V
Vringhed: Tack för svar. Jag blev osäker eftersom tumlaren inte har en frånluftskanal som leder ut ur huset.
3 svar · 3,1k läst
·
M
Anonymiserad 137805: Man känner igen sina egna löss på gången....
3 svar · 13,0k läst
BiFuel
BiFuel: [citat] Kände med handen under maskinen och där verkar mest vara en heltäckande plåt så därifrån kommer jag nog inte åt något. Ska prova ditt förslag med att välta den åt olika håll.
8 svar · 15,5k läst
·
P
pa54: Hej Innan jag skulle riva isär tumlaren så toktryckte jag på alla knappar och vred och slog av och på huvudbrytaren. Efter en minut så fungerade allt igen. :D Antagligen var det oxid eller något i någon av knapparna eller mjukvaran som inte kom vidare. Så nu fungerar den och allt är frid och fröjd!!! (y) /PA
2 svar · 3,8k läst
B
backstromj: [citat] Grymt, tack! Jo försiktig ska man vara. Jag trodde nog jag kunde klara det på kraft men tandpetare och hårnålar höll emot ordentligt.
4 svar · 4,0k läst
·
A
Aeroabuser: Kan ju även vara att frysdelen är igenfrostad. ? Frysdelen brukar väl vara prio 1 i systemet. Om det nu är ett skåp med bara en kompressor.
6 svar · 6,6k läst
A
anha01: Så här en månad efter inköp måste jag säga att jag är riktigt nöjd med min Bosch-häll. Förvisso låter den en del (men det gör väl induktionshällar generellt), men jag tycker den är lättanvänd, har bra funktionalitet och bra zoner - och ganska lätt att hålla ren.
21 svar · 19,4k läst
Y
Anonymiserad 137805: Det låter som en rimlig epok Så spisen är troligen en 91`a Fungerar den är den suverän Plattor går att byta Ugnselement kan vara svårare
4 svar · 40,3k läst
A
Anonymiserad 137805: Jag har pillat med otaliga vattenskåp men aldrig varit ute för att det inte är kallvatten ur dispensern. Snarare att vattnet frusit med ispropp.
9 svar · 17,9k läst
V
vetgirig_: [citat] Jag har beställt ny maskin och funderar på om det är idé att sälja denna till någon som är händig (och villig) nog att fixa den - om det är fixbart och inte så dyrt. I sammanhanget känns det som att stötdämpare är ett bra alternativ på tänkbart fel!
9 svar · 9,4k läst
·
S
Anonymiserad 137805: frid o fröjd ja olika inkoppling av stator för olika varvtal
6 svar · 7,5k läst
·
S
Anonymiserad 137805: Bryt sönder biten om du inte får tag mha en tång
2 svar · 1,7k läst
F
Filifjonkan: Hej! Det finns inga luftrenare för hemmabruk som har H14-filter. De kanske bästa HEPA-filtren i luftrenare för hem/kontor är nog Camfil Absolute(tm) HEPA som sitter i deras City M och City S-luftrenare (H13).
2 svar · 2,9k läst
T
Anonymiserad 137805: Ja så kan det gå...
12 svar · 6,2k läst
·
V
Vreta Kloss: Ibland "lönar" det sig att vara lat. Glaset i mikron är fortfarande sprucket, men idag fick jag ett mail från Bosch. Jag registrerade mig i deras webbutik för snart tre år sedan, och idag kör de för första gången en kampanj på vitvarutillbehör. 50% rabatt på allt och fri frakt :) Nytt glas beställt!
7 svar · 7,0k läst
M
Molkan: [citat] En Candy, en liten maskin
21 svar · 11,3k läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Inte en separat häll utan en hel spis, nu var det visserligen ett byte av spis i ett kök som inte behöver renoveras än på flera år men eftersom mina fingrar fungerar dåligt på många touchpaneler så är vred viktiga. Det finns en liten touchpanel också men eftersom den används bara till boost och något annat ändå ovanligare så är det inget man behöver använda och när
12 svar · 2,0k läst
nizzehult
nizzehult: [citat] Tycker det borde vara tvärtom, om kärlet är större än plattan så borde effekten bli märkbart mindre. Men anledningen till att vi har uppmärksammat fenomenet är att stekpannorna - särskilt den tyngsta - tar sån evinnerlig tid att få fjutt på men flyttar man den till den lilla plattan går det relativt snabbt men då blir den heller inte jämnvarm. Vid vanliga kokkärl däremot
12 svar · 11,4k läst
iMikael Lundgren
iMikael Lundgren: Det låter som en gammal bildörr :) Dvs. Det skulle kunna vara en kabel som gått av vid gångjärnet. Tycker att det borde gå ut en kabel till dörren via gångjärnet. Testa att öppna helt och stänga dörren sakta flera gånger och titta samtidigt på displayen om den blinkar till. Håll in ett vattenglas samtidigt om det går? Ohm mät kabeln om ni kommer åt den. Kan även vara i
1 svar · 6,7k läst
E
Ekholm91: Bumpar tråden. Löste det sig för dig? Jag har en DM 35 som slutat ta emot vatten också, får fylla vatten manuellt. Har inte ännu hunnit plocka lös och mäta spolarna.
7 svar · 5,5k läst
·
R
Anonymiserad 137805: jo den var gammal ca 2001 kondensator trolig finns på elctrolux hemsida artnr. 125 00 20-22/7 eller köp en motorkondensator på 9uF sitter precis innanför den vit beige plast luckan på baksidan.
2 svar · 5,3k läst
useless
useless: Det finns några på blocket. https://m.blocket.se/ostergotland/Wascator_centrifug_75728937.htm
1 svar · 1,2k läst
S
Stingh: Tack hempularen.
4 svar · 1,4k läst
R
Robert-san01: https://www.elgiganten.se/product/vitvaror/frys/FN28262EDTCS/miele-frys-fn28262edtcs-stal?scid=SEM71&gclid=CjwKCAjwhOvPBRBxEiwAx2nhLizJDSE2-Ux6nPxMW8PZAdOy6TLCPNto_OSepNM8FZ8dPrc0a926rhoC9j4QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
3 svar · 1,9k läst
B
Bror: Jag har inte grävt upp kabeln, så vad som var orsaken till kabelfelet är inte klarlagt. Ny kabel på plats och allt funckar. Den är inte äldre än 11 år, så något längre borde den ha hängt med.
29 svar · 3,1k läst
·
M
MacMelmac: Ja, det borde kanske fungera, stabiliteten i skåpet kan ju inte vara avgörande just för den lilla biten. Jag är är mest orolig att stenskivan är för tung för att ta bort den biten. Det är ingen fara med lådan under? Idag ska man ju ha någon skyddsplåt under, hade man inte tidigare.
2 svar · 8,9k läst
·
T
TowaTei: Jag har en modell som är närbesläktad med den där, min erfarenhet är att flexzonerna fungerar lika bra som de två runda och därför skulle jag numer inte dra mig från att köpa en häll med enbart flexzoner. Jag har inte märkt av någora bieffekter i stil med ojämnare värmefördelning etc. Det skall dock sägas att jag endast använder runda kastruller, grytor och pannor – jag har
1 svar · 5,1k läst
·
kenneth5828
kenneth5828: Eftersom jag skall ha den i bion, så försöker jag hitta ett Absorptionskylskåp,
15 svar · 14,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.