Kan någon hjälpa mig? Får inte ihop torktumlaren. Hur ska remmen sättas fast egentligen? Kör jag den enbart runt drivhjulet eller vad man kallar det så blir den rätt så slapp remmen. Bifoga bild och hoppas någon kan hjälpa mig.
Tack
Interiör av torktumlare med synligt drivhjul och lösa remmar, i behov av monteringshjälp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inre mekanism av en torktumlare med en slapp rem runt drivhjulet.
Skapa konto
En person håller i en slapp rem intill ett drivhjul inne i en torktumlare.
Skapa konto

• Gilla
Odemic
  • Laddar…
Det brukar finnas en fjäder som drar ner hjulet. Vad heter din maskin?

torbeno torbeno skrev:
Det brukar finnas en fjäder som drar ner hjulet. Vad heter din maskin?
Husqvarna. Där är ingen fjäder så vitt ja kan se :(

Nu löste det sig, satte remmen åt andra hållet eller vad man ska säga, hehe. Funkar nu iaf :D

Redigerat:
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
Hej! Jättegammal tråd men vi sitter i precis samma sits! Kommer du möjligtvis ihåg hur du monterade den? Vi sitter i precis samma sits, vände du remmen med ”det randiga” uppåt istället?

tack på förhand!

Den räfflade delen ska vara runt motoraxeln, sen tar du den inre delen av remmen runt det svarta hjulet

Bild

• Hand som justerar en maskindel med anteckningar ritade på fotot.
    Skapa konto
  • Första pumpdel markerad med blå linje i en mekanisk installation med kopparledningar och remdrivna komponenter.
    Skapa konto
Vonelffors Vonelffors skrev:
Bild
Bild
Förlåt jag kommer in på tråden jag med. Kan någon förklara hur remmen ska dras. Har provat alla sätt utom det som är rätt eftersom jag inte får trumman att snurra.

• Rem monterad på tvättmaskinsmotor och trissa, fråga om korrekt installation då trumman inte snurrar.
    Skapa konto
  • Gilla
Backee
  • Laddar…
Hoppas denna bild fungerar bättre

• Digital ritning med oregelbundet orange slingermönster och två cirklar, en turkos och en gul, på vit bakgrund.
    Skapa konto
  • Gilla
Grinulf
  • Laddar…
Det gör den absolut, jag antar att den röda pricken motsvarar rullen? Har märkt att fjädern har lossnat, vet du hur den ska sitta. Åt vilket håll ska den räfflade sidan vara?

• Hand håller en lös fjäder framför en elektrisk motor med synlig kabel och komponenter.
    Skapa konto
Borde finnas någon form av ögla i botten på maskinen nedanför motorn

Borde finnas någon form av ögla i botten på maskinen nedanför motorn
Japp du hade rätt, kunde se att lite färg lossnat från fjärden, ska prova igen enligt din bild tackar Vonelffors, återkommer eventuellt

P
ta bort sidan så blir det mycket mycket enklare

Ser att tråden är jättegammal, men testar, måste man lyfta ur hela motor+fläktar för att få ner remmen under axeln??

P
S Super fly skrev:
Ser att tråden är jättegammal, men testar, måste man lyfta ur hela motor+fläktar för att få ner remmen under axeln??
är det samma torktumlare? eller lika dan?

P Pappa1986 skrev:
Kan någon hjälpa mig? Får inte ihop torktumlaren. Hur ska remmen sättas fast egentligen? Kör jag den enbart runt drivhjulet eller vad man kallar det så blir den rätt så slapp remmen. Bifoga bild och hoppas någon kan hjälpa mig.
Tack
[bild] [bild] [bild]
Hej! Blev det rätt tillslut? Min ser ut som din, men jag får inte till det!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.