E
etompau: [citat] Kan vara en svensktillverkad micro från Philips fabrik i Norrköping. Nu nerlagd.
42 svar · 12,6k läst
·
NetNut
NetNut: Om det nu är en bostadsrätt - är rördragningen gjord av förra ägaren själv eller av hantverkare i samband med renovering ? Är styrelsen informerad om den ändrade rördragningen ? Då det ser ut som tappvarmvatten och där "skarvar" finns i dolt utrymme utan tätskikt så tror jag varken försäkringen täcker det vid ev. vattenläcka eller att Styrelsen i föreningen godkänner
5 svar · 4,9k läst
·
Mikael_L
Mikael_L: Inte alls OT. :) Och Siemens och Bosch-maskinerna är väl nästintill samma ... Trevligt att man kan hålla liv i gamla maskiner länge, och att de kan göra sitt jobb bra. Jag hade nog kunnat finna på problemet med att den inte tog in tillräckligt med vatten, men då hade jag ju ändå haft kvar de problem som uppstod vid bytet av elektronik, och jag antar att jag skulle behövt leta reda på
35 svar · 9,7k läst
·
S
syborg: Jag provade ena plattan igår... den funkade inte. Och jag förbannade min snålhet. Jag lät allt vara tills jag lugnade ner mig, och bytte till den andra beg plattan imorse. Och till min förvåning funkade den :) Tack electroluxaren! Dina inlägg hjälpte till.
35 svar · 57,2k läst
·
holetaker
holetaker: Hittade inget i bruksanvisningen pga att jag var på fel modell. Nu hittade jag och mycket riktigt, Peter2400 hade helt rätt. Rensade silarna som sitter vid inkommande vatten, så nu ska vi se om det hjälper.
4 svar · 7,6k läst
Y
Yaken: Tittade också en del på det här när vi byggde kök. Ugnarna är i de allra flesta fall inga problem, där tycks närmast standardmått råda för alla tillverkade (inkl IKEA). Micro är lite jobbigare, där varierar både höjd och djup en hel del. Titta på måtten för IKEAs micro (som givetvis är annorlunda än alla andra tillverkares) så får du en uppfattning om hur bra det kommer att
6 svar · 12,4k läst
M
Anonymiserad 137805: knäppandet är troligen spolarmsväxlaren och kommer det inget vatten upptill så blir det ju dåligt diskat
9 svar · 5,9k läst
M
Martin_355: Hej. Cylindas reparatörer var här idag. Det var elementet som hade gått sönder. Den byttes ut och det var inga konstigheter med reklamationsrätten. Behövde inte ens fylla i någon blankett. Killen tog bilder på tillverknnr och bild på kvittot. Han sa att det går på reklamationen. Ett element ska inte lägga efter så kort tid. Nu fungerar den som den ska. Glömde fråga honom om man
11 svar · 7,9k läst
nikasp
nikasp: Jag har en enklare Super Silence med exakt samma inredning och det är oftast något i korgarna som sticker ner och tar i spolarmen om det klonkar. Kan inte tänka mig att det kan/ska klonka utan att något tar i.
11 svar · 13,7k läst
S
Anonymiserad 137805: Larmknappen gäller om du i te vill förstöra summern på kretskortet. Displayen visar bara rätt vid ett enda tillfälle, det är när man spänningssätter skåpet. Om det är läcka måste man åtgärda den först. Kretskort är billigare men det går inte att mäta på. Man får mäta på kompressorn och se om den får spänning när den skall. Gillar inte metoden att byta grejjer tills det
5 svar · 4,5k läst
D
Anonymiserad 137805: alltid dessa val...
10 svar · 2,3k läst
·
B
Blåbären: Det var tydligen en huvudsäkring som gått. Nu är den bytt och allt funkar.
8 svar · 3,0k läst
A
Angabanga: [citat]
50 svar · 87,8k läst
·
K
Anonymiserad 137805: Med mycket stor sannolikhet är det avloppsslangens anslutning till pumpen Bunkra upp med badlakan och lägg maskinen på rygg, ta bort bottenplåten så ser du.
10 svar · 6,4k läst
Onsalakorven
Onsalakorven: Hej, Vi har märkt samma sak och efter ett samtal med en säljare på Elon visar det sig att eftersom de höga energikraven på nya frysar innebär tjockare isolering, så blir det för lite plats kvar till en ismaskin som trots allt är ganska skrymmande. Konsumenterna är inte villiga att förlora utrymme till frysvaror helt enkelt. Samma sak med inbyggd kolsyrepatron med dispenser i luckan på
4 svar · 10,9k läst
D
danne_08: Min son fick garantireparation på en Siemens ugn köpt i Tyskland. Inget problem med inköpslandet men det tog lite längre tid eftersom reservdelar inte fanns i Sverige då modellen ännu inte hade lanserats här.
3 svar · 3,4k läst
R
Anonymiserad 137805: lätt att byta list man kan se på den som sitter om den är otät det är smutsigt där den läcker
7 svar · 4,8k läst
A
anis16: Ok, fixat. Tog bort både höger och vänster plåt samt bak. Vart lite fundersam hur remmen skulle gå genom drivningen men hittade den här filmen som stämde bra med maskinen i fråga https://www.how-to-repair.com/help/how-to-replace-a-belt-on-a-condenser-tumble-dryer-zanussi-electrolux-aeg/ .
5 svar · 6,6k läst
Snailman
Snailman: Blev inget köp från tyskland, köpte neff hos liontech.se istället, blev nog ungefär samma pris inklusive frakt, men man får inte ha för bråttom med leverans då den tar en vecka eller två. Liontechs sortiment från neff och priser varierar dag för dag, De låg ungefär 3 till 4 tusen under andra svenska leverantörer per enhet.
3 svar · 5,7k läst
H
Anonymiserad 137805: troligtvis pressostaten membranet kan ge sig eller mekaniken i den finns att köpa på olika ställen Cardinal räcker dock inte för att veta vilken du skall ha ev är det slangen till pressostaten men det är mer ovanligt
1 svar · 5,3k läst
C
cinas13: Så nu funkar min maskin igen, han bytte inte motor, däremot något kretskort och motorstyrningskortet förutom värmeelmentet han bytte första gången. :D
5 svar · 2,4k läst
B
Anonymiserad 137805: Värmen fungerar igen
7 svar · 7,7k läst
·
Peter2400
Peter2400: [citat] Imponerande siffror, enligt vcx uträkning så motsvarar det en effekt på 6kW! Vår häll ger bara 3,2.
30 svar · 27,8k läst
B
berne88: [citat] Ne hade elektriker här tidigare idag, å kolla allt sånt så ström finns
2 svar · 1,5k läst
G
Gårdsboende: Fick bli dessa idag ist, kändes som en bra deal. [bild]
4 svar · 1,4k läst
·
S
Sten L: Hej Någon med erfarenhet dessa Electrolux Kyl & Frys ERE8000X / EUE8000X Sökt på nätet men inga recensioner funna. Mvh S. Sjöberg
0 svar · 1,9k läst
K
Anonymiserad 137805: Det kan gå med tvåkomponents epoxilim
1 svar · 2,3k läst
M
morr: Tog hit reparatör. Visade sig vara aquastop-ventilen som var felet. Efter byte funkar maskinen igen!
2 svar · 9,5k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.