J
Anonymiserad 137805: [citat] det är den funktionen som kondensatorn gör, hjälpbrytare verkar vara något PRC påhitt
15 svar · 1,9k läst
·
Ulltand
Ulltand: [citat] Enklaste sättet är att mäta lufttrycket mellan filter och fläkt, det sjunker om filter blir igensatt.
6 svar · 3,1k läst
·
Robert63
Robert63: Tack för era svar :)
6 svar · 5,8k läst
F
Freke1: [citat] Verkar som att den fått hicka i programmet. Gjorde en dubbelkolla av skruvar eller annat i vägen men fann inget. Bred runt ratten ett helvarv och masserade knapparna men den ville inte ändå. Tryckte då in start i 5sek som du föreslog och provade igen men inte mycket skillnad. Tryckte in både paus och startknapp i 5sek då blinkade det till en massa i några sekunder och sen dess
10 svar · 2,5k läst
·
N
Nortendahl: Okej. Tack så jättemycket! Då blir det en ny begagnad istället! Väldigt uppskattat!
6 svar · 2,8k läst
·
S
Anonymiserad 137805: du måste ta bort vattnet på bottenplattan i maskinutrymmet ta bort sockeln fram till 6st torx20 eller vänta några dagar till det torkat av sigsjälv
3 svar · 1,5k läst
N
nukie: Körde vajer genom avloppsslangen så långt jag kunde. Efter en kort puff med tryckluft kom en "korv" med dynga flygande ut från pumpen. Fokus flyttades till att sanera tvättrummet istället, Problemet löst :)
1 svar · 1,3k läst
F
fredand44: Ha ha, hade lossat alla skruvarna upptäcker då att hela kondensdelen gick att ploppa bort utan att lossa på skruvarna. Tackar för svaret [bild]
2 svar · 791 läst
·
R
Anonymiserad 137805: [citat] lossa skruvarna på sockelplåten
3 svar · 9,4k läst
·
S
SamuelAlm: [citat] Följer skärmen med orginal tabletter
11 svar · 15,7k läst
·
S
Anonymiserad 137805: [citat] Finns repkit för dessa ballanseringsfjädrar
3 svar · 1,4k läst
Vonelffors
Vonelffors: Kan ju åkt ned till c-pumpen med
5 svar · 4,6k läst
·
Ivica Kr
Ivica Kr: Tack för tipset men, det var inte lagret, hittade felet, det var inget fel på fläktmotor utan det var en liten evakueringspumpmotor som surade, och den är fixat nu.
2 svar · 1,2k läst
R
Ronny Hillgren: Hej, den är i våg och maskinen är en DM 3035 Fi, luckan går att stänga men tar i lådan på v sida och blir bara värre, och är bara luckan som glappar på v sida. Känns som nåt är löst på v sida.
2 svar · 1,2k läst
F
Anonymiserad 137805: [citat] Garranti!!!
1 svar · 1,3k läst
U
Anonymiserad 137805: [citat] Det syns bara att du är fattig... Måste minst kosta 30lakan !
18 svar · 4,0k läst
·
H
Anonymiserad 137805: [citat] Ramen brukar vara limmad, sen kanske glaset ändå inte passar
1 svar · 1,0k läst
H
Harald Blåtumme: Vill bara återkoppla litet i denna tråd. Grejen var att jag rengjorde alla brännarna ordentligt på Miele-gasplattorna nu inför julen. Lustigt nog funkade ingenting som vanligt efter det. Gick inte att tända med vanliga eltändningen. Lösningen var att tända brännarna med tex tändsticka, de brann litet skabbigt i början med stora delar av lågan borta, men efter säg fem minuter på
12 svar · 2,8k läst
B
Anonymiserad 137805: [citat] varför gör du ingen egen tråd utan fortsätter på en ett år gammal? när det gäller din disk beror det på vilken plattform det är äldre har en gummi läpp som sitter mycket enkelt till att pilla på nyare vete f-n om de har backventiler inget jag sett i alla fall de förlitar sig på vattenlåset i tanken.
6 svar · 6,9k läst
·
L
LJN1954: Har vänt på tumlaren och tagit ut pumpenheten som mekaniskt ser ut vara i gott mekaniskt skick. Men det fanns en hel del ludd och även nivågivarna hade en rejäl luddbeläggning. Jag tror/hoppas att det är det sistnämnda som är/var felorsaken. Blir att provköra efter nästa tvätt:)
6 svar · 4,9k läst
N
Anonymiserad 137805: [citat] Spricka i en rilla är vanligt
4 svar · 2,6k läst
·
M
mikaelzzz: Kolla på sortergården, står ofta många kylskåp/frysar där
9 svar · 3,4k läst
·
Vonelffors
Vonelffors: Byt regulatorerna, väldigt vanligt att dom börjar glappa.
1 svar · 1,0k läst
Rebecka Truedsson
Rebecka Truedsson: ELECTROLUX EDH3674PW3 men typ som är luftavfuktande
3 svar · 1,4k läst
Höghus
Höghus: Bakgrundsbelysningen för alla reglage slocknade mitt i matlagningen. Alla plattor fungerade, så ingen fas borta. Lilla ugnen funkade också. Idag funkar allt igen! Vad kan detta vara? Har inte haft spisen speciellt länge så jag har inte lärt mig dess egenheter ännu. Det var nog första gången jag värmde lilla ugnen på snabbläge, om det har betydelse. Modell CF6075 prodnr 948572004 Jag
0 svar · 936 läst
·
D
DFYD123: Festivo tror jag har kyl/kyl 90 bredd men dom är ngt högre
4 svar · 1,2k läst
M
magnu: Vi köpte Miele efter att vår AEG lagt av vid ca 12 års ålder. AEG-maskinen var usel, allt man tvättade blev till trasor. Kontaktdonen inuti AEG-maskin blev till smulor när man petade på dem. Hade haft en AEG tidigare med samma usla behandling av tvättgodest. Vi tittade runt och säljaren berättade för oss hur viktigt det var med trumman för att minimera klädslitaget vid tvätt, och
30 svar · 17,7k läst
ClasseClas
ClasseClas: En bild här: https://www.byggahus.se/forum/threads/byta-grillelement-i-spis-viktigt-med-orginaldelar.324167/page-2#post-3065383
2 svar · 1,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.