Jag har tittat runt i tidigare trådar och vi har försökt att lösa problemet utan framgång. Vi har lyckats lokalisera att det ser ut att komma fukt/vatten vid det som ser ut som en packning (se bild). Någon med erfarenhet av att åtgärda detta själv? Maskinen är snart 6 år gammal.
Har samma fel på min Siemens ifrån 2015. Har installerat den extra packning som omnämns. har tagit bort fronten o ser ett läckage som ser ut att komma ifrån vänster bak i brunnen trotts detta. Droppar ner på flottören. Är det den extra packning jag inte fått dit ordentligt? Några tips hur man kan justera dit packning? Har försökt peta den försiktigt runt hela brunnen, ingen del syns. Bild bifogas på var det droppar någonstans
finns något mer att undersöka?
Tack
mvh
Tack
mvh
Där sitter spolarmsväxlaren så det kanske är den som läckerSvensson fix och trix skrev:
Har samma fel på min Siemens ifrån 2015. Har installerat den extra packning som omnämns. har tagit bort fronten o ser ett läckage som ser ut att komma ifrån vänster bak i brunnen trotts detta. Droppar ner på flottören. Är det den extra packning jag inte fått dit ordentligt? Några tips hur man kan justera dit packning? Har försökt peta den försiktigt runt hela brunnen, ingen del syns. Bild bifogas på var det droppar någonstans
Tack
mvh
Fortsätter på denna tråd med frågan hur ni kommer undertill på diskmaskinen? Har en bosch silence plus SMU40E58SK/32 där det läcker vatten från ett ställe (som jag inte vet vad det heter). Skulle behöva komma åt det för att se närmare vad för reservdel jag ska beställa. Men är ju rätt svårt att komma till underifrån. Läcker från den inringade delen. Nåt tips?
Klicka här för att svara