Jag har en Wascator w265h som jag köpt från HT tvättmaskiner i Osby. Ok företag men jag har behövt byta ett par delar vilket är lite smolk i bägaren.
Jordfelsbrytaren löser ut ibland när maskinen körs, inte alltid. Jag försöker förstå vad det kan vara. Någon som varit med om detta?

Tänker mig att jag ska försöka köra värmeelementen var för sig och se om det gör att jordfelsbrytaren löser ut.
Alternativt mäta resistansen på elementen och se om något av dem sticker ut. Det skulle kunna vara en idé tänker jag i mitt stilla sinne. Ett element som är något korroderat och har högre resistens som gör att ibland blir det problem och ibland inte. Är jag inne på något där eller tänker jag fel?

Med vänlig hälsning,

• Ritning av en Wascator tvättmaskin, visar placering av kontaktor, värmeelement och temperatursensor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hittade ett dåligt element och den hade lite smälta kopplingar. Beställde nyt och satte i. Löser fortfarande ut jordfelsbrytaren när elementen körs!
Vad ska jag felsöka härnäst? Mäta resistans i kablage mellan värmeelement och kontaktor?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.