E
Elfel: [citat] Tack för svaret! Vi testar det. / Anna
5 svar · 1,4k läst
S
Sundsbron: [citat] Nu börjar jag (tror jag) ana ett ljus :) Den enda gula jag hittar går till den "ovala" zonen. Den ser "mer sträckt" ut, vilken får mig att ana att den kan vara flyttad. Det är en vid som går till min stora inte fungerande zon. Bifogar en bild med poser. Här du några mer tips? Det är två stift i den lilla plinten. Vilket stift och vilken färg ska anslutas? Ska den andra (vilken
6 svar · 1,8k läst
·
A
Andreas117: Maskinen går igen med nya kol!
8 svar · 2,3k läst
M
Mrs Nautica: Hej, Ska sätta in nytt kök o samtidigt byta fläkt... Har fastnat lite för Gram EFS 5661 (framförallt bra pris) men frågan är hur bra den är? Att det finns många andra ärnjag medveten om men har ingen erfarenhet av Gram eller vertikalfläkt... Cudos till den som har denna modellen och kan svara om den är att rekommendera
0 svar · 838 läst
nino
nino: Är det en jäskyl för öl?
8 svar · 8,7k läst
·
torbeno
torbeno: Vad heter modellen? Du kan kolla vad en ny trumma kostar på http://www.siemens-home.bsh-group.com/se/kundservice/support/sok-delar Och töm fickorna i framtiden, denna spik/skruv var din dyraste nånsin. Svårt att skylla på maskinen här.
3 svar · 3,1k läst
·
Bo.Siltberg
Bo.Siltberg: Det kan gå men man måste räkna på det. Det går inte att säga att det alltid fungerar. Belastningsmässigt ska de gå om det inte är något onormalt i installationen. Där är en dvärg bättre än diazed eftersom man ligger lite på gränsen. Sedan måste kortslutningsströmmen bli tillräckligt hög för att lösa en 13 A lika snabbt som en 10 A (eller tillräckligt snabbt). Här kommer
8 svar · 1,7k läst
D
Drömtroll: [citat] TS efterfrågar en kylfrys, dvs kombinerad. Kanske inte supertydligt.
8 svar · 1,7k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: På Bosch säger de djup 650 mm. är det för mycket alltså? Och det djupet är nog mer eller mindre standard i branschen. kan du inte få plats med det? Det är ju mest de rundade dörrarna som sticker ut några cm.
1 svar · 1,7k läst
T
TowaTei: [citat] ...med betoning på var. De blev uppköpta i början av 00-talet och några år senare flyttade produktionen utomlands. Jag skulle tro att dagens Gram har noll gemensamt med de gamla produkterna. Synd, som kund gillade jag verkligen deras gamla kylar och frysar (kan inte uttala mig om servicebarheten).
3 svar · 6,9k läst
B
Anonymiserad 137805: [citat] Nej! Det går inte att häva köpet i detta läget. Konsumenten skall bevisa att felet fans från början, hur gör man det när inget syns Säljarwn tillverkaren kan hävda fel på matningen tex,
13 svar · 15,2k läst
·
H
hempularen: [citat] Det har framgått i en annan tråd här att det är ett vanligt fel på electrolux maskiner. Det sprutar ut vatten ur sprickan i en vinkel som det normalt inte sprutar vatten. Det träffar rakt på tätningslisten, som inte står emot trycket i strålen.
10 svar · 4,9k läst
·
D
Anonymiserad 137805: clever guy
4 svar · 1,5k läst
·
T
TheGame: [citat] Men vart köper man sånt som inte är skräp och vad e det för märken som jag inte känner till? :) Vad ska man behöva betala för diskmaskiner.och sånna prylar?
