A Avemo skrev:
Måste och måste. Normalt har man en egen grupp till diskmaskinen. Om du kopplar den i samma uttag som en vattenkokare är det risk att säkringen löser om du använder dem samtidigt. Detta oavsett bänk- eller golvdiskmaskin. Det är standard vid nybyggen att ha en egen grupp till diskmaskin. Men det händer ingenting farligt om du inte har det.
Tack snälla för svar! Det borde ju enkelt gå att undvika att ha mikro, vattenkokare och dylikt igång samtidigt som diskmaskinen.

A Avemo skrev:
Jag har haft en bänkdiskmaskin i ett underskåp. Det som var ett problem för mig var att få avloppsanslutningen lågt nog. Den jag hade kunde inte pumpa avloppsvattnet över sin översida. Och när man gör specialanslutningar till avloppet långt ner i skåpet måste man se till att inte avloppsvatten från vasken kan rinna genom slangen in i diskmaskinen. Annars inga problem. Jag hade skåpdörren stängd framför maskinen. Men argumentet om el förstår jag inte riktigt. En bänkdiskmaskin behöver el lika mycket som en golvmodell.
Vilket märke hade du på din maskin och var du nöjd med den?

Är det förresten nån som vet om det går att byta vattenlås till något som tar mindre plats? Detta för att få mer utrymme på djupet

A Am73 skrev:
Vilket märke hade du på din maskin och var du nöjd med den?
Jag vill minnas att det var en Electrolux. Men det är snart 20 år sedan jag köpte den begagnad. Så jag tror inte att det säger så mycket om dagens maskiner.

Kanske att du kan hitta anslutningar till hoarna som bygger lite mindre på höjden. Men mycket kompaktare blir nog inte vattenlåset. Jag hade den allra minsta sortens bänkdiskmaskin. Och det var inte plats för något annat i skåpet.

• Gilla
Am73
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.