Hej,

Jag har precis flyttat in i ett nybyggt hus och vår nya diskmaskin låter konstigt under program. Det är som ett mekaniskt gnuggande ljud som låter i hela huset.

Jag förstår att något är fel men har svårt att sätta fingret på vad. Electrolux support säger att dem kan skicka en tekniker, men att dem inte kan garantera att det är ett garantiärende och kan därför kosta 3100kr för enbart besöket.

Är det någon kunnig som har en uppskattning på vad detta kan vara?:

Stäng av allt annat som låter när du filmar. Alla ljud i filmen kommer omöjligt från diskmaskinen.

[SH] [SH] skrev:
Stäng av allt annat som låter när du filmar. Alla ljud i filmen kommer omöjligt från diskmaskinen.
Det enda som inte kommer från diskmaskinen är talet från tvn. Både vattenspolningen och ”skrapandet” är från maskin.

K KSF97 skrev:
Det enda som inte kommer från diskmaskinen är talet från tvn. Både vattenspolningen och ”skrapandet” är från maskin.
Ja, men men gör en ny video då utan en tv i bakgrunden. 🙄

[SH] [SH] skrev:
Ja, men men gör en ny video då utan en tv i bakgrunden. 🙄
Om du tycker att det hjälper så absolut, här har du:

• Gilla
Anne-charlotte
  • Laddar…
Fortfarande svårt att höra med allt bakgrundsljud sen är maskinerna idag väldigt tysta...
Jag hade gissat att det var spolarmen som går runt eller kanske emot något i maskinen.

K KSF97 skrev:
Om du tycker att det hjälper så absolut, här har du:
Så länge det finns annat i klippet som låter så hjälper det inte. Ska man ha gratis hjälp från ett gäng användare där många år mycket kunnig kan det vara värt att anstränga sig lite.

• Gilla
Filbert och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.