1 043 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Varning Bygghemma
Beställ inte vitvaror härifrån!!!. Tog glatt emot kyl och frys från bygghemma.se
Det fanns inte ett minsta märke på utsidan av emballaget så kvitterar ut paketet. Lyfter av ena och ser att skador finns. Lyfter av nr 2 och samma sak där fast, där var hela handtaget mosat. Skador som troligtvis funnits där även när det skickades från bygghemmas kompanjon vitvaruspecialisten. Det är en omöjlighet att dessa skador skulle orsakas utan att kartongen är söndrig utanpå. Kontaktade bygghemma och första frågan var om jag ville behålla kyl och frys med prisavdrag. Jättekul att göra nytt kök med skadade produkter. Nej tack! Sen följer en retur process som inte är av denna värld. Skickade tillbaks skåpen 24/3 och direkt när vi returnerat så var det bara att ringa dem så skulle vi få pengarna tillbaka. Inga pengar kom. Har ringt kanske 6-7 samtal gällande att vi inte har fått tillbaka pengarna tillbaka. Det vi fått till svar är att det kan ta upp till fem dagar. Det ska vara åtgärdat. Sista gången var det en person som tog det vidare till sin chef, då hade inte någon innan gjort något men alla svarade att det var i rullning. Man är ju trots allt ganska orolig när ca 17900 kronor är i rullning och man vet inte vilket företag man kan lita på idag.
Om man är våghalsig och ändå beställer, från detta företag rekommenderar jag att syna varenda millimeter innan ni tar emot något från transportören. Men förvänta er inte att det blir smidigt. Pengarna kom iaf tillslut på kontot idag.
Det fanns inte ett minsta märke på utsidan av emballaget så kvitterar ut paketet. Lyfter av ena och ser att skador finns. Lyfter av nr 2 och samma sak där fast, där var hela handtaget mosat. Skador som troligtvis funnits där även när det skickades från bygghemmas kompanjon vitvaruspecialisten. Det är en omöjlighet att dessa skador skulle orsakas utan att kartongen är söndrig utanpå. Kontaktade bygghemma och första frågan var om jag ville behålla kyl och frys med prisavdrag. Jättekul att göra nytt kök med skadade produkter. Nej tack! Sen följer en retur process som inte är av denna värld. Skickade tillbaks skåpen 24/3 och direkt när vi returnerat så var det bara att ringa dem så skulle vi få pengarna tillbaka. Inga pengar kom. Har ringt kanske 6-7 samtal gällande att vi inte har fått tillbaka pengarna tillbaka. Det vi fått till svar är att det kan ta upp till fem dagar. Det ska vara åtgärdat. Sista gången var det en person som tog det vidare till sin chef, då hade inte någon innan gjort något men alla svarade att det var i rullning. Man är ju trots allt ganska orolig när ca 17900 kronor är i rullning och man vet inte vilket företag man kan lita på idag.
Om man är våghalsig och ändå beställer, från detta företag rekommenderar jag att syna varenda millimeter innan ni tar emot något från transportören. Men förvänta er inte att det blir smidigt. Pengarna kom iaf tillslut på kontot idag.
Klicka här för att svara