Har ett 5 år gammalt Bosch kylskåp som börjat frysa sakerna. Mäter upp det över ett dygn och det håller mestadels runt -2 till 0 grader med 3 av 6 på inställningen där 3 normalt gett 4-5 plusgrader. Drar jag ner till 1-2 på vredet så blir det ingen större skillnad. Det fryser fortfarande till ordentligt då och då. Jag har även frost på bakväggen i överdelen av skåpet.

Mäter jag på övre delen är det 6 grader kallare än längst ner vilket ju är helt omvänt vad som är normalt. Skåpet har fläkt som går mer eller mindre konstant. Tycker kompressorn går mycket mer än normalt nu med.

Kan det vara termostaten? För normalt ger väl termostaten varmare skåp, inte kallare?
 
P
Har du bara frost högst upp har du köldmedelsläckage, symptomen i övrigt stämmer oxå
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.