Skulle helst vilja ha en 80cm induktionshäll i mitten av 3x60 bänkskåp. Hällen kommer alltså ligga över de yttre stommarna med 10cm på varje sida och i den högra har jag tänkt ha diskmaskin. Är detta möjligt? Eller big no no även om hällen "bara" sticker in 10 cm över dm?
 
Du får titta lite på vad som står i installationsanvisningen för hällen. Det jag ser som ett tänkbart problem är att DM kan bli rätt varm både av varmt diskvatten, men även under torkningen. Och det kan vara så att hällen för sin egen kylning behöver sitta så att den inte värms upp.

Ur elsäkerhetssynpunkt och närhet till vatten ser jag inget problem.
 
Kolla hur hällen ska monteras också, jag har monterat en 80 (eller om det var 70) häll i ett 60-skåp, då det var en massiv skiva så fräste jag ut 1-2cm där hällen lappade över stommarna på sidorna. Hällen var nämligen tunnare på sidorna.
 
Vi har 70-häll i 60-skåp intill diskmaskin. Det är ritat av köksleverantör så det ska inte vara några problem i alla fall...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.