delux
delux: Genom kontakter fick jag tag på det från Elektroskandia. Beställt på eftermiddagen och kunde hämta dagen efter.
9 svar · 2,5k läst
T
Anonymiserad 137805: [citat] iom du har flatkabel måste du byta båda
6 svar · 2,7k läst
G
Anonymiserad 137805: [citat] Gruset är nog kalk annars skall du minska byta tvättmedel. Avkalkning brukar gör susen
10 svar · 7,5k läst
·
M
Anonymiserad 137805: [citat] volvo PV
10 svar · 2,4k läst
Vonelffors
Vonelffors: Var försiktig vid kondingen bara :)
7 svar · 2,4k läst
·
M
Anonymiserad 137805: [citat] ungefär i underkant på locket till saltbehållaren och nä inte en spänn på denna maskin skulle jag lägga (konstigt att den hållt så länge)
4 svar · 1,9k läst
·
S
SteelyDan: [citat] Tack för ett utförligt och nyanserat svar. Vad gäller hur den fungerade i några månader är det nog också en definitionsfråga och kan diskuteras, men visst, tråden blev väldigt lång, och jag pallar inte gå igenom hela historien igen. Under tiden vi väntade på ARNs besked köpte vi en begagnad tt. Mycket nöjd med den. Jag har hört fler berättelser i stil med min, och att
165 svar · 24,9k läst
·
G
Anonymiserad 137805: [citat] Försiktighet är en dygd... Bara du inte knäcker det.
3 svar · 3,4k läst
·
P
Peter_Nilsson: Har idag monterat en takintegrerad köksfläkt och undrar hur ni andra med denna typ av fläkt har löst anslutningen till diffusionsspärren? Jag kommer åt hela fläkten ovanifrån via sidovinden.
0 svar · 1,4k läst
M
Marcus123456: [citat] Nej, man får maila och be om offert. Priset blev samma som på hemsidan, men med svenska momsnivån (kollade upp det och det var legit). De är inte de snabbaste att ha att göra med, men allt kom till slut
9 svar · 3,4k läst
·
P
Anonymiserad 137805: bara att ta i och vrida med en 90 vinklad tång
11 svar · 3,8k läst
·
B
ByggaByggaBygga22: [citat] Jag hittade en på power.se, som hade utgått. Fick sedan tag på en begagnad
31 svar · 10,8k läst
·
M
Anonymiserad 137805: diska mer sällan så hinner det torka upp mellan tillfällena diska med kortare program så blir det inte så mycket som skall torka upp eller reparera och montera tätningskitet så behöver du inte tänka på det.
5 svar · 4,4k läst
L
Anonymiserad 137805: PNC? ljud upplevs olika
1 svar · 1,1k läst
Cheesen
Cheesen: [citat] Det är inget glapp på rullarna över huvud taget. Tätningen ser som ny ut.
11 svar · 2,4k läst
·
N
Anonymiserad 137805: [citat] tja den tålte inte spiken eller så var det den som var orsaken från början bara att köpa nytt
2 svar · 640 läst
kisumisu
kisumisu: [citat] Jo nå det är sant att kvaliteten sänkts. Inte minst med att man tar bort portar för att det idag finns ju ett universalport som heter usb-c :crysmile::p Och bygger in batteriet etc även i proffsmaskiner. Vi är väl där snart som med arbetsbilarna dvs ska hålla bara leasingtiden ut :cry:När man struntat i saker som ordentliga rostskydd.
109 svar · 24,6k läst
·
X
Xhdgahhh: [citat] Det låter ju ändå lovande och som att man kan sluta oroa sig då, maskinen lär bytas ut i sinom tid ändå :)
14 svar · 1,9k läst
·
H
Husärlivet: [citat] Ja kan ju kolla det med
6 svar · 775 läst
Kalleohl
Kalleohl: Gott nytt till samtliga! Tips på hur man kan dämpa ljudet från Ikea köksfläkt. Inkopplad med Ikeas egna ALU Ventilationsrör..
0 svar · 1,6k läst
·
S
Anonymiserad 137805: [citat] du har två mekaniska pressostater det har hänt att den ena har lagt av men maskinen är ju gammal så det kan ju vara aquastopen oxå du får oxä dubbelkolla nivåkammaren där slangarna sitter fast i sumpen
1 svar · 1,0k läst
T
Anonymiserad 137805: du har väl inget skydd för lampan kvar vad jag kan se
3 svar · 2,8k läst
·
D
Anonymiserad 137805: [citat] zanussi försvann på 80-talet? från Sverige för det var precis som nu så fruktansvärt dåligt att det inte gick att sälja. elektrohelios-brandningen kommer att fasas ut och så även husqvarna med tiden skall bara elx finnas som varumärke ehe och qvarna måste vara kvar tills de som kommer i håg den outstandingkvaliteten dessa varumärken representerade på 70-talet dött ut
3 svar · 2,3k läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Det stämmer ju verkligen inte. Möjligen hos Elgiganten eftersom sådana spisar är billigare.
32 svar · 16,8k läst
·
K
klantnisse200: Har ungefär samma problem på samma modell, fast med skillnaden att min inte cirkulerar vatten alls. Om jag slår av och på den med strömbrytaren några gånger kommer den igång igen (ibland). Ska börja med att plocka isär och kika på växlaren!
26 svar · 20,8k läst
·
H
henkep68: Ni är kungar- hittade en gul kabel som gått av. Nu ihopsatt:)
10 svar · 2,4k läst
·
13th Marine
13th Marine: [citat] Jag ändrar mig igen! Och startar en ny tråd. https://www.byggahus.se/forum/threads/bloet-elcentral-rinner-laengs-med-vproer.477294/
3 svar · 817 läst
J
Anonymiserad 137805: [citat] det är den funktionen som kondensatorn gör, hjälpbrytare verkar vara något PRC påhitt
15 svar · 1,9k läst
·
Ulltand
Ulltand: [citat] Enklaste sättet är att mäta lufttrycket mellan filter och fläkt, det sjunker om filter blir igensatt.
6 svar · 3,1k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.