L
largab: Tack för erbjudandet. Men jag avböjer det. Vi har för dåligt med lageryta till framtida reservdelar.
33 svar · 12,8k läst
useless
useless: 2'a beror väl på exakt vad man har avtalat? Det är ju fritt fram för den som säljer något att ge 30 års garanti om man tycker det är bra.
1 svar · 972 läst
BirgitS
BirgitS: Har nu felanmält uppgiften om integrerad för både Samsung- och Electrolux-skåpen på prisjakt.
14 svar · 6,0k läst
J
Anonymiserad 137805: Brukar räcka ett tag.... Men det är långt ifrån den slutgiltiga lösningen...
15 svar · 38,6k läst
S
Anonymiserad 137805: Bara du inte ställer det upp och ned... Man kan för att vara säker när man lägger dessa ned Placera de på rygg och lägg en kudde under huvudet dvs palla upp över delen lite så att det lutar lite mot fotändan. Samsung är ju lite annorlunda då de har kondensorn lika höjd som kompressorn så hur känsliga dessa är vet jag av någon outgrundlig anledning inte.
2 svar · 1,3k läst
D
DFYD123: Placeringen av skåpen ska ej ändras men du kan fortfarande ha båda högerhängda men du kommer få en bula i dörren och ett trasigt handtag inom kort om du inte är väldigt försiktig vid användandet
6 svar · 2,3k läst
G
Ganescha: Jag tycker mig alltid hitta massvis med reservdelar på eBay till vitvaror. Ett tips! Berätta gärna hur du fick loss fläkten osv. Och vilket märkes/modell på kylskåpet
6 svar · 16,7k läst
N
Nixon90: Asko har en professional serie som klassas som hygiendisk, alltså slutskölj på 85grader. Den finns både med och utan avhärdare. I övrigt så är det exakt samma maskin med exakt samma komponenter dock utan spolarmsväxlare och torkfläkt samt att det är annan programvara. Modellen utan avhärdare bör inte säljas till distrikt där det är hårdare vatten, plastdetaljerna samt slangar och
10 svar · 7,3k läst
sillabörsen
sillabörsen: nej våld lönar sig inte! det höll bara i 2 tvättar. centrifugeringen tog kål på den. nu blir det ny maskin, orkar inte byta korset!
20 svar · 25,8k läst
·
Lime113
Lime113: Undvik! Sammanfattning: Köp inte, det finns andra bättre och billigare alternativ! Drivande faktor för inköp av denna maskin var comfort lift i kombination att få ”lyxig” AEG till otroligt bra pris. Min uppfattning var att Elux top-of-the-line AEG skulle ha det bästa av det bästa. Många recensioner och uppfattningar om Elux var desstuom goda. Eller i alla fall tillräckligt goda. Jag
26 svar · 11,2k läst
L
Anonymiserad 137805: det finns några att välja på... https://shop.electrolux.se/Tv%C3%A4tt/Torktumlare/Termostater/c/112
11 svar · 17,1k läst
M
Magnus Lindberg: Löst. Jag kollade igenom sumpen resetade maskinen körde igen en spolning och et expressprogram inga problem så nu funkar den som den ska
3 svar · 10,4k läst
D
DanMicke: Löser det hela med en annan vinklad platsböj som passar på avrinningsslangen. Med silikon kan jag fästa den direkt in på baksidan av hålet i kylen. Här köps inga dyra reservdelar för denna detalj. Får i alla fall tacka för att ni fick mig på rätt spår efter de inledande funderingarna kring varför jag hade isbildning i frysen. Att problemet fanns i kylen hade det tagit lite tid att
14 svar · 6,5k läst
·
E
etompau: https://www.byggahus.se/forum/threads/inkoppling-siemens-induktionsspis.295182/
3 svar · 2,3k läst
·
Trollgubben
Trollgubben: Tack för svar men den hade frusit sönder vattentanken innanför vatten paketet får leta vidare
2 svar · 1,1k läst
Z
Anonymiserad 137805: troligare en av fläktarna italienska candy har inte riktigt lyckats
1 svar · 2,5k läst
·
C
crappyusrname: [citat] Att den hållit så jäkla länge som den gjort är rätt fantastiskt, så det skulle kännas trist att byta den för ett skitfel som en glappkontakt. Och den sköter sitt jobb alldeles utmärkt, ska ge den en chans till! :)
10 svar · 2,5k läst
·
S
Anonymiserad 137805: Ta den med bäst garanti cylindan har kolborst fri motor vilket är ett plus electroluxen är gjord i Ukraina cylindan i Turkiet så pest eller kolera
22 svar · 13,5k läst
·
B
Anonymiserad 137805: Långt att åka för att köpa Bosch
4 svar · 6,0k läst
A
alda: Tack för mycket bra tips! /D
6 svar · 6,5k läst
C
CeciliasHus: Tack för svar, som bekräftade vad jag trodde. Jag väntar tills det blir dags helt enkelt!
4 svar · 2,2k läst
K
Kraz38: Detta problemet löstes med en ny tvättmaskin. Det var lagerfel i den gamla. Kollade upp det först
20 svar · 39,1k läst
Claes Sörmland
Claes Sörmland: [citat] Ja, det måste vara rätt! Tackar!
4 svar · 7,5k läst
·
D
Daniel 109: Nej, du ställer inte in indikationen. Visst lägsta inställningen använder inte salt efter som det inte behövs någon avhärdning om vattnet är mjukt. Har jag sagt något annat?
18 svar · 10,3k läst
S
Anonymiserad 137805: standardfel byt värmepumpmotorn
10 svar · 31,9k läst
·
Åsa Lund
Åsa Lund: Annars Miele proffsmaskin. Även äldre maskin från dem kan matas med varmvatten vilket minskar behovet av el.
21 svar · 6,5k läst
·
A
Anonymiserad 137805: Främre trumtätningen alt främre motoraxlen läcker ut fuktig luft upp mot kretskortet Det räcker att ta bort höger sida framifrån sett förr leta efter damm o fukt +ev rost
6 svar · 4,4k läst
Z
zica: Gott att ni fick rättsida på den.(y)
8 svar · 1,5k läst
B
b.kaka: [citat] Jag har kommit ut till stugan nu och kikat, det verkar fasen som att tätningslisten sitter i ett spår som du skrev Nixon. Det verkar lovande. Var inställd på att byta kylskåp. Ska ta en närmare titt imorgon. Tack för era svar. Vad beträffar kvaliteten på smegprodukter så håller jag med om att den generellt är kass.
7 svar · 24,0k läst
Ruttenrot
Ruttenrot: [citat] Ha,ha. Jag bara förkortade Husqvarna med HQ. Skåpet som jag avser är mod. QT3150W. Tror att dessa är tillverkade i Sverige....Kvaliteten, driftsäkerheten är klart sämre än mitt gamla AEG iaf.
13 svar · 5,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.