P
Det var bättre förr
Din maskin kunde varit 25 år oxå, eller 2 för den delen....
 
electroluxaren skrev:
den kostar runt 700.- och det är vanligt att både pumpens gummi (tidigare) och detta går sönder samtidigt
men ta bort undersidan och alla grejer innanför sen lossa skruvarna uppifrån innuti
svårigheten är att få o-ringen på rätt ställe vid montering av ny brunn
Hej!

Kan du beskriva vad svårigheten består i och hur man får den rätt. Jag har läckage precis mellan sump och inneslutning. Har haft i sär allt och gjort rent massor med goja satt det där.. Ny O-ring men läcker i alla fall.
Läckage kommer efter att maskinen blivit varm/vattnet.. så börjar det pippla...
Vad göra
/Skumbergh
 
P
O-ringen läcker aldrig, den återanvänds alltid.
Det är själva brunnen som är skev
Så byt själva brunnen.
Vanligt fel jag gar bytt massor
Om du bytt ring så vet du nu hur du skall göra
 
electroluxaren skrev:
O-ringen läcker aldrig, den återanvänds alltid.
Det är själva brunnen som är skev
Så byt själva brunnen.
Vanligt fel jag gar bytt massor
Om du bytt ring så vet du nu hur du skall göra
tack för tipset, dock jag har dock fått tätt nu. kört maskinen (2 diskningar ) och inget läckage.
Bytte till bättre skruv 4.8x16mm rostfria A4 som drog bättre i plasten eftersom originalskruven inte drog.
Så nu sitter sumpen fast och tätar mot inneslutningen.
 
Blir tokig på detta.Hur kommer det sig att det är tätt i 3-4 diskar men sedan börja läcka igen??
 
P
För att brunnen är kass
Genom att dra skruvarna hårdare med defekt brunn så skadar du istället den rostfria bottnen i maskinen
Nu kanske det är dax att byta maskin.
Eller fyll kanten runt brunnen med silicon
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.