H
hapazard: Vill du ha större kyl skaffa ett högre och köp till ett överskåp (ta bort nuvarande). Annars får du väl leva med ett lägre, om glipan blir för står är det inte svårt att sätta några lister.
4 svar · 2,3k läst
·
B
Bosegosen: Stort tack, har kopplat in den nu :)
2 svar · 1,7k läst
·
B
Anonymiserad 137805: Om du fixar kylspray så kan du kyla komponent efter klmponent tills du finner den felande
8 svar · 2,7k läst
·
P
Petronille: [citat] Asch vi fick inte ut den. Tung som bly. Så jag får strunta i den helt enkelt. Men tack ändå!
10 svar · 2,2k läst
L
Anonymiserad 137805: [citat] I frysen, ja!
5 svar · 2,3k läst
B
Anonymiserad 137805: [citat] kul men det kan omöjligen vara felet, vi får se hur länge det dröjer till det kommer tillbaks.
44 svar · 14,4k läst
·
S
Simon Johnson: Hej! Jag har häromveckan köpt en ny integrerad kyl & frys från Whirlpool av märke WHC18T332. Dock verkar det som om det är någon fläkt inne i kylfrysen som är igång nästan oavbrutet, med kortare avbrott, och låter mycket. Ljudet är som ett högre frekvent ljud från en fläkt vilken vibrerar eller ger resonans mot något inne i kylfrysen och därav ger ifrån sig detta ljud. Whirlpool
0 svar · 2,4k läst
K
knotis: [citat] Jag tror det löste sig, kopplade ur kontakten till vad jag antog var värmeelementet till avfrostningen, då blev frysen kall. Nästa test är och byta ut elektroniken och hålla tummarna!
1 svar · 2,6k läst
·
R
RHulten: [citat] Kanon tack!
9 svar · 3,0k läst
·
B
Anonymiserad 137805: [citat] Detta är användarinterfacet, styroch effekt kortet sitter på baksidan av maskin längst ner. Finns ingen återställning på värmaren.
7 svar · 1,8k läst
·
P
Anonymiserad 137805: [citat] Jo det är ju en självklarhet så man förundras över varför detta skit program används
16 svar · 7,3k läst
A
Anonymiserad 137805: [citat] Nä tyvärr så köper Gorenje dessa från PRC isf hanning
4 svar · 7,0k läst
T
Tobiasceder: Tack för svar!
2 svar · 2,6k läst
·
D
Anonymiserad 137805: [citat] Bra att du fick 5års garanti! Spar kvittot på ett säkert ställe.
3 svar · 1,7k läst
I
Anonymiserad 137805: om du skaffar en 8mm plastslang från feltema så sätter du ena änden i slangen från pressostaten och tar bort strålmunstycket från diskblandaren och trycker in andra änden där
5 svar · 2,4k läst
K
Anonymiserad 137805: [citat] Följ kablar och lednings anor till en liten svart.
4 svar · 1,1k läst
·
H
hapazard: [citat] Tvärtom, jag torktumlar i princip aldrig allt jag tvättat oavsett om det är en kombimaskin eller ej. Stora textiler hänger jag av energiskäl, känsliga för att de ska hålla längre. Mindre textiler som strumpor och barnkläder ids jag inte hänga så de torktumlas. Med kombimaskinen hände det så klart att jag körde tvätt+torkprogram med enbart sådan tvätt dock.
9 svar · 7,5k läst
S
Sqiu: Tjena! Har en Electrolux torktumlare EDP2074PMW Prod. No. 916 097 018 02 som larmar för full kondenstank trots att den ej är full. Har kikat runt lite och verkar som pumpen till denna ofta är boven. Klickade hem en ny från Electrolux enligt deras PNC-koll. Efter byte så kvarstår dock larmet. Har testat att lyfta ur pumpen och skopat ur vattnet men problemet kvarstår. Plastbiten som ska
0 svar · 1,6k läst
B
boffe2016: [citat] intressant info. tack för all kunskap.
10 svar · 4,1k läst
M
Anonymiserad 137805: [citat] listerna byttes mot dessa svarta från kina då de svenska i matchande färg inte tillverkas längre, de mycket stelare och mycket svåra att få täta, men med idogt knådande och lite värme kan de gå att få täta om dörren inte är skev
1 svar · 3,1k läst
·
P
predpuc: Helt korrekt, jag öppnade upp silen, där fanns det hur mycket bråte som helst, när jag rensat ut det, så funkade det perfekt.
16 svar · 5,5k läst
D
Anonymiserad 137805: [citat] Ta bort höger sidoplåt, så ser du fläktkåpan sensorn är nedstucken i den
6 svar · 3,5k läst
N
No1abih: [citat] Ok, men då ska jag prova beställa ett sånt.
27 svar · 4,2k läst
·
M
MoggeByggerHus: [citat] Vi hade exakt samma problem. Det tog en vecka innan vi lokaliserade lukten. Den var då bakom vårt Siemens kylskåp i droppskålen. Säkert orsakat av att vi några dagar tidigare städade ur kylskåpet med mycket vatten som då har runnit ner i droppskålen och börjat ”mögla” eller dyl. Vi drog ur den plastdroppskålen, lossade fästerna och lyfte upp ”rören”. Med lite våld
16 svar · 45,7k läst
·
L
Anonymiserad 137805: Neato rasar hela tiden har haft många på garanti men nu skiter jag i dessa
3 svar · 998 läst
Ö
Anonymiserad 137805: [citat] Vill du byta själv då kan du bara beställa pump på nätet Annars ring cylindaservice
3 svar · 2,3k läst
·
G
guggen: Jag har en Ilve professional 70cm el/gas spis i ena huset och en ny smeg, liknande den du har, induktion etc, fast 60cm i andra. Jag är såklart väldigt nöjd med Ilven men än faktiskt imponerad av smegen också, med tanke på att den går för mindre än halva priset mot tex en motsvarande ilve. Lite oljud från induktionen när man brassar fler än 2 sektioner, men det har nästan samtliga
6 svar · 4,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.