Demmpa
Demmpa: Det finns adapterplatta/mellanläggsplatta för induktionshällar, tex https://amzn.eu/d/8LY9YMV Den bör till viss del "förstora" spisplattan. Oberoende om pannan passar spisplattan eller är förstor så är det viktigaste att värma upp pannan långsamt på svag-/medelvärme så att hela pannan blir genomvarm innan man börjar steka, sen gäller det att inte täcka hela stekytan utan bara
1 svar · 709 läst
G
gotu: [citat] Nej, har inte fått några tips ännu.
4 svar · 2,2k läst
H
H Joakim: Fick Du löst det? Ser ut som en Electrolux eller AEG-maskin. Joakim
6 svar · 816 läst
·
C
Christian Bäckström: [citat] Hittade en annan forumtråd där det var en som ritat upp exakt vilka stift som skulle sitta vart så problemet löste sig! De e ju bara att man blir lite fundersam när det är saker som inte får bli fel. Alltid bra att fårga en gång för mycket!
11 svar · 4,6k läst
·
Jenpet
Jenpet: [citat] Det är ju alldeles lyyysande!! Stort tack!
6 svar · 1,1k läst
·
D
durrdurr: [citat] Fick nu till slut nytt kol efter en vecka, satte dit och skruvade ihop. Körde maskinen i 2min och sen gick säkringen…tänkte att kolen kanske bara behövde slitas in lite för nu har jag kört 4 maskiner utan problem 😀 Jag har maskin siemens iq300 WM14K267DN/17 och beställde kol från nettoparts 5 mm x 13 mm x 43 mm https://www.nettoparts.se/shop/kol-siemens-tvattmaskin-37527p.html
134 svar · 53,9k läst
·
ClasseClas
ClasseClas: [citat] Kolen tar slut förr eller senare så det är typ normalt. Dämparna är definitivt slut vill jag påstå. Lycka till med nyköpet.
31 svar · 6,1k läst
·
P
Perplexus: [citat] Bakar man ett större bröd finns all anledning att tjonga i en termometer där med. Knölen ser delikat ut
11 svar · 1,8k läst
·
blackarrow
blackarrow: [bild] Hade kretskortet varit lackat hade det inte blivit små "vita vägar" mellan ledarna på mönsterkorten. Dessa sitter ganska hårt och löstes inte upp av isopropanol. Lödde loss lite kondensatorer, men de mätte okay. Testkörde och hörde ett mystisk sprakande(?) ljud. (Tänk tåg och kontaktledning med frost blandar med en elmotor och annat ljud) [bild] Kolen utslitna... Polerade
1 svar · 1,1k läst
·
J
Januari2025: [citat] Tack för hjälpen. Fick upp "E6H" efter att ha tryckt på knapparna man skulle. Verkar vara värmeelementet och dörrlåset som strular.
2 svar · 736 läst
·
M
Majsan81: [citat] Halloj! Har gjort precis samma. Min fråga är, pårlar det i dina skåp också? Dvs, låter som det ”rinner” vatten när man öppnar och lyssnar i skåpet. Hälsningar Maria
14 svar · 13,3k läst
K
kickma: Hej, blev ”konstigt” när jag lade ut mitt inlägg, jag förtydligar: enligt bilden så är mitt promblem att vattnet kommer uppifrån (precis där kranen går in i första ”bulten” eller vad det kallas)och jag tror som det svar jag fick (tack!🙂)att det kan vara en packning som behöver bytas. Jag är helt okunnig i såna här situationer🙈men undrar, kan jag byta packningen själv?
3 svar · 1,2k läst
·
F
Fingerfool: Hej, försöker återuppliva denna tråd och hoppas någon kan hjälpa mig. Jag har en 12 år gammal Siemens inbyggnadsugn HB63AB511S/35. Den började plötsligt bete sig som många beskriver i denna tråd. Dvs. den går inte att stänga av eller ändra program eller temperatur, varmluftsfläkten går och värmen kör på max. Efter en stund går jordfelsbrytaren. Då många lyckades lösa detta
31 svar · 23,3k läst
·
Lime113
Lime113: [bild] [bild] [bild] [bild]
26 svar · 14,2k läst
·
Johan Enander
Johan Enander: Hej, Fick hem min nya pump till min Siemens SX76N095EU/D1. Vände på maskinen och skulle byta men det finns ingen lucka underifrån. Och väldigt tajt ifrån sidan…. Någon som vet vilken väg som är den rätta? //Johan
0 svar · 813 läst
·
R
Rolle314: När vi har haft problem med IKEA diskmaskin (kommer ej ihåg märket, 10 år gammal), så provade vi att hälla i ett par glas vatten innan start, så att pumpen fick något att jobba med. Då gick maskinen igång. Sedan körde vi diskmaskinsrengöring. Peppar, peppar, maskinen fungerar igen...
