E
erik5678: Hej! Har nu använt den i ca 2 år och den fungerar bra! Ibland kan boosterfunktionen vara svår att få igång direkt från avstängd zon, men stänger man av och provar igen brukar det funka, eller om man väntar några sekunder. Den startar ofta på 9 istället först. Inget stort problem för mig men lite irriterande. Den låter en del, dels pga de inbyggda fläktarna och dels ger den ifrån
8 svar · 30,1k läst
H
Anonymiserad 137805: Räknar Dålig.dålig.bra.dålig.dålig osv. Fast man måste ju se några stycken
8 svar · 7,1k läst
[SH]
[SH]: [citat] En tanke att beakta här, Miele, som köper sina skåp av Liebherr, rekommenderar att du har minst 5 cm mellan skåpen om du ska två kylfrysar bredvid varandra. Detta för att undvika att det bildas kondens mellan skåpen. Letade en del på Liebherrs webb men hittade ingen info om detta (laddade dock inte ner någon bruksanvisning men infon kan finnas där) men skåpen är av samma
3 svar · 3,5k läst
pacman42
pacman42: Vill du ha ren disk så är diskmedlet viktigare än vad du tror. Med vårt vatten är det bara YES tabletter (de med grön vätska i) som diskar helt rent varje gång. Andra YES tabletter som vi testat diskar dåligt, ytterligare andra oftast bra. Av de andra märkena vi testat så blir det inte lika bra resultat, tyvärr... För de som inte testat besticklåda, så måste jag betona hur
14 svar · 28,7k läst
Stefan N
Stefan N: Ligger den på 52 db går det inte diska om man inte kan stänga dörren till köket. Det är vansinnigt högt.
5 svar · 4,6k läst
R
rikard454: Ptjaaa, körde en "maskin" igår och det gick bra. Slutet gott, allting gott :-) /Rikard
3 svar · 4,4k läst
·
M
Metalltiger: Så här ser det ut när glas spricker på grund av ojämn uppvärmning i kombination med en defekt i periferin. Skiljer sig från mekanisk åverkan genom att det är få och jämna sprickor. Bilden visar ett stresstest av en skiva av fönsterglas som värmts till över 200 C på kort tid. Mitten varm och kanten kall och sprickan startade i en ojämnhet i kanten och kröp långsamt över glaset.
9 svar · 12,4k läst
·
I
imported_Calle: Nä, Miele har inte ett dugg bättre kvalité än de andra tillverkarna. Även om de försöker ge sken av det. Byggde 2003 och köpte allt från Miele, inom 1½ år från inflytten hade tvättmaskinen, kaffemaskinen och induktionshällen havererat helt eller krånglat. Mitt problem var att jag köpt allt 8 månader innan inflytten då jag fick en bra deal då. Stort misstag då produkterna var
32 svar · 34,2k läst
S
sforskarn: Hej! Har kommit över en gammal luftavfuktare från Honeywell som jag tror är en HD1214E efter att ha jämfört med bilder på nätet. Typskylten på den är tyvärr oläslig så det är bara en gissning. Dessutom fanns det ingen bruksanvisning med till den.:mad: Är det någon som har en sådan som skulle kunna tänka sig att kunna skanna in den och skicka till mig? Eller om någon har en länk
0 svar · 2,0k läst
R
Ric5: Hej igen, Mina eternitkanaler går ut genom yttervägg med galler på fasaden, tidigare kopplat till gamla värmepannan, jag gjorde helt sonika så att jag öppnade gallret på utsidan och fogade, ingenting på insidan (där kanalen tar slut), nu kommer ju ingen luft genom den öppna kanalen längre. Eftersom jag har ett starkt ventilationssystem som jag kan forcera kom friskluft in genom denna
19 svar · 8,3k läst
J
Janneman: Jättetack för så många bra olika tips. Skall skriva ut dem till honom så får han testa och se vad som hjälper. Återkommer med svar hur det gått.
13 svar · 13,5k läst
P
pasjon: Tack för hjälpen. ..
4 svar · 11,0k läst
V
VillaAnna: Köpte en HQ som har 39db men även ett extra tyst läge på 37db. Får lägga örat mot bänkskivan för att höra den!
