Ellagård
Ellagård: Tack för hjälpen. Har monterat nytt överhettningsskydd och provkört de olika värme-elementen och spisen verkar funka som den skall. Alltid skön känsla att lyckas laga något!
10 svar · 8,8k läst
S
SkaneErik: Är inte DC44 en utdaterad modell som inte säljs här längre utan har ersatts med DC62? EDIT: Insåg att frågan gällde DC40 och inte DC44, men jag vet att jag sett deras "up-right" i någon affär, men kan inte minnas var...
6 svar · 2,7k läst
prototypen
prototypen: Två stolar med utloppet bakåt och lite rör så går det. Rören kommer att vara synliga och ligga ovanpå golvet. Protte
1 svar · 4,3k läst
K
Kurtivan: Ok, tack för rådet! Lyssnade på expertisen :) .Dörrarna få vara som dom är... Har bytt ut en avocadogrön, får väl annonsera ut den under byggnadsvård :D
2 svar · 9,7k läst
·
N
Anonymiserad 137805: försöker den ens att centrifugera? kablaget fram till motorn kan vibrera av vid 6570st tvättar. eller så är det troligen motorstyrningskortet. man kan med lämpliga instrument felsöka detta kort och oftast lyckas med reparation. Mieles maskiner står väl sig rätt bra jämförelsevis i dag också. åtminstone de runt 20tkr.
1 svar · 11,9k läst
G
Anonymiserad 137805: alltså så står det vatten under kondensvattenbehållare när du drar ut den? det skall det inte kunna göra då det utrymmet är dränerat! om det rinner utanför har det hänt något längst in med pipen tex ludd,detta ser du mha av ficklampa om det dessutom kommit ludd i dränaget (också i bakkant)så är det väl därför det står vatten. kanske kommer åt att pilla med nått?
2 svar · 17,8k läst
C
cre8or: Tack som fan för manualen (som nästan var identiskt med mitt skåp) electroluxaren, nu blev det fixat riktigt fast det tog lite tid (man ska inte hasta fram). Och tack ni som hjälpte till och tipsade. Nu känns det skönt igen... Edit: Kan bara tipsa om att man tar bort det mittersta gångjärnet först, och viker ut båda dörrarna samtidigt. Om någon annan är i samma sits som jag var.
10 svar · 12,3k läst
·
P
Pärran: Thermex har jag kikat på men hittade bara med halogenbelysning. Övrig ventilation sker via ftx.
5 svar · 1,5k läst
Peter2400
Peter2400: [citat] Ja nästan! När vi köpte nya gjutjärnspannor för ett par år sedan så slipade jag till stekytan med Rotexen. Gillar inte den grova ytan som är när man köper dom, blev väldigt bra faktiskt.
29 svar · 7,9k läst
·
F
frihopper: OK, jag löste det själv. Läste i bruksanvisningen att enstaka, tunga plagg kan få maskinen att förhinda centrifugeringen. Provade utan tröjan och mycket riktigt så funkar det nu...:thumbup:
2 svar · 17,6k läst
B
brunnbytarn: Tack!
9 svar · 16,0k läst
torbeno
torbeno: Jag har vid något tillfälle helt enkelt dragit lite i fjädrarna för att de skulle få rätt längd. Annars får du väl fixa något stöd underifrån för att glaset skall komma rätt
9 svar · 2,1k läst
F
Anonymiserad 137805: ja just det det är muttrar så de skall kunna skruvas loss med handkraft i värsta fall får man ta tång och sitter de riktigt fast lossnar bulten bakom och då blir det lite mer jobb...
14 svar · 3,4k läst
·
torbeno
torbeno: Det är detta kort du behöver byta. Det är enkelt att göra men kostar nästan 2000 kr.
12 svar · 16,1k läst
·
J
Anonymiserad 137805: När det gäller LF är det ett rent lotteri då det helt beror på vilken handläggare man får INGEN tolkar villkoren lika dant
29 svar · 7,4k läst
C
Anonymiserad 137805: Electrolux har oxå flyttat allt..nästan..
5 svar · 3,0k läst
·
Göran.W
Göran.W: Kunskapen finns men jag har sett många avfuktare som helt saknat skydd mot vätskeslag som fått just vätskeslag. Och i detta fallet står den i en torpargrund och då borde kylan öka risken för vätskeslag.
7 svar · 7,7k läst
F
Fidde: Tja. Det är juletid och som alla vet brukar elsäkerhetsverket varna för bränder. Om man har elljustake i källaren på sommaren och sen tar upp den vid jul kan det vara fukt i sladd kanske. Sådant händer lätt. Nu har jag ju inte varit med om brand vad det gäller elljusstake men andra saker har brunnit. Jag tänkte starta denna tråden och prata om vad som har brunnit i vitvaruväg för
0 svar · 1,7k läst
E
Anonymiserad 137805: Nackdelen kan ju vara att det följer med ludd ut i slangen och täpper med tiden ventilen i väggen. Troligtvis torkar avluften tvätten snabbare och om elementet är på 1800W och det behövs 1h så blir det 2kr per tvätt under förutsättning det går hela tiden och det gör det ju inte. Men det blir nog svårt att räkna hem en kondensare.
9 svar · 29,2k läst
MathiasS
MathiasS: Det låter som att någon behöver rensa lite klegg i ventilhuset där flottören sitter (iaf på maskiner som har några år på nacken). Finns bilder på forumet nånstans.....
8 svar · 10,6k läst
·
V
Anonymiserad 137805: Nej
8 svar · 2,5k läst
G
gullegrizen: Jag hade precis kommit till slutsatsen att jag kan leva med en trasig kontrollampa. När jag senare skulle hämta lite kött från frysboxen så lyser lampan igen??? Möjligtvis med ett något svagare sken än innan, men den lyser iallafall.
9 svar · 6,5k läst
A
Anonymiserad 137805: [citat] Det tål nog att titta noggrannare på... Passar 9226 men kan ju vara samma Edit Ser nu att mitt nummer är nummerändrat Ditt är rätt:thumbup:
7 svar · 4,3k läst
M
MRAnonymus: Intressant tråd detta då jag letar. Enligt köksplaneraren på IKEA (som drog en harang om hur fina ikeas kvalitetstestade varor är fastän jag frågade om det var problem att montera in Siemens...) så behövdes bara en speciell skena. Det är alltså variohinge som gäller! Jag trodde ju först att det räckte med en XL-maskin typ denna:
25 svar · 22,3k läst
Y
Yrrol: würt spray. Spraya, torkaav, fint ett bra tag. [bild] Läst att mcdonalds eller liknande använde cocacola men det är inget jag testat.
8 svar · 2,6k läst
·
S
sblixten: [citat] Varför kunde inte Bejer skicka den till dig?
39 svar · 18,2k läst
·
rockin_john
rockin_john: Tackar! Får se över detta!
8 svar · 1,8k läst
·
torbeno
torbeno: Jepp, en speciallampa är det. Som sagt behöver du ta ut micron och lossa höljet. Se ser du hur den sitter.
3 svar · 13,3k läst
R
rikard454: [citat] Ahh, helt korrekt! Jag o "el" :-) /Rikard
6 svar · 5,2k läst
F
falkn: [citat] Nej, jag har inte hunnit kontakta dem ännu. Får ringa dem i morgon. Jag kan absolut leva med ljudet, men jag vill veta att det är meningen att det ska låta så, så ingenting är sönder.
8 svar · 4,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.