Jag har tittat runt i tidigare trådar och vi har försökt att lösa problemet utan framgång. Vi har lyckats lokalisera att det ser ut att komma fukt/vatten vid det som ser ut som en packning (se bild). Någon med erfarenhet av att åtgärda detta själv? Maskinen är snart 6 år gammal.

• Fukt och vatten vid packning i diskmaskin markerad med röd pil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P
Det ser illa ut men vanligtvis är det silikonring man monterar finns ett färdigt kig för detta och många anses trådar i detta forum om e:15 problematiken

electroluxaren skrev:
Det ser illa ut men vanligtvis är det silikonring man monterar finns ett färdigt kig för detta och många anses trådar i detta forum om e:15 problematiken
Jag har beställt ett sånt kit nu (efter att ha läst om det i flera trådar här). Hoppas att det ska lösa problemet.

Nu har du beställt packning, men annars kan det räcka med att lossa pumpgropens fyra skruvar och dra åt igen. Fel E15 och hur man gör detta finns väldokumenterat på youtube.

N Nikorasu skrev:
Nu har du beställt packning, men annars kan det räcka med att lossa pumpgropens fyra skruvar och dra åt igen. Fel E15 och hur man gör detta finns väldokumenterat på youtube.
Tack för svaret! Vi har testat detta utan att det hjälpte. Youtube är en guldgruva

Har samma fel på min Siemens ifrån 2015. Har installerat den extra packning som omnämns. har tagit bort fronten o ser ett läckage som ser ut att komma ifrån vänster bak i brunnen trotts detta. Droppar ner på flottören. Är det den extra packning jag inte fått dit ordentligt? Några tips hur man kan justera dit packning? Har försökt peta den försiktigt runt hela brunnen, ingen del syns. Bild bifogas på var det droppar någonstans

finns något mer att undersöka?

Tack

mvh

• Innanför diskmaskin med synligt läckage nära gult kablage och grå flottör.
    Skapa konto
P
Svensson fix och trix Svensson fix och trix skrev:
Har samma fel på min Siemens ifrån 2015. Har installerat den extra packning som omnämns. har tagit bort fronten o ser ett läckage som ser ut att komma ifrån vänster bak i brunnen trotts detta. Droppar ner på flottören. Är det den extra packning jag inte fått dit ordentligt? Några tips hur man kan justera dit packning? Har försökt peta den försiktigt runt hela brunnen, ingen del syns. Bild bifogas på var det droppar någonstans

finns något mer att undersöka?

Tack

mvh
Där sitter spolarmsväxlaren så det kanske är den som läcker

electroluxaren skrev:
Där sitter spolarmsväxlaren så det kanske är den som läcker
tack för svar. Finns några tips eller åtgärder för att fixa detta?

P
Svensson fix och trix Svensson fix och trix skrev:
tack för svar. Finns några tips eller åtgärder för att fixa detta?
om det är den så byt den

Fortsätter på denna tråd med frågan hur ni kommer undertill på diskmaskinen? Har en bosch silence plus SMU40E58SK/32 där det läcker vatten från ett ställe (som jag inte vet vad det heter). Skulle behöva komma åt det för att se närmare vad för reservdel jag ska beställa. Men är ju rätt svårt att komma till underifrån. Läcker från den inringade delen. Nåt tips?

• Närbild av undersidan på en Bosch diskmaskin, med en inringad del där vatten läcker. Vitt plasthölje och anslutna slangar syns.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.