Inte helt enkelt att hitta även om man läcksöker med övertryck. Min rekommendation är
WäschötaMange: Hej! Lite återkoppling. I det här fallet var det tyvärr inte is som var problemet utan glapp i cirkulationsfläkten. Vi hade en servicetekniker här som bytte den på garantin. Så slutet gott, allt gott. Tack igen för tipsen! mvh, Magnus
Anonymiserad 137805: [citat] Nja miele och finare bosch har ju en plastlinjal man måste använda verktyg till
Höghus: [citat] Jo, den gamla är en Bosch. Bosch serie 4 kanske är billig absolut sett, men de är ändå dyrast relativt konkurrenterna. Eller finns det någon bra modell jag missat? /Höghus
Anonymiserad 137805: [citat] Ta bort dörr och därefter panelen som termostaten sitter i
Anonymiserad 137805: [citat] Låter mer som ett värmerelaterat fel, det finns ingen konventionell termostat men en halvtaskig komponent på kretskortet eller startautomatiken till kompressorn, tom internt fel i kompressorn. Svårt att mäta eller se om inte felet uppstår, intermetenta fel är inte roliga
Anonymiserad 137805: Jag vidhåller mitt svar ovan
Anonymiserad 137805: [citat] Troligen läge att byta ut den högra induktionsmodulen
Anonymiserad 137805: Kinesiska bänkdiskar har kort bäst före datum. När den dimensionerade livslängden är passerad passar de som en smäck på återvinningscentralen. Men försök att komma in i den och se var den läcker
ClasseClas: [citat] Jo, kanske. Fast en 80/90cm häll bör gärna köras på 3 faser tror jag. Jag har fått intrycket att en 2-fashäll (induktion) är på håret och får en del kompromisser för att inte förbruka för mkt ström. Annars går det ju bra att välja en gashäll iofs.
jonaserik: Ska inte måla gubben på väggen. Men du kan ha fått kondens bakom plasten där och då är det säkert is i isoleringen med. Har plasten bågnat ut så är det is innanför och det får du inte bort. Frostar du av så rinner smältvatten ner på insidan av plasten. Hade en gammal frys där det blev otät i dörren och dörren blev som en fotboll efter några månader.