Hej!
Har vid 3 tillfällen nu på kortare tid varit med om att att droppskålen bak är överfull samt att det rinner över , denna gången hade vattnet letat sig under droppskyddet,
Är uppenbart att det inte är stopp i dräneringshålet eftersom vattnet är där i droppskålen . Kört med piprens men ser inget uppenbart skit där .
Placerat om varor i kylen så det blir mer "luftigt" , kollat lister , dörren sluter tätt .
Men blir inte klok på droppskålen som sitter ovanpå kompressorn , den sitter knappt fast , sen dräneringsslangen förmodar att den ska enbart gå ner i framkant framför i den "stora baljan" för att sedan rinna över till andra kanten o sen över till "tallriken"
Några andra tips ?
Kylen är 12 år gammal , men funkar för övrigt .
Har vid 3 tillfällen nu på kortare tid varit med om att att droppskålen bak är överfull samt att det rinner över , denna gången hade vattnet letat sig under droppskyddet,
Är uppenbart att det inte är stopp i dräneringshålet eftersom vattnet är där i droppskålen . Kört med piprens men ser inget uppenbart skit där .
Placerat om varor i kylen så det blir mer "luftigt" , kollat lister , dörren sluter tätt .
Men blir inte klok på droppskålen som sitter ovanpå kompressorn , den sitter knappt fast , sen dräneringsslangen förmodar att den ska enbart gå ner i framkant framför i den "stora baljan" för att sedan rinna över till andra kanten o sen över till "tallriken"
Några andra tips ?
Kylen är 12 år gammal , men funkar för övrigt .
Kolla hur varm kompressorn blir, kanske är den som inte värmer kärlet tillräckligt? Den ska ju bli riktigt varm, blir den bara ljummen kanske det kan vara en indikation. Annars är ju klassikern att det inte blir helt tätt vid dörren som du var inne på. Luften som kyls ned ska ju skapa ett undertryck och suga åt sig dörren om det är tätt, känns dörren ”fastsugen” när du öppnar?L larsw1 skrev:Hej!
Har vid 3 tillfällen nu på kortare tid varit med om att att droppskålen bak är överfull samt att det rinner över , denna gången hade vattnet letat sig under droppskyddet,
Är uppenbart att det inte är stopp i dräneringshålet eftersom vattnet är där i droppskålen . Kört med piprens men ser inget uppenbart skit där .
Placerat om varor i kylen så det blir mer "luftigt" , kollat lister , dörren sluter tätt .
Men blir inte klok på droppskålen som sitter ovanpå kompressorn , den sitter knappt fast , sen dräneringsslangen förmodar att den ska enbart gå ner i framkant framför i den "stora baljan" för att sedan rinna över till andra kanten o sen över till "tallriken"
Några andra tips ?
Kylen är 12 år gammal , men funkar för övrigt .
Hej
Jämför jag kompressorn på kylen som det läcker o frysens kompressor är är frysens mkt varmare , mätte upp kylen till 38,6 grader , sen visar febertermometern HIGH på frysen
Känner man på bägge så är det märkbar skillnad på värmen mellan dom 2 ...
När man öppnar dörren så får man ta i , som den är fastsugen ...
Skumt , tänker lite att man ska ju inte behöva sätta en värmekabel i droppskålen
Jämför jag kompressorn på kylen som det läcker o frysens kompressor är är frysens mkt varmare , mätte upp kylen till 38,6 grader , sen visar febertermometern HIGH på frysen
När man öppnar dörren så får man ta i , som den är fastsugen ...
Skumt , tänker lite att man ska ju inte behöva sätta en värmekabel i droppskålen
Klicka här för att svara

