Kan du hitta exakt datum det köptes?
Electrolux har ju ofta 5 år garanti, så om det inte var 2019 utan 2020 kanske du kan få det åtgärdat från Electrolux?
Electrolux har ju ofta 5 år garanti, så om det inte var 2019 utan 2020 kanske du kan få det åtgärdat från Electrolux?
Tyvärr, söljaren hittar inte kvittot.
Kan du kolla på tillverkningsdatum? Det brukar ju stå på skylten i skåpet.
Och även om det inte är inom 5 år kan det ju vara värt att kontakta E-lux, det kan ju vara ett känt fel som de hanterar trots allt.
Och även om det inte är inom 5 år kan det ju vara värt att kontakta E-lux, det kan ju vara ett känt fel som de hanterar trots allt.
https://support.electrolux.se/suppo...TASBwgn-DP7T2EGMgtqn6wQSmIbBwqDz&locale=sv-SE
En bit ned hittar du en bild som visar var den finns på frys av olika modeller.
En bit ned hittar du en bild som visar var den finns på frys av olika modeller.
Hej Ann, välkommen till Byggahus!A Ann Lindström1 skrev:
Den där skadan har skett troligen av att de bildats en ispropp i dräneringsrännan där vattnet rinner ut i ryggen. Plastgallret som sitter framför brukar gå att sätta tillbaka om man återställt skåpet.
Vad du behöver göra är att avfrosta skåpet manuellt i 24h eller mer, med öppen dörr. Sen ska plasten ha gått tillbaka något och proppen ha släppt.
Serienr mm hittar du till vänster innanför den nedersta lådan på detta skåp.
Lägg handdukar runt skåpet , både framför skåp och bak vid kompressorn.
För att avfrosta skåpet manuellt så stänger du helt av skåpet i displayen. Lycka till!
Får testa det men inte nu när det är sommar.RasmusR skrev:
Hej Ann, välkommen till Byggahus!
Den där skadan har skett troligen av att de bildats en ispropp i dräneringsrännan där vattnet rinner ut i ryggen. Plastgallret som sitter framför brukar gå att sätta tillbaka om man återställt skåpet.
Vad du behöver göra är att avfrosta skåpet manuellt i 24h eller mer, med öppen dörr. Sen ska plasten ha gått tillbaka något och proppen ha släppt.
Serienr mm hittar du till vänster innanför den nedersta lådan på detta skåp.
Lägg handdukar runt skåpet , både framför skåp och bak vid kompressorn.
För att avfrosta skåpet manuellt så stänger du helt av skåpet i displayen. Lycka till!
Klicka här för att svara

