Har en hyfsat ny frys från Husqvarna. Köpte den dock begagnad av några som skulle slänga ut ett nyrenoverat kök så inga garantier eller kvitton. Senaste tiden har det upprepat bildats is inne i vänstra hörnet av de 3 översta sektionerna. Inget vatten har spillts. Det hela slutar med att lådan fastnar och man får frosta av, upprepa en månad senare. Se bild för hur det brukar se ut. Tankar om varför detta sker?
 
  • Isbildning i vänstra hörnet av frysens övre sektion, med frost på hyllkanterna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
W Wimnell skrev:
Har en hyfsat ny frys från Husqvarna.har en propp alternativt att den inte sitter rätt Köpte den dock begagnad av några som skulle slänga ut ett nyrenoverat kök så inga garantier eller kvitton. Senaste tiden har det upprepat bildats is inne i vänstra hörnet av de 3 översta sektionerna. Inget vatten har spillts. Det hela slutar med att lådan fastnar och man får frosta av, upprepa en månad senare. Se bild för hur det brukar se ut. Tankar om varför detta sker?
dräneringsslangen har en propp alternativt sitter fel
tina upp den fullständigt med öppna dörrar och avskild från nätet
hjälper inte det får man nog modda den lite
vad har den för PNC?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.