P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 913 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 913 inlägg
Behöver korta av kåpan som döljer slangen och ventilationsröret men frågan är hur? Ganska tjock plåt så sax går bort. Vinkelkap funkar nog men då kanske den blir blåanlöpt. Lämna till plåtverktstad kanske är det enda som blir bra ?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
De har en förvånansvärt bra avverkningsförmåga.
Det gäller bara att ta långa, lugna tag. Och att vända bladet åt rätt håll.
Lycka till med sågandet/filandet!
Det gäller bara att ta långa, lugna tag. Och att vända bladet åt rätt håll.
Lycka till med sågandet/filandet!
Köp en kapskiva som är till för rostfri plåt (dom är ca 1mm tjocka) , testa och kapa en bit ovanför.
Det borde kunna gå bra att kapa utan att plåten blir missfärgad.
Försök att ha ett stöd innanför plåtbiten så blir det lättare och stabilare att kapa.
Tror inte det fungerar med bågfil då sågramen kommer att ta i plåten för dig ( om jag inte tänkt fel..).
Det borde kunna gå bra att kapa utan att plåten blir missfärgad.
Försök att ha ett stöd innanför plåtbiten så blir det lättare och stabilare att kapa.
Tror inte det fungerar med bågfil då sågramen kommer att ta i plåten för dig ( om jag inte tänkt fel..).
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 913 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 913 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Vad synd att du fixade det så fort 
Det är ju de ändlösa diskussionerna på Bygga Hus som ger livet mening och innehåll
PS
Bra jobbat
Det är ju de ändlösa diskussionerna på Bygga Hus som ger livet mening och innehåll
PS
Bra jobbat




