S
Jag köpte en airfryer för någon vecka sedan. Har varmluftsugn redan, och trodde jag skulle få godare pommes frites i air fryern. Glöm det!😟

Två försök, sedan ställde jag den i förrådet. Nu använder jag ugnen igen (varmluft behöver inte ens slås på)

• Gilla
Ulff och 1 till
  • Laddar…
4774
Tycker att det blir en väsentlig skillnad på smak mellan en airfryer och en ugn, där airfryern gör att allt smakar kemiskt.

• Gilla
Baba_yaga och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det medföljde nätplåtar till vår 8 år gamla spis med varmluftsugn och jag märker ingen skillnad på potatisklyftorna gjorda i den och de som är gjorda i den lilla airfryern.
Hur gör du för att det inte ska droppa fett genom nätplåten? Eller gör du dem utan olja?

• Gilla
Ulff
  • Laddar…
S
Hur är det med hamburgerkedjorna och deras pommes? Finns det någon (!?) som använder airfryer?
MacDonalds, Max, Bastard Burgers, Bless Burgers, Burger King, Jureskogs .........

S styren skrev:
Hur är det med hamburgerkedjorna och deras pommes? Finns det någon (!?) som använder airfryer?
MacDonalds, Max, Bastard Burgers, Bless Burgers, Burger King, Jureskogs .........
Nog friterar alla dom.

• Gilla
possum77 och 1 till
  • Laddar…
När jag använder airfryer har jag minimalt med olja när jag kör egen potatis i olika former, max en matsked som blandas i bunke med potatisen och lite flingsalt. För mycket olja gör att det är svårt att få fin brynt yta. Fryst färdig är ju bara att lägga/hälla i kärlet och saltas efteråt.
Även med panerad fisk, bara några droppar på fisken innan den läggs i.
Så minimalt med olja.

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
4774
Friterar aldrig något. Fritera för mig är att sänka ner maten eller tillbehören i kokande olja. Att ha lite smör eller olja i ugnsform när man inte vill att klyftpotatisen ska bränna fast i form är det inte.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Provade luftfriteringen för första gången nyss i vår nya Elektroluxspis. Det blev som förväntat sämre än att lägga klyftpotatisen på vanligt vis i långpanna.
Blir airfryern vår nya bakmaskin?

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.