Vitvaror
Anonymiserad 137805: [citat] du måste nolla felet genom att se till att armen rör sig till sina ändlägen och i synnerhet stängt sådant
Anonymiserad 137805: [citat] knacka igen den så det blir snyggt och töm fickor innan så är det inget som kan trilla igenom. och skulle det ändå trilla igenom så åker det ut i silen så smånigom du behöver mer ställa dig frågan hur det blev så här typiskt en spik och kommer den att gå i de övriga hålen oxå
Återvandring: Det har du rätt i, har inte sett detta kretskort i denna maskin. I syrrans gamla Miele G2572 gav den F78 som indikerade fel på ciculationspumpen. Hjälpte ju inte att byta den men den va ändå så gammal ju. Ett par såna där rektangulära metallfilmskondensatorer tror det stod X2 på dem hade drastiskt lägre värde än det stod på dem, tror dem skulle vara 47nF å nån va nere på 8 å
Anonymiserad 137805: [citat] Ja och ja. gå in och kolla på fjärråskupan och därefter på franke
[SH]: [citat] Har du ens försökt skruva fast handtagen? Såvida det inte är fel på just ditt exemplar är det bara att skruva fast dem med de medföljande skruvarna så ska du se att handtagen sitter fast.
[SH]: [citat] Jag kör nästan allt som är märkt Fintvätt 30° i Fintvätt 40° - aldrig varit ett problem. Klädtillverkarna är lite nojiga... ;) Skulle säga att just att man väljer Fintvätt är viktigare än valet mellan 30° och 40° pga hur maskinen bearbetar tvätten. Om du nu prompt ska köpa en Samsung-tvätt får du köra fintvätten i 20° (om den nu inte har 30°) - lär inte påverka
Jörgen Bolin: [citat] Ja, ungefär. Kanske får man som kunsument nöja sig med det? Känns tråkigt att grejor inte håller längre tycker jag dock.
Bjober: Jag antar att det är värmeöverföringen till luften som är den begränsande faktorn och som ger dimensionerna på kondensorn. Då har metallens överföring mellan gas/metall/luft mindre betydelse.
knepe: Ja det låter bra i klippet jämfört med i verkligheten Man får tänka sig ljudet i klippet fast man drar runt en kvarn eller nåt, nästan som dovt åskmuller. Väldigt svårt att förklara
Solidwork: Hände mig i förra huset. sågade ut en bit OSB och limmade fast med vanligt trälim. Träpluggslösning borde fungera utmärkt.
jishi: Kanske ska förtydliga för TS att inte ändra effektbegränsningen I hällen utan att först verifiera hur den är inkopplad. Om spisfläkten och hällen delar strömmatning och det blir så mycket spänningsfall så fläkten nästan stannar, ja då bör du nog också be en elektriker kolla på det. Jag hade oroat mig för att det finns ett motstånd nånstans (dålig koppling) som då riskerar
LångeJan: Tänkte bara uppdatera en gammal tråd. Efter att rengjort. Plockat bort pump och satt tillbaka igen samt kört en omgång rengöringsmedel så har diskmaskinen nu gått ett år utan oljud. Min misstanke är att jag haft en liten glasbit, som inte synts, i pumphuset och att den nu är borta. Case closed. tack för alla svar.
Anonymiserad 137805: [citat] De andra märkena fixar man inte de slängs
Bengt Karlsson1: [citat] Ja precis :D Finns nog en hel djungel med detta. Däremot såg jag en annan, större, kondensator som var på 16uF. Vad gör den?
Anonymiserad 137805: [citat] bortsett från asko så betydligt robustare
Anonymiserad 137805: [citat] Till slut kommer man till vägs ände tyvärr.
Husägare123456: Hej! Tack för svar allesammans! Kylskåpet är till ett platsbyggt kök där dörrar och hål i väggen för kylen redan är färdiga, och andra märken/alternativ skulle innebära att vi behövde göra om en del snickerier. Därför hoppas vi fortfarande på Liebherr-kombiskåpet, men hade varit intressant att veta om någon fått en leverans av samma skåp i Sverige. Levereras de verkligen
Aja76: [citat] Ja, pinsamt nog så var det skit bakom spakarna... Vi hade kort innan fått nåt meddelande om att rengöra silen och jag hade tagit bort diskarmarna i botten för att få upp silen. Sen hade jag satt tillbaka den ungefär som på vår förra maskin… förutom att det var mer trycka/vrida än på vår gamla. Så det var nedre diskarmarna som satt slarvigt och framkallade ljuset och
Snailman: [citat] Gjorde en ram av reglar runt hålet, vek upp plasten i taket upp i hålet, fyllde ut där plast fattades i hörnen och tejpade mot regeln, sedan upp med fläkten i hålet och fästa, drevade mellan fläkten och regeln med stenull och tejpade tätt mellan fläktens plåthölje och plasten uppvikt mot regeln.
knotis: [citat] Mitt påhittade namn, kortet som 230v går till med lite annat joxx på, någon eller några trafos. Det kortet som sitter mitt på under locket på frysen.
Daniel 109: Den är dock inte driven av tre faser, hela hällen hår på en fas. Vilket kan bli segare än vad vissa uppskattar.
Anonymiserad 137805: [citat] jag tror dessa hällar görs i polen hos amica eller motsvarande
Anonymiserad 137805: [citat] Det är svårt att komma fram till reklamationsavdelningen på kungsholmen då ingen ger dig något telefon eller mail till dessa. men vart kom den sk tekniker ifrån? postnord? kolla med electroluxservice för de kan ha fast pris 1750.- i en ort nära dig
Hoos001: [citat] har beställd ett nytt kort (reservdel 656659 som jag skrev i min tidigare inlägg) Öppnade ugnen och bytt den trasiga med den nya.