Hej
Jag har en Electrolux diskmaskin med automatisk lucköppning.
På min gamla diskmaskin gick det att ha luckan bara lite öppen efter att man plockat ur disken men här står den öppen så att man går in i den hela tiden.
Det är nån slags fjäder som gör att luckan inte går att putta tillbaka.
Jag vill inte ha den helt stängd mellan diskningarna.
Jag köpte nån sorts hopplös magnetisk mojäng som jag trodde skulle lösa detta men den funkade inte.
Har någon nåt tips på lösning?
Jag har en Electrolux diskmaskin med automatisk lucköppning.
På min gamla diskmaskin gick det att ha luckan bara lite öppen efter att man plockat ur disken men här står den öppen så att man går in i den hela tiden.
Det är nån slags fjäder som gör att luckan inte går att putta tillbaka.
Jag vill inte ha den helt stängd mellan diskningarna.
Jag köpte nån sorts hopplös magnetisk mojäng som jag trodde skulle lösa detta men den funkade inte.
Har någon nåt tips på lösning?
På vår maskin räcker det att dra ut översta korgen lite så stoppar den luckan från att gå igen. Är din lucka för stark för det är ju ett alternativ någon form av enkel distans mellan luckan och bänkskivan (kanske 3D-printa något snyggt om du har tillgång till det
).
Edit: Jag missförstod vad du ville, jag trodde att luckan gick igen för mycket men det var ju tvärt om. Det är ju lite klurigare - magneten lät ju som en bra idé, vad var det som inte fungerade där?
Edit: Jag missförstod vad du ville, jag trodde att luckan gick igen för mycket men det var ju tvärt om. Det är ju lite klurigare - magneten lät ju som en bra idé, vad var det som inte fungerade där?
Den ser ut såhär.
Magneten var svag så den ramlar av hela tiden. Hela grejen är böjbar men gick inte att passa till för ändamålet.
Sen har jag försökt med en lös magnet men då fäster den bara i ramen och inte i luckan.
Magneten var svag så den ramlar av hela tiden. Hela grejen är böjbar men gick inte att passa till för ändamålet.
Sen har jag försökt med en lös magnet men då fäster den bara i ramen och inte i luckan.
Lite oklart vad du vill, jag tänker att du vill att maskinen står lite öppen, har jag rätt?
Magnet fäster nog dåligt om du sätter den på rostfritt (ej magnetiskt) om det är vad du gör.
Men mitt tips är att du justerar fjäderspänningen som styr hur luckan beter sig, faller mot golvet, åker upp till stängt läge eller stannar där man ställer den (vilket brukar vara vad man vill).
Brukar finnas skruv nere vid golvet för att justera detta.
Magnet fäster nog dåligt om du sätter den på rostfritt (ej magnetiskt) om det är vad du gör.
Men mitt tips är att du justerar fjäderspänningen som styr hur luckan beter sig, faller mot golvet, åker upp till stängt läge eller stannar där man ställer den (vilket brukar vara vad man vill).
Ska kika på det. Såg att det fanns nån justering undertill. Ja jag vill att luckan ska vara öppen för att motverka fukt och lukt men lite mindre öppen än på bilden för att jag går in i luckan och gör mig illa 😢S skarj skrev:Lite oklart vad du vill, jag tänker att du vill att maskinen står lite öppen, har jag rätt?
Klicka här för att svara