Vitvaror
returen: [citat] s finns inga hemliga servicemenyer och inga ohemliga som du har nytta av
returen: [citat] tänk nu om den gamla sladden inte har nolledare? för att den gamla spisen hade 400V elementspänning?
returen: [citat] Bra lägg det på rygg så rinner kompressoroljan ut i systemet och bildar oljefickor som hindrar köldmedlet att cirkulera så kan du slänga det sedan
jishi: Ser ut som min torktumlare. Själva pumpen sitter i mitten, under trumman, slangen som du pekar på kommer från växelventilen som växlar mellan att rengöra kondensorn och pumpa ut vattnet i avloppet. På min så verkar det sitta en slanganslutning som också går direkt från pumpen (i botten, mitten av torktumlaren). Det är en gummihatt på den. Tror inte man ska använda den som permanent
jonaserik: [citat] Gummipackning mellan patron och tank.
Beredix: Hittade en instruktionsvideo (för liknande modell). [MEDIA=youtube]QB8Mpy52_90[/MEDIA]
13th Marine: [citat] Dåligt formulerat av mig, jag provar igen: Dålig serviceorganisation som inte har koll på hur deras produkter ska kopplas. 😉
Grussladd: [citat] Det var ingen dum lösning! Inte reflekterat över att man kan ta ut motorn ur en spisfläkt. Nu öppnar sig fler alternativ, tack!
returen: [citat] låter som det kan hjälpa
__olov__: [citat] Hej, har själv dålig koll. På min micro bytte jag tillslut transformatorn och kanske även magnatronen (tror jag det heter) från reservdels micron till min lite finare micro. Sedan dess har den funkat bra iallafall. Om du är i krokarna runt Alfta någon gång kanske det finns någon del som kan passa även din micro. Mvh Olov
returen: [citat] rengör spolarmarna och kolla att de går lätt kontrollera sprickor i dessa ser ut at vara en turkisk maskin så kolla extra på undersidan av den undre spolarmen
returen: [citat] fläktmotorn kostar 1500.- men det är billigt
returen: [citat] går fläkten upp till höger?
returen: [citat] det är mycket länge för en samsung
returen: [citat] sent men det sitter ett kraftkort i dessa med en massa kinesiska reläer som brukar fuckka ut
returen: [citat] länge sedan men har du provat att dra ur sladden en stund? kretskortsfel är inte vanliga men det kan ju vara så med denna symptomen
Dowser4711: De övre skruvarna kan du ersätta med valfria skruvar eller fortsätta att använda samma, det ser inte ut att vara något fel på dem. (De glider I hållare på maskinen, kolla på sida två här så ser du hur den monteras: https://www.vedum.se/globalassets/dokument/kok/montering/detaljer/monteringsanvisning-losa-fronter-till-integrerad-diskmaskin.pdf ) Men vill du köpa nya finns det här:
returen: [citat] Kan vara NTCn sladden går hela vägen upp till kretskortet och sitter fast i skumisoleringen, nästan omöjligt att byta men det finns kit, dock sällan fel på dessa.
returen: [citat] går fläkten till höger om kompressorn? vad är det för grått liggunderlag till höger om fläkten?
returen: [citat] skruvarna måste bort det aluminiumfärgade röret måste lossas motorn kan sita med hakar i plåten oxå , syns vid skruvarna
returen: [citat] R600a är brandfarligt, mycket brandfarligt tändargas fordonsindustrin backar då likt de gjorde med r1234yf runt millenniumskiftet börjar det bli vanligt när R134A fasades ut i vitvaror för vanliga konsumenter R134 finns kvar i kommersiella kylar dock inga nyinstallationer r600A ANVÄNDS I SÅVÄL KYLAR SOM FRYSAR
returen: [citat] som du sett i inläggen spelar inte detta någon roll inte ovanligt att de är så från fabrik
oshu: [citat] Det fanns inga vibrationsdämpare på min frys innan teknikern monterade sådana. Han höll handen på rören lite här o där, och om det lät mindre när han höll handen satte han dit en dämpare.
magnu: Jag fick dela på baljan och ta ut trumman 2ggr. Det gick inte att dra ut värmeelementet från baksidan, allt satt fast. Sista gången, så hade plasten i alla kontakthus torkat. All plast sprack sönder, så maskinen fungerade inte efter att jag satt ihop den. Maskinen var 12 år, så det fick lov att bli en ny.
simonon: Bytte på min Cylinda TK 300 idag, lossade remmen runt trumman och använde en polygrip som kofot ;) Enklare när man lägger maskinen på sidan
returen: [citat] Forumägaren är minst sagt intressant önskar man TS lycka till så är man otrevlig och får en varning ifrågasätter man detta blir man avstängd helt godtyckligt Om man kan påvisa en alvarligt felaktighet i ett inlägg är man otrevlig om man står på sig blir man avstängd dvs här är inte korrekta sakliga inlägg det viktiga utan bara antalet, allt för klicken... se bara på
Demmpa: Det finns adapterplatta/mellanläggsplatta för induktionshällar, tex https://amzn.eu/d/8LY9YMV Den bör till viss del "förstora" spisplattan. Oberoende om pannan passar spisplattan eller är förstor så är det viktigaste att värma upp pannan långsamt på svag-/medelvärme så att hela pannan blir genomvarm innan man börjar steka, sen gäller det att inte täcka hela stekytan utan bara