Vitvaror
returen: [citat] om det är lika maskin så byts den utan verktyg, är den lite nyare så måste du dela luckan
returen: [citat] det finns två typer av torktumlare frånluft - den fuktiga o varma luften går direkt ut ur huset, precis som jonaserik skrev den mest driftsäkra kondens- den varma luften inne i tvätten cirkulerar och torkas (kondenseras) genom en värmeväxlare denna värmeväxlare kan kylas med omgivningsluft (RUMMETS) eller kompressor (värmepump) dessa tre modeller har olika fördelar resp
returen: [citat] om inte displayen ger dig råd så är det troligen kretskortet
Hildor: [citat] Jag var otydlig :) Jag fick för mig det var tröja (från Ali Express) jag tvättade men det var sängkläder, handdukar osv o det nya där i var ett påslakan set till ena sonen. Det var nytt, köpt i Sverige (men säkert tillverkat utanför Sverige som de flesta sängkläder nog är). Snackade med en miljöinspektör på jobb ang. detta och det var flera som sa att det mest sannolikt
returen: [citat] sätt en y-koppling eller bara varmvatteninkoppling
returen: [citat] då skall du absolut kolla såväl stickproppen som uttaget omgående
returen: [citat] om du är i ett läge som man inte kan ändra program kan man hålla in en knapp och i ditt fall är det nog programet du valt
Daydreamer: Mätte med stektermometern, stannade vid 85 grader. Gummilisten är hel, nån utblåsfläkt verkar inte finnas på denna modell, frågan är om det är lönt att ringa reparatör eller köpa en ny ?!?! Det känns ej säkert för småbarn just nu, detta fenomen har bara funnits i några månader…
Harey: Köpt en nya AEG FSE76607P integrerad diskmaskin. När jag skulle öppna luckan så går det öppna få cm bara därefte tar det tvärstopp. Det är något som hakar i som gör att jag inte kan öppna luckan mer än några få grader. Inne i maskinen finns skruv mfl som behöves, men kommer ej åt dem då jag inte kan öppna luckan. Någon som kan hjälpa mig?
returen: [citat] men då är det inte säkert att den kommer fram eller är hel...
Daniel 109: Hur kom du fram till det? Det känns som en signifikant skillnad i det här fallet.
returen: ovanligt med uttag på torkfiltret på ett konsumentskåp men de tog väl vad de hade. det uttaget kan användas till att mäta i ett annat typ av system.
Lotta Sjunnesson: Har hittat felet. Slangen till pressostaten hade lossnat. Satte dit den igen och allting fungerar nu.
Korleismannen: [citat] Ok, tur att jag inte är rörmokare 🙂👍 men fixat är det i allafall.
returen: [citat] låter mäkligt är nog anledningen till att den såldes...
possum77: [citat] Om det är skillnaden på att skrota den eller att den kanske överlever så är det ju värt ett försök 🤷🏻♂️
TommyStrandberg: [citat] Jag har bytt packning själv på en Bosch. Inga större problem men det tar säkert lite längre än för en som är van. Tittade först på en YouTube video. Finns säkert för din Miele.
returen: [citat] man måste ha mycket tur med husqvarna...
returen: [citat] om du tar bort vänster sida på maskinen när du kör så ser du vad som händer
returen: [citat] finns 14st varianter av denna finns väl inga omron reläer på detta kortet? brukar vara den vanliga vita kinesiska typen
electropop: [citat] Jag dissekerade maskinen så långt jag kunde men kunde inte hitta var mellan luckan och maskinen som läckan fanns. Det blev bortskänkes på den och jag köpte en några år gammal Bosch istället. Den känns mer rejäl.
Anonymiserad 405730: [citat] Som vanligt så kommer du med ovanliga egna påståenden! Ja din verklighet är ofta annorlunda det är vi överens om.. Här är dom tre första träffarna om jeanstvätt.. https://www.brothers.se/tvatta-dina-jeans https://www.grumme.se/tips-och-rad/sa-tvattar-du-jeans/ https://carlings.com/sv/stories/diytips/sa-tvattar-du-jeans/
Husbonde21: Det verkar som att Electrolux/Husqvarna använder samma typ av vattenfilter som LG / Kenmore. Man kan köpa ett fempack noname filter till LG-kylskåp från amazon.se för € 12 https://www.amazon.se/gp/product/B08HJ9PSX8 Med dagens kurs blir det totalt 247,56 kr inkl frakt. Om man köper direkt från TradeShops egen hemsida kostar ett fempack € 4,90
kidon: [citat] Ja det är sladdarna där uppe till vänster (smala rackare) jag drog i en sladd i taget för att hitta avbrotten (3 avbrott hade jag) lödde ihop dem isolerade med krympslang. (förstår att svaret är sent men jag är inte ofta här)
Bo arnold: Det sitter en navkapsel på hjulet peta bort den med en mejsel eller kniv så kommer du åt en mutter under
returen: [citat] att det är vatten i slangarna brukar inte påverka de håller att det är vatten kvar i pumparna brukar oxå gå då de har stora expansionsutrymmen värre är inloppsventilen och avhärdartanken