Hej!

Har en extrafrys i källaren. Det är en billig modell som nog har runt 12 år på nacken nu, så jag inser att jag kanske inte kan förvänta mig så mycket mer av den.

Den senaste tiden har jag noterat att kompressorn slår av och på hela tiden, vilket antagligen kommer att få den att dö betydligt snabbare.
Som det är nu slår den igång och går 10-15 sekunder och sen stänger den av. Efter 3-5 minuter går den igång igen och så upprepas det. Detta innebär ju 10-15 kompressorstarter i timmen vilket inte känns optimalt.

Jag kan inget om frysar men finns det något jag skulle kunna göra själv för att åtgärda detta? Typ om det finns någon sensor eller annat som tenderar att börja krångla och glappa.

Mvh Erik
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.