Jag tycker inte alls det ser ut som rost på bilden, mer avlagring/smuts.

Sen är det orimligt att yrka på att HG skall betala för en ny maskin då det är ett avsevärt åldersavdrag på 8år gammal vitvara, frågan är om det inte till och med borde vara nollvärde. En så gammal vitvara betingar ett mycket lågt pengavärde, men i fungerande skick ett betydligt högre bruksvärde.

Personligen hade jag aldrig accepterat det läge ni ställts inför, att betala för en ny maskin för att ersätta en 8år gammal som förmodligen inte ens är trasig. Jag hade börjat med att kräva att få göra ett försök att rengöra den gamla först.

Rost ser det knappast ut som.
Något som har smält i varm temperatur och spridit sig i trumman kanske

K KurBur skrev:
Ursprungskravet var två nya maskiner enligt fakturan. Man dubbelfakturerade även annat. Men sen sänkte man kravet till en maskin. Oavsett ansvarsfrågan var vi inte nöjda då man lika förbannat inte följde skadeståndslagen. Då sänkte man till en nivå som var högre än skadeståndslagens värdeminskning. Med ytterligare tjafs och hänvisning till vårt försäkringsbolag har man varit "snälla" och följer skadeståndslagen. Men vi hävdar att man inte bevisat att den som använt maskinen de senaste två åren av 8-10 orsakat skadan. Och maskinen är skrotad då man, enligt K2A, inte kunde ta bort rosten. Vi har fått ett foto som är med här. Just nu handlar det egentligen inte lika mycket om pengarna som att få rätt mot ett bolag som behandlar den svagare parten illa. Vi vet inte om maskinen polerats och står kvar i studentlägenheten.
Slutade med att vi erbjöd K2A ett belopp motsvarande deras övriga krav som var "sådär" ok. Men bara för att få ett avslut. Med villkoret ta det eller så tar vi det vidare juridiskt. Men skulle ha varit intressant att driva det vidare. Ursprunglig fakturering var 10 000 kronor för hög innan att man diskuterar ansvarsfrågan. Kan inte vara bara otur. Så 12 000 blev till slut 1000.

• Gilla
  • Wow
Gorbatjov och 4 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.