Vitvaror
oobum: Man skall inte ta i den saken som den svarta slangen sitter i förresten, den ger en rejäla stötar...
elisa_82: vi har tänkt att montera en Fresh Intellivent 2,0 i tvättstuga, men kanske en avfuktare blir definitivt bättre eller ?? men finns sånt som man kan koppla i taket istället för fläkt?
rikard454: Jag körde med 490 mm och den verkar passa bra. Nu ska man bara få hem en elektriker som kan koppla in den... [bild] /Rikard
Anonymiserad 137805: [citat] Ja men inte TS´s För "tydlig" vill IKEA ha det helt hutlösa priset av 3.295.- per styck!!! http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60222828/
Anonymiserad 137805: Det enda du kommer åt är ju vreden på baksidan och "spaghetti" kablarna. då räcket det att lyfta hällen men sladdarna är korta och svårt att komma åt. Restvärmeindikatorn kommer du inte åt förrän "lådan" tas bort
Anonymiserad 137805: [citat] Vem har lurat i dig detta? Jag tror att dörren har stått lite på glänt någon gång så att avfrostningen inte har funkat. därför skulle jag börja med att göra en manuell avfrostning. antingen genom att stänga av produkten dra ur stickproppen låta den vara så i minst ett dygn gärna två. eller demontera frysen så att man ser evapuratorn och tina mha varmluft INKLUSIVE hålet
Anonymiserad 137805: Det kan bli bakfall från avloppet till diskmaskinen Ev har du stop iditt avlopp
klypert: [citat] Misstänker att frågan var till mig, jag har en äldre modell som inte finns längre. Den du tittat på tillhör Siemens senaste serie som kommer ganska nyligen, så det borde vara en bra variant. /RF
dof: Ok får väl investera i en uppsättning nya hjul. Surt att det lär bli samma visa snart igen. Vid nästa maskinköp måste jag undersöka detta noggrannare.
Anonymiserad 137805: på vissa finns det service-läge, vad har du för SERVICE nummer?
anders07: Vi hade en Gorenje induktionshäll för ca. fyra år sedan. Den blev ofta överhettad (speciellt om ugnen som var under var på samtigit) och då fick man vänta tills den svalnat. Väljer du Gorenje så ta noga reda på hur stora springor/luftkanaler den kräver!
Göran.W: Frysar med utdrags låda är inte praktiskt för dels så rymmer dom för lite och har man bara 2 lådor att sa sakerna i får man gräva typ varje gång för att hitta det man söker. Tyvärr så är det för mycket design i dag istället för praktiska hållbara saker. Design och låg energi förbrukning säljer och får kosta men ingen vill betala för kvalité i dag.
cpalm: Nu när jag kört den med "last" en stund noterar jag att den fortfarande blir rejält varm efter ett tag. Inte lika glödhet som tidigare men bäst att skriva det här så att ingen får för sig att det är onormalt att den blir varm.
Anonymiserad 137805: Vanlig trädgårdsslang mjuknar av varmt gatten och kollapsar, det kan bli varmt vatten från diskmaskinen...
Roger Björkeland: Vi flyttade in i en lägenhet där förra ägaren installerat en GRAM spis, när fugan igår skulle öppna ugnsluckan så exploderade ugnsluckan. Detta på en ugn som aldrig varit använd! Gram vägrar erkänna att felet är ett produktfel då det gått mer än 6 månader från försäljningstillfället! Enligt dom så borde felet ha upptäckts de första 6mån, ja förvisso om ugnen varit
KnockOnWood: Titta noga på ljudnivåerna, där kan det nog skilja ordentligt. Och jag tycker inte ljuden när man kör fläkten på maxfart är viktigast, det gör man ju (jag i alla fall) bara korta stunder. Men på låg- och mellaneffekt är det viktigt att det inte låter så mycket, annars undviker man gärna att sätta på fläkten. Jag själv bytte från en nyköpt Scandomestic till en Cylinda och fick
pkltab: Jag har ett sidebyside som heter Whirlpool S25D RSS33-A/G som avfrostar dåligt?Har bytt termostat , kretskort och kollat upp värmeelementet som ska avfrosta.Det håller kyla i både kyl och frys i ca:6 veckor,men sedan börjar kompressorn och fläkten att arbeta oftare och oftare.Är det någon på detta eminenta forum som kan ha en lösning på detta problem innan det åker på
Pen: Jag kör numera bara de gamla traditionella märkena. Efter inrådan från "electroluxaren" (när jag bytte upplösta packningar) så har jag slutat med alla re-brands som ICA m.fl. Men jag måste erkänna att jag nog har kört sådana under många år innan dess. Jag har däremot aldrig handlat diskmedel på Rusta m.fl. Pen
klypert: Bosch WAA eller WAB, höll i 5 år åt min ensamstående far. skulle personligen säga att de inte håller längre än så. men det finns säkert delade meningar om det. /RF
carrera86: Det är en "vanlig" glassäkring 5x20mm satt ien trög8Amp -funkar än;)
Kurtivan: Är det en box med en sådan där småkrusig plast yta? Svårrengjord som fasen. Enda medlet jag hade hemma som bet i dessa porer var polishbort.
joob: Tid för en update 8 månader senare.. Ifall någon skulle lyckas söka fram den här tråden i framtiden och undra vad felet var på min maskin. :-) Maskinen började läcka igen dagen efter inlägg #28 ovan. Visade sig slutligen att läckaget var i spolarmsväxlaren. Hittade en från en reservdelsshop på italienska eBay för några hundralappar. Lärde mig samtidigt att gorenje och smeg verkar
Anonymiserad 137805: De är inte helt exakt lika , fick det förklarat nån gång men...
Anonymiserad 137805: Kompressorn går ju inte under 3-4plusgrader Allt som inte har en försvarlig del av alkohol i sig kommer frysa sönder Klimatklassen är väl annars minst16C plus
Devve: [citat] Tacksam för det detaljerade svaret! Istället för att chansa och beställa hem ett relä för 500kr kör jag på en ny kyl/frys. Tack alla som svarat!
Anonymiserad 137805: Bra att det löste sig, tur att IKEA har fem års garanti.. men pressostater jobbar med luft och kleggar aldrig igen. och i synnerhet inte på så kort tid. troligen är pressostaten från det det gamla electrolux partiet som alltid gick sönder inom ett par månader. men det var odugliga tillverkare som låg bakom de var förstörda redan från fabrik
vilden: Hittade detta på Smegs UK sida. Verkar vara fel på någon givare. Hoppas det är lätt fixat. E9 "Faulty temperature probe"
Göran.W: Är det grovsalt ni har hällt i. Blir som du beskriver om man tar vanligt bordssalt
Anonymiserad 137805: Glöm inte elektrohelios, vilket är the same the same but different. Husqvarna, AEG, Elektro-Helios finns bara varumärket kvar. Vilket ägs av Electrolux. Fabrikerna har electrolux omsorgsfullt lagt ner så väl i Sverige som i utlandet, kvar finns "bara" Mariestad.