K
Kallebo: Mina föräldrar har kört med en sprucken häll i över tio år. Din ser inte i närheten av så sprucken ut som deras... Kör på!
18 svar · 5,8k läst
·
Bo.Siltberg
Bo.Siltberg: För att vara åsksäker behöver ni en frånskiljare som har en kontaktgap på minst 3 mm, dvs mer konkret en säkerhetsbrytare. Den är kanske överkurs att montera till en kyl men sitter uttaget illa till så kanske det kan vara ett alternativ. Den kan ju monteras i närheten av centralen också om hela gruppledningen kan brytas. Ni har väl övervägt men förkastat iden att bryta strömmen
4 svar · 3,3k läst
F
Anonymiserad 137805: Ginza säljer lp-skivor... Detta är säkert det näst bästa man kan få från Kina Kolla aliexpress finns säkert där för mindre än en tiondel av priset
1 svar · 1,6k läst
[SH]
[SH]: [citat] Stämmer, frys där nere. Nedre 2/3 av frysen består av en rejäl korg/låda som följer med fronten ut. Översta tredjedelen består av en bred, utdragbar låda där det även finns ett fack där isen från ismaskinen hamnar. I högra kyldörren är det bara en vattendispenser. Otroligt trevligt skåp. Och helt off topic… ;)
24 svar · 4,5k läst
T
Anonymiserad 137805: Nä det skall inte komma vatten ur detta Rengör tjocka slangen mot brunnen med varmvatten noga
3 svar · 5,2k läst
M
Micc: Ok, testar vidare...
46 svar · 8,6k läst
D
Anonymiserad 137805: temperatur sensor låter trolig eller bara en massa damm i kanalerna ta isär hela tumlaren och rengör först
1 svar · 1,8k läst
Snailman
Snailman: Har köpt en sådan här Neff T57TT60N0 Med flexinduktion och twistpad Hos Liontech för 7200 storlek Abmessungen des Gerätes (mm) 51 x 708 x 546 mm https://www.neff-home.com/de/produktliste/kochfelder/induktions-kochfelder/T57TT60N0#/Togglebox=-1924680412/Togglebox=-1984304072/Togglebox=43979459/Togglebox=1940346384/ https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4107258
2 svar · 2,6k läst
M
magnu: Hur stort är rummet som tumlaren står i? Hur varmt blir det i rummet när du tumlar?
5 svar · 9,9k läst
M
magnu: Jag brukar nödtömma med grovdammsugaren
8 svar · 14,3k läst
·
Z
zica: Återställ överhettningsskyddet och kolla så inte kabeln till fläkten gått av.
8 svar · 6,3k läst
prototypen
prototypen: Kolen är det troligen INTE, moderna kol brukar ha en pigg som kommer ut och lyfter kolet för att undvika att det blir lite halvdan kontakt och förstör kommutatorn. 8 sekunder var ju inte mycket till film, låter det när trumman stannar också? Kan vara dåliga lager i motorn. Protte
4 svar · 10,8k läst
·
R
Anonymiserad 137805: Kompressorhaveri Rätt vanligt på dessa
1 svar · 6,2k läst
J
JanneSjo: [citat] Jag köpte lite Xiamo grejor för att mäta temp i huset och vill ha en varning om temp går upp så att man vet om t ex strömmen gått. Oftast beror det på att dörren lämnats öppen. diagrammen fås automatiskt så det ser mer avancerat ut än det är att konfigurera. enheterna mäter luftfuktighet och lufttryck också. var ganska billiga under 100kr styck trådlösa från Kina.
14 svar · 16,9k läst
·
torbeno
torbeno: [citat] Bra jobbat :-)
18 svar · 7,0k läst
·
Nötegårdsgubben
Nötegårdsgubben: Håller med @BirgitS, en induktionshäll beter sig mycket likt en gashäll. Men man slipper fettet av oförbränd gas i hela köket, även om man iofs måste ha en extern tändare om man ska flambera. Induktion är suveränt!
10 svar · 1,7k läst
L
limpan78: Tack! Alla sensorer och el-slingor är ok. Jag har rivit ner den helt och mätt från styrkortet och allt verkar fungera. Jag okulärinspekterade styrkortet och mätte alla kondingar och det ser ok ut. Jag gav precis upp och klickade hem en ny tumlare från Tretti.
3 svar · 3,3k läst
V
vincentt: Aye aye sir!
21 svar · 13,3k läst
S
Anonymiserad 137805: Det måste vara ett oslagbart rekord när det gäller samsung i alla fall.
16 svar · 6,1k läst
·
S
Anonymiserad 137805: Ofta är anslutnings slangarna fastskummade i isoleringen Då är det enklast at skarva slangarna på insidan Se till att få passande skarvar med när du köper
1 svar · 884 läst
O
Oscar Edling: Saken är att precis i utkabutkned rabbaten går grönsen för hans mark. Så rabbaten ibgåri hans ägo.
6 svar · 3,2k läst
·
J
janisvikmanis: [citat] Har icke likadan…ännu. Köper ny, om den ligger kring 200 kr. Annars tar jag väl plastbit jag med försänkta skruvar, skruvar dit. Man får väl fila kanter runda. :-)
12 svar · 6,6k läst
·
B
Bolian: [citat] Hej. Den var otät. Inget som gick att se - Det blev mindre kaffe i koppen och resten hamnade i spillfatet.
20 svar · 29,4k läst
·
B
Anonymiserad 137805: Svårt att veta men kolla elementet och kolen. jag tycker att man reparerar dessa maskiner Det finns inte denna kvalitet att få tag på oavsett hu mycket peningar man lägger upp. Oavsett vad reparationen kostar så har man en bättre maskin som håller längre än vilken ny som helst
2 svar · 3,5k läst
S
Squall Leonhart: Är det någon branschstandard på felkodernas betydelse på diskmaskiner? Jag får upp E14 på en Cylinda-maskin som gör det omöjligt att köra färdigt ett program. När jag googlat rent allmänt på felkoder och diskmaskiner så har jag hittat att det ska betyda "fel på flödesmätare" i Bosch, Siemens och även Miele. Jag kontaktade Cylinda om det då det inte står ett ord om felkoder i
0 svar · 3,2k läst
Jarlingar
Jarlingar: Japp så är det, var ett fint trick för att kalibrera varvräknare. :D
33 svar · 12,5k läst
Å
Anonymiserad 137805: Den har bara en värmare inte kombination med pump Men kombinationen finns i vissa nya hva
13 svar · 1,7k läst
S
sunqan: [citat] Och varför skulle de göra så? Om du däremot ringer efter service för att tvättmaskinen krymper tvätten och det visar sig att den är kopplad till varmvattnet, då får du nog en faktura.
22 svar · 17,6k läst
T
Tosse: Har du tagit bort fixeringsskruvarna som håller i baljan för transport?
9 svar · 4,7k läst
·
Huvudbrytaren
Huvudbrytaren: :coffee:
6 svar · 2,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.