11 svar · 10,4k läst
F
Anonymiserad 137805: Man kan mäta lindningen på kompressorn men med oljud så är det kompressor byte som gäller sällan lönsamt
1 svar · 2,3k läst
F
furuvikarn: [citat] Nu verkar den funka igen. Tog loss avloppsslangen och körde avloppsrensaren igenom den med högtryck då den var skapligt igengeggad. Men detta löste inte problemet. Men tack iallafall då du hjälpt mig förr oxå Sen skruvade jag isär kretskortet för att kolla om nån lödningen brunnit, men det såg bra ut. Dock sprayade jag på Q20 (super multi- purpose lubricant) på kontakterna
3 svar · 6,2k läst
·
I
InsidersUnited: Låsenhet bytt, maskinen fungerar. Positivt överraskad att Elux lyckades ta emot beställning i fredags och ha reservdelen i min brevlåda idag måndag, bra jobbat. (y) Är ju van vid att BSH/Bosch/Siemens tar 2 veckor på sig att skicka delar från Tyskland...
3 svar · 16,5k läst
putte22
putte22: [citat] Vi har köpt Frostfri kyl/frys. 5års garanti och det är E-lux till bra pris. I förra huset köpte vi Frostfri o var nöjda så det blev det igen.
3 svar · 4,3k läst
K
Anonymiserad 137805: Använd aceton
4 svar · 17,8k läst
·
L
Anonymiserad 137805: Om felet är borta så görs eesetten automatiskt
12 svar · 29,1k läst
·
K
kayakerboy: Stort Tack elektroluxaren, det är nog fläkten.
2 svar · 4,4k läst
torbeno
torbeno: [citat] Kollat lite på tretti nu men hittar faktiskt ingen där som ser riktig ut (jag kan ha missat). Det är märkligt att det skall vara så svårt ... Mediamarkt har en här https://www.mediamarkt.se/sv/product/_siemens-ha-858541u-1280590.html Och en vit https://www.mediamarkt.se/sv/product/_siemens-ha778240u-1280949.html Sen är ju infon om anslutning ett sorgebarn, det är som upplagt för
20 svar · 4,1k läst
·
mattiasp
mattiasp: [citat] Det är smart! Jag har mätare, jag behöver bara hitta en tidpunkt när ingen annan använder vattnet. Det går nog att lösa.
6 svar · 14,5k läst
J
jerydh: Tackar för svaren. Det var mycket riktigt fläkten som var paj.
7 svar · 5,3k läst
N
NLS: Ugnen (separat inbyggd) är avsäkrad 16A, 2.5mm, egen automatsäkring. Tänkte kolla med firman som har installerat elcentralen varför det har blivit 13A. Anslutningsdosa enligt bilden. Hoppas att den är okej... Har kopplad in hällen och den funkar :) tack för hjälpen och inputs!
36 svar · 12,8k läst
·
Oldboy
Oldboy: Vi köpte en ny Electrolux-spis (induktion) för två år sedan. Den fungerar utmärkt. Mkt snabb och effektiv. Dock hade vi lite strul i början då vi inte tidigare haft ngn induktionsspis. Dels fick vi byta det flesta stekpannor, grytor och kastruller för att det skulle fungera, och dels har vi haft ngn enstaka ggn att en påslagen platta bara stängt av sig. Men det var i början, och
4 svar · 1,6k läst
S
skutten11: Syns tydligt var felet är det har smält kring stiftet en klassiker på alla mer eller mindre gjutna stickproppar och hängkontakter Bara skit med gjutna stickproppar , dålig kontakt i dom mot stiften , där finns inge skruvförband utan dom är pressade invändigt i anslutningen Då blir det varmgång i den större skalan , och vägguttaget följer med . Byt uttaget , sladd och stickpropp så
35 svar · 6,1k läst
·
L
Leif i Skåne: [citat] Man ville ha ett värde som folket kom ihåg lätt! Vid förvaring av frysta matvaror. Alltså 0F = minusgrader.
14 svar · 1,0k läst
N
NiBaBaD: Nu är diskmaskinen provkörd en gång utanför sin plats, och det fungerade utan att en droppe spildes. Monterade maskinen på sin plats idag och kör just nu första disken (under bevakning) för att se om PL400 "did the job". Edit: Bild på lagningen. Hålet markerat på ett ungefär. [bild]
33 svar · 5,5k läst
·
N
Anonymiserad 137805: Ja det är inga problem
3 svar · 1,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.