23 svar · 10,1k läst
N
Anonymiserad 137805: Njae använd inget vasst Fingrar bruka räcka
4 svar · 4,4k läst
·
V
viktorj: Är en lg. Tack för all hjälp (som vanligt)
4 svar · 5,3k läst
U
Anonymiserad 137805: Motala vs Polen...
11 svar · 4,7k läst
B
bravia: Ni hade rätt allihopa, skruvarna skulle av (även de vita sakerna de satt fast i).
5 svar · 13,0k läst
·
Thomas_LLA
Thomas_LLA: Någon som har erfarenhet av denna maskin? Den är 60 djup, en av dom få jag sett som är bara 60. Har redan byggt en tvättbänk åt frun i björk, var inte så sugen på bygga om den. Edit: http://www.elon.se/vitvaror/tvatt-tork/torktumlare/husqvarna-qw7582
0 svar · 2,0k läst
K
Kvarn: Hej! Vi är ute efter en smalare variant av vedspis, tänk Viking 30 men med ugn. Kan inte hitta i stort sett någon info alls! Verkar ha funnits en Husqvarna modell? Ny eller gammal spelar ingen roll, utseendet ska dock vara klassisk gjutjärnsspis. Någon?
0 svar · 2,2k läst
J
Joakimlo: Riktigt dålig kvalité är det! Men det finns ju andra fabrikat att köpa!
34 svar · 112,8k läst
·
Gusten87
Gusten87: Och förutsatt att man köper nytt filter till den! Garantin på 6 år asså :P
12 svar · 21,9k läst
H
henrikz: Hej då är det skit vid flottören nu vet jag inte vilken maskin du har men på den jag har tar man bort kondensorn och så sitter den en lucka långt in i botten som man kan ta loss och rengöra där. det är dock väldigt svårt att se där inne. om man vill komma åt och rensa ordentligt får man ta loss vänster gavel så kommer man åt och kan ta bort pumpen samt flottör delen hoppas detta
8 svar · 22,2k läst
V
V1K1NG: vad kan kretskortet kosta till den?
12 svar · 6,5k läst
A
Anonymiserad 137805: Billighet har inget med priset att göra i detta fall
3 svar · 5,2k läst
mexitegel
mexitegel: Har beställt en ny maskin så HG kan tvätta, den har funkat klockrent i 10 år utan att någon annan HG har klagat så det känns märkligt att denna HG har sådan otur. Jag tror hon kört minst 5 tvättar där problemet uppstått, ibland har hon lyckats starta centrifugeringen "manuellt" ibland funkar inte det heller. Ska dock kolla upp kolen och tömningspumpen, kan ju sälja maskinen på
10 svar · 17,1k läst
S
Sharkbait: De maskinerna som har Zeolite och utdragbar besticklåda är: Bosch SMU58M42SK inkl 5 års garanti 6490 kr Siemens SN46M291SK inkl 5 års garanti 6990 kr Synd att inte Siemens SN46M291SK har en trevlig display som SN46T297SK har. Eller att SN46T297SK inte har Zeolite. Är det någon som har ett bättre tips så får ni gärna komma med det annars får det bli någon av dessa två.
3 svar · 12,7k läst
N
Niklas_1: [citat] Behov, budget och kunskap, men tack för tipset.
9 svar · 5,2k läst
·
D
degel: Hej! Har en LG torktumlare som fungerar kanon. Dock så fastnar det en hel del ludd i filterhållaren som sitter på luckan, går det att släppa loss den på nåt sätt utan att plocka sönder hela luckan? Står inget om den i manualen å det är ju odugligt att inte kunna göra rent bakom på nåt smidigt sätt. Hittills så har jag (vi) kört med en smal slang som kopplas på dammsugaren.
0 svar · 1,5k läst
roland53
roland53: Det satt hårt inne men fick idag bekräftat att modellen ifråga var lackerad. Cylinda påpekar att alla deras spisar idag är emaljerade. Detta tolkar jag som att det visst varit problem med den målade ramen annars hade man väl inte frångått detta förmodligen billigare produktionsmetod??? Kan man lita på Cylindas försäkran att alla är idag emaljerade? Det står inte i någon av deras
23 svar · 7,9k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.