MultiMan MultiMan skrev:
Jaha, används knappt maskinen så kan du köpa lite vadsomhelst. De flesta maskiner håller 500 tvättar iaf. Ta billigaste LG:n: [länk]

Bara att trycka på knappen Rinse+ så får du extra sköljning där också:

Rinse+ (Sköljning+) Denna funktion rekommenderas förpersoner med tvättmedelsallergier.

Instruktionsbok: [länk]
Mja, då är det lika bra med Cylindan som också har extra sköljningar, men jag hittade fler IQ500 med extra vattenknappen, så det är nog ingen panik att skaffa någon, knappast tysk, men det är endast extra vatten som är av intresse, sedan är det väl positivt om det är så bra maskin som möjligt. Nuvarande maken tvättar så det är väl lämpligare att hinna hitta optimal maskin om jag ska "vaska" nuvarande med garanti kvar. Precis, den behöver inte vara mest robust, då det är i en stuga som det står tidigare i tråden, men då vatten inte är ett problem, vill jag ha en maskin mer likt de förr, en som blaskar mesta möjliga i huvudtvätten, om jag ska tycka att det är lönt att byta. Samt att det verkligen inte är bråttom. Men överväger ditt förslag, ca 7000 ska elgiganten ha för IQ500 med knappen, då till normalpris.

MultiMan
Jag har haft både IQ300 och IQ500, båda turkbyggda, båda gick sönder inom några år. Jag hade köpt LG om det ska sparas maximalt med pengar, eller köpt tyskt märke, byggt i hemlandet. De håller. Min nuvarande tyskbyggda IQ700 är som natt och dag i kvalitet med de enklare modellserierna.

MultiMan MultiMan skrev:
Jag har haft både IQ300 och IQ500, båda turkbyggda, båda gick sönder inom några år. Jag hade köpt LG om det ska sparas maximalt med pengar, eller köpt tyskt märke, byggt i hemlandet. De håller. Min nuvarande tyskbyggda IQ700 är som natt och dag i kvalitet med de enklare modellserierna.
Där ser man, vad har gått sönder på dem?
Och LG har en inställning för att höja vattennivån? Annars kan vi glömma dem.

S skarj skrev:
Mja, då är det lika bra med Cylindan som också har extra sköljningar, men jag hittade fler IQ500 med extra vattenknappen, så det är nog ingen panik att skaffa någon, knappast tysk, men det är endast extra vatten som är av intresse, sedan är det väl positivt om det är så bra maskin som möjligt. Nuvarande maken tvättar så det är väl lämpligare att hinna hitta optimal maskin om jag ska "vaska" nuvarande med garanti kvar. Precis, den behöver inte vara mest robust, då det är i en stuga som det står tidigare i tråden, men då vatten inte är ett problem, vill jag ha en maskin mer likt de förr, en som blaskar mesta möjliga i huvudtvätten, om jag ska tycka att det är lönt att byta. Samt att det verkligen inte är bråttom. Men överväger ditt förslag, ca 7000 ska elgiganten ha för IQ500 med knappen, då till normalpris.
"nuvarande maken" byter du ofta?
Beror det då på tvättmaskinen?

• Haha
MultiMan
  • Laddar…
S skarj skrev:
Där ser man, vad har gått sönder på dem?
Och LG har en inställning för att höja vattennivån? Annars kan vi glömma dem.
LG tvättar nästan helt utan vatten
den låter tvätten bli fuktig och kör sen

returen returen skrev:
"nuvarande maken" byter du ofta?
Beror det då på tvättmaskinen?
Nja, dels har jag fru å dels så var det nuvarande maskin:)
Oklart om det är bra att byta oftare :)

• Haha
returen
  • Laddar…
returen returen skrev:
LG tvättar nästan helt utan vatten
den låter tvätten bli fuktig och kör sen
Låter som jag hoppar LG även om de skulle vara gratis :)
Lutar väl ät att leva med Cylindan tills den ger upp, går ju att manuellt fylla i facket, alternativt försöker jag att glömma att jag är säker på att den hade högre vattennivå tidigare.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.