2 svar · 1,1k läst
·
A
Avemo: Jag gissar på evakueringspumpen. Jag kan inte säga var på bilden den finns. Men om du följer avloppsslangen bakåt borde du hitta pumpen. Jag har varit med om både att den gått sönder och att den blockerats av en olivkärna.
1 svar · 984 läst
·
ClasseClas
ClasseClas: [citat] Ok, jag läste för dåligt. Du måste ha minst 2 faser till din spis.
16 svar · 1,0k läst
·
L
Lars Efternamn: Mycket bra tråd och fick igång våran gamla Cylinda Sverigetvätten efter bytt motorkol. Den är 20 år. Tips är att först söka på din Cylindamaskins artikelnr här (hade sjusiffrigt 9203092): https://www.cylinda.se/reservdelarservice?gad_source=1&gbraid=0AAAAAD88uq70T2vhhcDpFKhPB1-jx5C5Y Bläddrar man sedan ner eller söker på ”kol” när reservdelslistan kommer upp får man fram exakt
34 svar · 15,5k läst
·
G
gg_skane2: Hej, Ok. Det låter precis som vår maskin…. Skruvade sönder den och tittade på de tre kretskorten jag hittade. Mätte och tittade på komponenterna men inget verkade sönder. Satte ihop allt igen och provade igen. Samma fel. Sedan satte jag mig och försökte trycka på start ett antal gånger efter varandra. Till min förvåning funkade det plötsligt! Efter det har det fungerat att trycka
17 svar · 5,7k läst
·
K
Kane: Kanske stämmer med "21" i serienumret som tillverkningsår, https://www.klaravik.se/auktion/produkt/984477-tvattmaskin-cylinda-ft-5486x-8kg-1600rpm/ Maila Cylinda och fråga.
1 svar · 4,3k läst
·
N
naicule: Jag har testat att köra Aqastoppet slangen utan att ansluta den till maskinen men det släpper inte vatten. Kontakten var på men slangen inte kopplat. Det kommer inget vatten.
2 svar · 2,0k läst
·
A
AvatdkjdkdkdAvatar: [citat] Det är inte ett dugg komplext och egentligen genialt. Fattar inte te hur Electrolux lyckats sjabbla till det så totalt!
33 svar · 20,0k läst
·
F
Fotopluppen: Det går även att använda en grästrimmer tråd. Den ska in i ett hål till vänster nere i pumpskålen. Då borde du till slut se den i den stora plastbehållaren Där proppen sitter.
9 svar · 4,6k läst
·
F
Fotopluppen: [citat] Skulle säga att det troligtvis är pressostaten som är full med skit eller så har den hängt sig. Annars kan det vara hål i värmesystemet så det blir jordfel är det är vatten i maskinen.
2 svar · 1,4k läst
·
Ossian K Olsson
Ossian K Olsson: [citat] Rengöring och ”inspektion” vet jag ingick. Jag har för mig att de bytte några lager någon gång men jag var aldrig insatt i det tekniska i den frågan utan det var andra.
20 svar · 1,7k läst
·
S
SkaldSkatan: Hej alla! Stort TACK för tipsen. Här är en till med exakt samma problem och från 5 minuter sedan, exakt samma lösning med pluggen. God fortsättning på er! Var lagom kul att handdiska femtusen glas på nyårsafton men nu är maskinen igång igen.
38 svar · 23,2k läst
·
Ö
ölburken: Hej! Haft problem med min elektrolux diskmaskin som visat både felkod 10 och 30. Upptäckte att det var vattenfyllt i tråget(?) efter felkod 30 och torkade ut samt rengjorde pump och pressostat. När jag nu kör den så ser jag att det läcker ut vatten ur de två gråa slangar som jag nu på bild hängt ner i ett litet kärl. Det verkar inte vara vid tömning utan när den går. Lyckats köra
0 svar · 976 läst
·
Jonol
Jonol: [citat] Hej Ja det löste sig lite av sig själv, jag tryckte av och på Knycklan ett antal gånger så hoppade den igång. Man kunde höra relät knäppa i den. Mvh Jonas
5 svar · 3,7k läst
Pumpen 3
Pumpen 3: Electrolux ultrasilecer dammsugare. 12m kabel, 1800W. Allt fungerar som ska
32 svar · 59,0k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.