Jag har önskemål att ha en ismaskin i nya köket. Men helst en som inte är kopplad till vattenledningen pga. läckagerisken. Har däremot sett att det finns de som gör is genom att man fyller på vatten inne i frysen.
Problemet är att vi vill ha en integrerad kyl och frys, och nu är utbudet extremt smalt.
Har endast hittat några Liebherr och Miele-modeller, men dessa kopplas på vattnet och ligger i prisklassen 35 000kr och uppåt.

Finns det inget alternativ som löser detta?

Tänkte ett tag köra på vanlig frys och en extern ismaskin, men efter lite research så har jag insett att alla billigare externa ismaskiner klarar bara att göra isen, men inte förvara den och hålla den fryst. Detta gör att det blir ett jäkla spring när man ska tillverka is?

Tacksam för tips!

Nackdelen med integrerade vitvaror är ju ofta at de får ett mindre innermått, och en frys med inbyggd ismaskin har redan från början tappat rätt mycket volym. Så om ni har stora behov av frysen är det risk att det kostar mer än det smakar. Även om jag håller med om att det är jäkligt nice att bara kunna gå o få is is glaset när man vill. (Har vänner med ismaskin i frysdörren). Har även jag övervägt en fristående ismaskin men då de tar för mycket plats står jag kvar med mina plastlådor för iskuber =)

P
J jockebq skrev:
Jag har önskemål att ha en ismaskin i nya köket. Men helst en som inte är kopplad till vattenledningen pga. läckagerisken. Har däremot sett att det finns de som gör is genom att man fyller på vatten inne i frysen.
Problemet är att vi vill ha en integrerad kyl och frys, och nu är utbudet extremt smalt.
Har endast hittat några Liebherr och Miele-modeller, men dessa kopplas på vattnet och ligger i prisklassen 35 000kr och uppåt.

Finns det inget alternativ som löser detta?

Tänkte ett tag köra på vanlig frys och en extern ismaskin, men efter lite research så har jag insett att alla billigare externa ismaskiner klarar bara att göra isen, men inte förvara den och hålla den fryst. Detta gör att det blir ett jäkla spring när man ska tillverka is?

Tacksam för tips!
du skall inte ha någon diskmaskin i heller?

Den lilla ismaskin jag har kör kontinuerligt och fryser om isen som tinat.
En billig Jula-maskin

/Höghus

Höghus Höghus skrev:
Den lilla ismaskin jag har kör kontinuerligt och fryser om isen som tinat.
En billig Jula-maskin

/Höghus
Har också en Jula ismaskin. Tycker den funkar klockrent. Vi har en låda i frysen som vi fyller upp. Sen ställer vi undan ismaskinen tills det är dags att fylla lådan igen. Och på vintern använder vi ingen is så då kan vi ha utrymmet i frysen till annat.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.