Vitvaror
lbgu: Tycker man det är jobbigt att dra fram kylen så kan man ju lossa säkringen ifall man kan acceptera eventuella bieffekter av det.
Anonymiserad 137805: ta e numret på maskinen och gå in på bosch eshop kolla artikel-numret på elementet använd det och sök på nätet eller beställ direkt på bosch-siten. snabbast och enklast
ola_: Induktionshällen sitter numera tjusigt i bänkskivan och värmer fort som fasen. Nöjd!
Göran.W: Då ska ni akta er för Media markt snart med för from 9 mars ska bring sköta deras leveranser istället för Dhl \ Akka frakt. Fick ett mail förra veckan från Akka frakt att dom blir av med alla körningar i Malmö pga av byte till bring. Jag har kört installationerna åt Akka frakt av maskiner från Media markt. Troligen kommer dom upphöra med tilläggs tjänsten installation med nu.
Krilleman: Vi har dessa hemma: http://www.elon.se/vitvaror/tvatt-tork/tvattmaskin-och-torktumlar-paket/bosch-wak28298sn-/-wtw86298sn Fungerar fint som attans! :thumbup: Köpta 2014-09-06 http://www.byggahus.se/forum/ovrigt-husrelaterat/167378-vad-har-ni-gjort-med-era-hus-idag-480.html?perpage=15#post2080044
knipo: Det hade jag ingen aning om. Vare sig det ena eller det andra. Men brända kontakter borde väl vara ett enkelt problem att lösa för fläkttillverkarna.
Anonymiserad 137805: Är dörrhandtagen mot mitten på båda dvs är de hängda olika? är avståndet mellan dörrens överkant och skåpets överkant parallellt? frysen till höger eller vänster?
palbin: Jag har släktingar som har en riktigt stor U-fastighet med mega- stor avancerad värmepump (frånluft kanske? - inte vet jag ...) och vattenburen värme (förstås) - även dylik genom "kulvertrör" till byggnation som ej hänger ihop med huvudbyggnaden - de ha sämsta möjliga abonnemang - dvs inget val alls - de säga de ej ha tid att bry sig om dylikt ... . Tillägg: så länge man inte
Gnagare i Bajenhöjden: Om du ska köra Bosch är det följande två maskiner som fungerar med Ikea Metod: http://www.bosch-home.se/produkter/diskmaskiner/standardbredd-60-cm/60-cm.html?filter=variohinge-flexibel-inbyggnad~1260503&max=17490
one-: [citat] Har spolat rejält men tycker inte att jag fick ut speciellt mycket ludd o damm. Tumlaren fungerar likt f*n inte... Har du nån idé vad jag ska titta på i nästa steg?
Jack Lundquist: För att förtydliga, det var säkringen i proppskåpet som gick. Inte den i elementet på tumlaren.
Anonymiserad 137805: tips Titta på bifogad specifikation, mät din sensor och jämför med grafen. Räkna ut vilket värde den skall ha vid inställt värde. Använd adekvata matematiska lagar för att räkna ut storleken på kompletterande motstånd. [bild]
scim: [citat] Kanske dags för lite återkoppling. Reparationen drog ut lite på tiden, en jordenruntresa kom emellan ;) Förra vecka tittade jag igenom manualen och vilket motstånd som skulle bytas. Det befintliga motståndet var på 82kOhm och ett byte till 220kOhm skulle åstadkomma en temperaturökning i kylen på 3 grader, vilket var lite för lågt så jag satte dit ett på 270kOhm vilket borde
Anonymiserad 137805: alltså hjulen behöver du inte ta bort från plåten det går att lirka ut ändå Om det är så mycket vatten i maskinen så att fläktarna går i jo ja då kan det nog låta och då måste du ändå fortsätta för att se vad som stoppar vattnet
Odjuret: Jag kör bara flytande tvättmedel... Då slipper man problem med att de sätter igen. Tvättpulver kan nästan bli som betong... Har behövt ha in service ett par ggr på TM i den föreningen jag bodde i tidigare.... Enbart pga pulver tvättmedel
Artist: sblixten, tack för ditt inlägg!
Njapp: Har du katt? Vår frys (Samsung från 2012) började förra våren stinka rejält! Lyckades lokalisera lukten till baksidan och när jag sniffade nära en kontakt som går in i frysen på baksidan höll jag på att spy! Troligtvis hade vår katt släpat in en halvdöd mus som, när tillfälle gavs, passat på att springa in i frysen! Jag försökte på alla möjliga sätt hitta en öppning i
HSP: Min micro startade inte när jag kom hem från butiken xxx. Ringde butiken xxx frågade om jag skulle köra ner micron. Men nej, det skulle jag inte. det kom en reparatör dagen efter som tog med sig micron, fick till baka den efter 3-dagar fullt fungerande. Ett kretskort var paj och utbytt. den har snart gått ett år utan problem. Var inte billigaste och inte den dyraste micron, kostade iaf.
Göran.W: Jag hatar den. Tanken är väl god att man ska kunna justera hur långt ute sockeln ska vara men i praktiken är den kass.
gaia: Zeolit som finns i tvättmedel idag löser sej inte i vatten och kan fastna i textilier och damma efter man har torkat tvätt :(. Det som TS tycker är tvättmedelrester kan vara zeolitpulver .... Mitt råd är att använda tvättmedel utan zeoliter typ flytande eller Ocean. gaia
Tobbe_3: Kanske vanligt med side by side i eu? Många placeras kanske under köksbänkar m.m.
mangew: [citat] Som ett enkelt svar till dig, då man bygger ett kök eller köper en bil eller vad man nu kan tänkas göra. Det är detaljerna som skiljer en premium vara från standardvarianten. Så enkelt är det, sedan är det upp till var och en att avgöra om man vill betala för den extra känsla, kvalite eller design som en premiumvara kostar. Rätt konstruerad så kokar inte potatisen 6ggr
Agrik: Bosch hade inga överskåp till salu, antingen bygger jag in det själv, står i en hörna just nu, så då måste jag få tag på mer av samma tapet, som jag hoppas det går att få tag på någonstans. Eller så hoppas jag att det finns nåt annat rostfritt-överskåp av annat märke som passar. Lutade åt Electrolux + överskåp (trots att jag e väldigt tveksam mot märket) men blev ett Bosch
Göran.W: Jag anser studien är grovt missvsiande för alla kylskåp tillverkas inte i Mariestad utan bara några enstaka % och resten importeras från alla möjliga länder och det vägs inte in och inte heller att i många lågprisländer sparar man inte på resurserna när man tillverkar saker och sen väger dom inte heller in att förr höll ett kylskåp i 25 år och i dag sällan mer än 7-8 år. Får
Immobil: Troligtvis har kylelementet kommit ur sitt rätta läge, som Avemo säger. Försök att trycka tillbaka det, så att vattnet hamnar i rännan.