returen returen skrev:
vettig funktion??
Nä den är ju interfacet som sköter hela kylen så den är helt överflödig....
returen returen skrev:
Nä om du inte behöver ändra tempen så.
vilket man sällan eller aldrig gör.
Hur ska du ha det?

B Bjober skrev:
Hur ska du ha det?
Tänker att jag bara struntar i det. Finns ingen mening med att lägga onödigt mycket pengar på det.. Har kikat runt på nätet finns ingen ny display att köpa etc. Kontaktade Samsung service det ville sälja mig en helt ny dörr för 3500kr, vilket jag tycker är ett skämt istället för erbjuda mig att köpa en ny display istället som kan vara mycket billigare..

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
B Bjober skrev:
Hur ska du ha det?
precis som det står men det fattar uppenbarligen inte du.

A A.E.K skrev:
Tänker att jag bara struntar i det. Finns ingen mening med att lägga onödigt mycket pengar på det.. Har kikat runt på nätet finns ingen ny display att köpa etc. Kontaktade Samsung service det ville sälja mig en helt ny dörr för 3500kr, vilket jag tycker är ett skämt istället för erbjuda mig att köpa en ny display istället som kan vara mycket billigare..
Har ungefär lika kyl som dig med samma fel, det var sladden (små tunna trådar) som vissa gått av, jag lödde ihop de med avbrott och justerade hur sladden går och efter det så har allt fungerat

A A.E.K skrev:
Tänker att jag bara struntar i det. Finns ingen mening med att lägga onödigt mycket pengar på det..
kidon kidon skrev:
Har ungefär lika kyl som dig med samma fel, det var sladden (små tunna trådar) som vissa gått av, jag lödde ihop de med avbrott och justerade hur sladden går och efter det så har allt fungerat
Får jag fråga hur kom du åt sladden/sladdarna som gått av och hur visste du vilken/vilka det var. Jag ser att där dörren hänger längst upp i vänster hörn så finns det flera små sladdar..är det dom du menar?

• Öppning där dörren hänger med flera små sladdar synliga i vänster hörn.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A A.E.K skrev:
Får jag fråga hur kom du åt sladden/sladdarna som gått av och hur visste du vilken/vilka det var. Jag ser att där dörren hänger längst upp i vänster hörn så finns det flera små sladdar..är det dom du menar?
ju det är säkert där brottet är
har du tur kan du ta bort displayen , lossa kabeln där
och dra upp kabeln så du kommer åt att löda och använda krympslang
har du otur som jag misstänker så sitter kabeln fast i dörren.
tyvär omöjligt att se på samsungs reservelskatalog

• Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
A A.E.K skrev:
Ja det är sladdarna där uppe till vänster (smala rackare) jag drog i en sladd i taget för att hitta avbrotten (3 avbrott hade jag) lödde ihop dem isolerade med krympslang.
(förstår att svaret är sent men jag är inte ofta här)

• Gilla
A.E.K
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.