Har en Bosch Avantixx 7 Vario Perfect som snart börjar närma sig 10 år.
Den stod i huset när vi köpte det 2019 och vi misstänker att den är några år äldre än så.
Den har börjat låta nästan som en helikopter när den centrifugerar och det är ett väldigt högt ljud.
Har kollat så att vikterna är hela och sitter fast ordentligt, kollat fjädrar och stötdämpare och de verkar okej.
Det är inte så att trumman är i obalans utan den bara låter oerhört mycket när den centrifugerar.
Slänger upp en kort video när jag snurrar trumman med handen samt en längre video där den går på skoncentrifugering (800 istället för 1400 då den låter ännu mer).
Dags att köpa ny eller finns det hopp om räddning?
Den stod i huset när vi köpte det 2019 och vi misstänker att den är några år äldre än så.
Den har börjat låta nästan som en helikopter när den centrifugerar och det är ett väldigt högt ljud.
Har kollat så att vikterna är hela och sitter fast ordentligt, kollat fjädrar och stötdämpare och de verkar okej.
Det är inte så att trumman är i obalans utan den bara låter oerhört mycket när den centrifugerar.
Slänger upp en kort video när jag snurrar trumman med handen samt en längre video där den går på skoncentrifugering (800 istället för 1400 då den låter ännu mer).
Lyckades du identifiera eller fixa felet till slut?B BearOrleen skrev:Har en Bosch Avantixx 7 Vario Perfect som snart börjar närma sig 10 år.
[video]
[video]
Jag har en liknande Bosch som nyligen börjat låta på ungefär samma sätt. Ljudet låter intuitivt som "utslitet lager", men har inte börjat felsöka ordentligt än.
Nej dessvärre har jag inte hittat felet.
Absolut gör den det. Men det går inte att vara i tvättstugan när den centeifugerar. 😁
Klicka här för att svara