A
Angie6605: Jag har läst samtliga svar och fiffiga idéer för att kunna lösa felkod E15 på en Siemens diskmaskin. Igår fick jag just den felkoden i kombination med en kransymbol som lyste blått. Kör uteslutande på 70 grader, utan variospeed, för den lilla knappen har gett upp. Det jag undrar är hur många av er som kommer med dessa hemmafixartips män) är reparatörer/servicetekniker för
84 svar · 94,9k läst
·
A
Andre Kjellsson: Ja. Inget fel på vägguttaget
6 svar · 1,1k läst
·
F
Folkskolan: [citat] Har samma fel, vad visade det sig vara?
10 svar · 4,1k läst
·
T
TobiasK233: [citat] Tanken var god , men vi har fast ansluten vatten och ismaskin idag och det vill hon behålla, ja hon använder den ofta så inte helt fel. Får se vad jag kan hitta på :-)
5 svar · 955 läst
L
lilje84: Uppdatering på vårat läge! Hade en tekniker ute igen i måndags och han bytte det gråa "huset" slumpen. Körde ett snabbprogram och ingen vatten läcka. Jag körde igång en maskin efter att han åkt och får då upp e15. Han kommer tillbaka och suger upp vattnet som fanns kvar och jag startar den på nyårsafton och då läcker det vatten samt e15 så nu har jag totalt betalat 3500 kr till
5 svar · 930 läst
·
K
Kane: [citat] Nej.
7 svar · 1,5k läst
·
F
Fjonken: [citat] Nej ingen ren ångfunktion men när jag ska tillaga fisk så använder jag mig av programmet ånga fiskfilé. Det blir klockrent resultat.
2 svar · 1,4k läst
·
Fairlane
Fairlane: Utöver ovanstående svar så har du: https://fixpart.se/diskmaskin-reservdelar/siemens/sx76n095eu-97?category=4131000000
2 svar · 632 läst
J
jonaserik: 10 år, går kompressorn hela tiden, lätt att höra genom att lägga örat mot dörren, går den konstant så är mediafel i kompressordelen, stannar den och bara vill gå i bland kan det vara elektronikkortet om sådant finns. Inget att reparera, då alla delar kanske kostar 50 % av ett nytt skåp. Ett nytt och du har garanti ett tag framöver är inte fel.
1 svar · 587 läst
L
Ligus: Har en tvättmaskin Iq500 från Siemens. Idag när jag skulle rengöra den efter tvätt upptäckte jag att det rann tvättmedelsrester från hålen i bälgen där jag antar tvättmedlet kommer in i trumman. Kände med fingret däri och där var en hel del tvättmedelsrester. Haft maskinen i flera år men inte upptäckt detta tidigare. 🙄 Jag lyfte ur i-dos tvättmedelsbehållaren och där är
0 svar · 987 läst
T
Thomas Cedergren: Hej Vi köpte en ny IKEA ångugn Kulinarisk för drygt 5 år sen. Efter en tid hade vatten läckt ut ner på hyllplanet under som svällt. Kontaktade IKEA, förståss. En person från Elekrolux kom, tog med sig ugnen och lämnade tillbaka den "fixad" några dagar senare. Det förstörda hyllplanen ersatte vi med en plåthylla som IKEA stod för. Så långt allt väl. Frun klagade dock att hon
0 svar · 1,3k läst
·
M
MrSmith: Cylinda. Ska flytta diskmaskin och förvara där det ej är frostfritt. Finns en vattenbehållare på sidan. Hur tömmer man den?
0 svar · 1,4k läst
·
D
dunde: Har haft samma problem ned Electrolux spis/ugn som sporadiskt trippade Jfb. I mitt fall var elementen hela men fläktmotorn var defekt. Den går att köpa för hyffsat pris hos Elux och går snabbt att byta.
7 svar · 1,5k läst
returen
returen: [citat] fanns för 20 år sedan då iduktionen böjade komma och alla var skeptiska idag får du köpa en lös häll med två zoner eller två och bygga ihop efter behag
1 svar · 577 läst
returen
returen: [citat] då hade det varit olja vilket rostskyddar
7 svar · 1,0k läst
·
returen
returen: [citat] Där hittar du ingen som passar i alla fall
9 svar · 1,3k läst
·
[SH]
[SH]: [citat] Ok, anade att det var från dem. De är ökända för att anlita usla installatörer.
6 svar · 4,4k läst
returen
returen: [citat] stenugn
33 svar · 6,0k läst
·
returen
returen: den är väl kinesisk?
4 svar · 1,5k läst
prototypen
prototypen: Om hällen bara använder 2 faser och den tredje går till en ugn så funkar inte en klassisk 400 volt spis fullt ut. Blir ju lite omvänt när nollan inte finns med. Vi kommer få nya bekymmer med icke fullkopplade Perilexuttag. Protte
4 svar · 646 läst
returen
returen: [citat] https://shop.electrolux.se/matlagning/spisar-ugnar-och-hallar/motorer-och-flaktar/tangentialkylflakt-till-ugn/p/3570744064 du kan ju kolla om något trillat i men det är säkert obalans pg av fett och tråkiga lager
7 svar · 1,4k läst
·
13th Marine
13th Marine: Ah, kollade upp, cyanoakrylat funkar ju faktiskt bra på polyuretan. Misstänker dock att det är själva plasten som gjort merparten av jobbet förr, men kan vara värt ett försök.
2 svar · 525 läst
·
H
Henessy: Tack alla för era svar. När jag kom hem bytte jag bussningen och det hjälpte!
7 svar · 705 läst
·
returen
returen: [citat] den modellen är ju skitgammal lämna tillbaka denna troligtvis värmer den ej hur eller hur kretskortsfel
1 svar · 753 läst
·
F
Fiskaren: Om det är samma drivkrets som ovan så mät resistansen mellan OUT och COM. Är den nära noll så är kretsen trasig. Tror inte multimetern lägger på så hög mätspänning att dioden börjar leda, men mät åt båda hållen för säkerhetskull. Om det är kortslutning åt båda håll så är den definitivt sönder. Sen kan kretsen säkert gå sönder på fler sätt. Men enklast är väl att
6 svar · 4,5k läst
·
T
TedFred: Jag lyckades aldrig hitta felet, blev att köpa en ny istället.
3 svar · 1,4k läst
K
kniv: Ta ut katten så slutar det skrika
2 svar · 1,1k läst
·
returen
returen: [citat] denna är ju en BSH produkt ändock har kretskortet utgått
1 svar · 704 läst
·
J
Jonas Ståhl: Tack för info, visste inte riktigt hur det funkade med ”Anonymiserad”😉 Svarade mig själv när jag taggade ner och kollade lite nogrannare, Tack🙏
6 svar · 4,6k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.