Jag skriver här för det kommer inte upp någon felkod.
När jag startar maskinen så börjar den blå lampan lysa och allt är som det ska. Men sen händer inget. Och efter en stund så slocknar lampan. När jag öppnar luckan är det som om jag aldrig har tryckt på start.
SIEMENS SD6DW1S SN63HX60CE

Vattnet är på och avloppspumpen är rensad.
 
Mats-S
Floorhost Floorhost skrev:
Vattnet är på och avloppspumpen är rensad.
Tar den in vatten?
Om inte, kanske den elektriska ventilen som ska öppna vattnet till maskinen är trasig?
Eller något problem med kranen på diskbänken som du slår på och av vattnet med?
 
P
Floorhost Floorhost skrev:
Jag skriver här för det kommer inte upp någon felkod.
När jag startar maskinen så börjar den blå lampan lysa och allt är som det ska. Men sen händer inget. Och efter en stund så slocknar lampan. När jag öppnar luckan är det som om jag aldrig har tryckt på start.
SIEMENS SD6DW1S SN63HX60CE

Vattnet är på och avloppspumpen är rensad.
Varit med om att panelen var kass så startknappen fibblade
 
Mats-S Mats-S skrev:
Tar den in vatten?
Om inte, kanske den elektriska ventilen som ska öppna vattnet till maskinen är trasig?
Eller något problem med kranen på diskbänken som du slår på och av vattnet med?
Den hinner inte ta in vatten men det är två diskmaskiner uppkopplade till samma och den får vatten och fungerar som den ska.
 
electroluxaren skrev:
Varit med om att panelen var kass så startknappen fibblade
Och då är det billigaste alternativet att köpa en ny diskmaskin eller? :crysmile:
 
P
Floorhost Floorhost skrev:
Och då är det billigaste alternativet att köpa en ny diskmaskin eller? :crysmile:
Beror ju självklart på vilken modell du har och hur gammal .samt dina övriga upplevelser om maskinen
 
P
Har du testat att hålla en kraftig magnet framme vid luckan till vänster om torx 10-skruven? Där sitter hall-sensorn som känner av om luckan är stängd, Så att inte magneten i maskinen är kass.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.