Byggahus.se
EddieHansson EddieHansson skrev:
Bra tips i tråden. Vi har hårt vatten och vi kör alltid med högsta temp 70c samt diskmaskinpulver istället för tabletter.
Provade 70 grader med tabletter när maskinen var ny. De svarta plasthantagen till knivar mm fick väldigt fort gråton, dvs de blektes.

hsd
Eller möjligtvis avfettas plasten...

• Gilla
djac
  • Laddar…
hsd
Körde med storköksmedel, pulver, för 20 år sedan , en matsked i facket och en i maskin samt vanlig spolglans och allt vart skinande rent på snabbprogram
Nuförtiden har jag provat vanligt pulver ( finnish) , tabletter (ica , willys) ,allt i ett (finnish , yes)
Yes ger bästa resultat och de övriga lika bra/dåliga ( tar inte helt rent på ungsformar)
Hela tiden med spolglans
Har provat med olika program men inte moddat egna program , tycker att det ska inte behövas

D
hsd hsd skrev:
Körde med storköksmedel, pulver, för 20 år sedan , en matsked i facket och en i maskin samt vanlig spolglans och allt vart skinande rent på snabbprogram
Nuförtiden har jag provat vanligt pulver ( finnish) , tabletter (ica , willys) ,allt i ett (finnish , yes)
Yes ger bästa resultat och de övriga lika bra/dåliga ( tar inte helt rent på ungsformar)
Hela tiden med spolglans
Har provat med olika program men inte moddat egna program , tycker att det ska inte behövas
Jag tycker att det verkar bra att variera, som med tvättmedel, de olika medlen verkar ha något olika egenskaper och om man varierar förefaller maskinen hållas ren och disken blir bra, heta program och maskinrengöringsprogram regelbundet.

hsd hsd skrev:
Har provat med olika program men inte moddat egna program, tycker att det ska inte behövas
Hur moddar man egna program? Är det som att mappa/optimera/chiptrimma bilen fast med diskmaskinen? Vad brukar steg ett kosta? :D

• Gilla
  • Haha
Fotografen och 5 till
  • Laddar…
hsd
Det går att göra eget program via wi-fi om man väljer att ha maskinen uppkopplad....
Kanske kan vara något men troligtvis har utvecklarna bakom mer kunskap än en vanlig konsument

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Det går att göra eget program via wi-fi om man väljer att ha maskinen uppkopplad....
Å fanken! Vad är det för maskin/modell? Har själv en uppkopplad Siemens men inte sett någon sådan möjlighet. Håller med om att det verkar lite överkurs...

j.f.s
A AndersS skrev:
Vi hade liknande med tabletter, bl.a. de med en röd kula (Finish?) men försvann vid byte till Yes Platinum. Och vi har Boschmaskiner som relommenderar Finish.
Utgår från att det blir en beläggning som man kan skölja och sedan torka bort.
Exakt så med vår Bosch också. Yes Platinum är det som funkat klart bäst och Finish PowerBall sämst

hsd
Alfredo Alfredo skrev:
Å fanken! Vad är det för maskin/modell? Har själv en uppkopplad Siemens men inte sett någon sådan möjlighet. Håller med om att det verkar lite överkurs...
Bosch
Jäkla skit maskin ;)
Nedre korgen har jättegupp när man drar ut för att fylla på disj ( den 17 år gamla Whirlpoolen var bättre i korg hantering , man kanske vänjer sig)
En här på forumet kallade den för billig lågprismaskin och skrev att man får ge 25tusen för en bra

Redigerat:
  • Haha
Alfredo
  • Laddar…
D
hsd hsd skrev:
Bosch
Jäkla skit maskin ;)
Nedre korgen har jättegupp när man drar ut för att fylla på disj ( den 17 år gamla Whirlpoolen var bättre i korg hantering , man kanske vänjer sig)
En här på forumet kallade den för billig lågprismaskin och skrev att man får ge 25tusen för en bra
Svag för Miele diskmaskiner, upplever de som helt överlägsna.

hsd hsd skrev:
Bosch
Jäkla skit maskin ;)
Nä men en12-14 tusen krävs nog för en bra disk idag

• Gilla
djac
  • Laddar…
S
hsd hsd skrev:
Bosch
Jäkla skit maskin ;)
skulle våga mig på en gissning vem det var men då blir jag väl bannad så jag låter bli :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.