D
Dreek: [citat] [citat] jag hoppar på denna gamla tråd som gjorde att jag vågade mig på att felsöka och skruva av tvättmedelsfacket. Tack för det! Såg då att slangen från facket till trumman har hål i sig och vill nu byta ut den mot en ny slang. Vet ni vad denna vad denna slang-del heter? Tror mig också ha läst här på forumet om att någon rekommenderade reservdelar av ett speciellt märke
9 svar · 27,6k läst
·
Mikael_L
Mikael_L: Yes, C16 means 16A.
3 svar · 2,4k läst
·
T
Anonymiserad 137805: [citat] för vagt, men elektronikfel lutar det åt
1 svar · 1,2k läst
T
Tjompa: [citat] Tvättmaskinen var 13 år gammal så jag har inte ens försökt att reklamera. Det slutade med att den fick åka på tippen. Även om det säkert hade gått att bara byta motor så tror jag inte den hade så många år kvar ändå.
3 svar · 2,3k läst
raveper
raveper: Ser framför mig i nästa års ikea katalog. Nya namnet "Diskmaskinsjävel"
5 svar · 2,6k läst
T
Anonymiserad 137805: [citat] skicka tillbaka felgiganten och få dessa att göra det som de tar betalt för! det är bara ett satans oskick att de varje gång hittar på något så de slipper att installera. dessa lowlife som av någon märklig anledning får köra bil har varken relevanta behörigheter eller förvärvade kunskaper på att koppla in olika ting.
5 svar · 1,6k läst
·
M
Maxirati: [citat] Lysande! Tackar så mycket för det (y) Det är sådant här som är så bra med detta forum att här finns det alltid någon/några som sitter inne med bra kunskap.
4 svar · 2,7k läst
·
M
Anonymiserad 137805: [citat] Jag brukar inte kalla dessa för cylinda utan turkiska arcelik. Självklart har dessa alla omöjliga fel oxå som inga andra torktumlare kan få. Din felsökning i all ära, men den har inget med felet att göra. Men du kan ju kolla kompressorn och styrningen till den eller bara byt delar in random tills den ev fungerar igen fram till nästa haveri. Du kanske skall kolla dörrbrytaren så
1 svar · 1,1k läst
·
M
MagnusJonsson: Så, nu har jag beställt en ny maskin så nu är det inte mer att fundera på ... :cool: Visst, det blev dyrt, men med tanke på att köksleverantören glömde ta betalt för den som levererades 2006 så kan jag tycka att det har gått "jämt upp" :crysmile:
11 svar · 4,6k läst
·
S
Stuff: Är måtten på städskåpet rätt lika moderna köksskåp? Framför allt i bredd Med lite klurighet skulle du kanske kunna få in ett modernt inbyggnadskylsskåp som kopplas ihop med befintlig skåpsdörr
2 svar · 2,4k läst
E
etompau: [citat] Ja så är det. Nu gick det att "snacka" sig ur situationen, då ljudet vara ganska svagt och jag inte ville öppna den helt nya och uppmonterade trafon. Jag hörde dock med producenten och de rekommendera byte men trafon sitter fortsatt kvar ...
27 svar · 7,4k läst
·
S
Anonymiserad 137805: [citat] Glaset håller hela
1 svar · 1,3k läst
R
Anonymiserad 137805: det kan ju vara distanser mellan glasen
13 svar · 3,5k läst
·
L
Anonymiserad 137805: [citat] mindre tvättgods suger åt sig mindre vatten
5 svar · 1,6k läst
Fairlane
Fairlane: [citat] 3x220V betyder just tre faser där varje fas är 220 V mot noll. Sen är det 3x230V, men principen är densamma.
8 svar · 3,7k läst
·
X
Xhdgahhh: [citat] Primärt serie 8 och åtminstone en del av serie 6. Står på Bosch hemsida om man kollar modellerna. Skulle inte röra något som är byggt någon annanstans, då är det samma skit som allt annat. Vi har bara Bosch made in germany torktumlare, tvättmaskin och diskmaskin och de är nu på sitt 10e år. Just diskmaskinen börjar bli sliten men tvättmaskinen kan man inte tro är så
6 svar · 2,6k läst
B
Anonymiserad 137805: [citat] Som sagt en risk.
13 svar · 3,0k läst
B
Anonymiserad 137805: [citat] Det händer att det blir fel serienumret ger rätt årtal Jag tror dessa ugnar är äldre då de inte passar in i M2 seriens stil
19 svar · 3,0k läst
B
Anonymiserad 137805: sen beror det ju på vad det är för maskin
6 svar · 1,2k läst
L
Lasse7206: [citat] Kollade nu och det verkar ha kommit igång men tog tre dygn innan första isen var klar. Tack för hjälpen iaf
4 svar · 699 läst
F
f_s_81: [citat] Temperaturen på displayen "visar rätt" men det kanske inte spelar någon roll
5 svar · 3,5k läst
BirgitS
BirgitS: [citat] Även de hällar som är anslutna med bara en fas?
23 svar · 5,2k läst
·
S
sommarstugetjej: [citat] Javisst, jag har skrivit måtten i trådstarten. Mitt problem är att de modeller jag hittar har fel dimension på skorstenen och därför söker jag tips på modeller som passar med denna skorsten :).
4 svar · 1,5k läst
·
zarkov
zarkov: Jag ångrar att vi inte tog en platt modell när vi köpte ny i höstas, den sneda vi köpte såg mycket nättare ut på bild än i verkligheten (naturligvis kunde jag mätt noggrannare men tydligen gjorde jag inte det!). Större delen av intaget sker dock i bakkant (mellan lamporna) så jag tror inte det gör så jättestor skillnad om den lutar eller är plan.
5 svar · 1,3k läst
·
A
A bygg: [citat] Tack för svar! Då satsar vi på en ny maskin istället!
3 svar · 3,5k läst
·
E
Anonymiserad 137805: [citat] skulle svårligen mig förvånas om du kan få denna på motorgaranti. Jag skulle verkligen inte lagt tid och pengar på en IQ300 lager finns ej lösa från BSH utan bakre gavel byts 00715099 kostar runt 2000.- +3h arbete med risk för att fler ting gått sönder
13 svar · 5,4k läst
·
M
MissLian: Tack för tipset!
4 svar · 2,0k läst
H
Anonymiserad 137805: [citat] Hen kommer att blåsa upp solsken i din stolgång. Finns det ingen fix för detta så byte eller återköp
3 svar · 3,3k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.