F
ferlin75: Lite återkoppling då för den "kalvkörda" pumpen Skovelhjul/impeller nu fastlimmad med tvåkomponentslim, ruggade upp ytorna för bättre fäste. Kört två tvättar idag och so far so good, det håller så länge det håller
7 svar · 4,3k läst
·
D
During: [citat] Mycket riktigt kom det inte fram vatten, nu är den halvvägs igenom sin första tvättcykel. Om ventilen är hel blir väl nästa fråga, då den släppte fram vatten och hoppade igång när jag höll på att lossa andra skruven. Men glappar den igen så blir det nya delar! Stort tack!
9 svar · 4,1k läst
·
slaskman
slaskman: Tyska ebay har funkat bra för min miele torktumlare. 650 hos svensk återförsäljare, 90 på ebay...
1 svar · 1,6k läst
M
Mexitegelvillan: Problemet löst. Tömningspumpen utbytt och nu fungerar maskinen igen.
6 svar · 7,1k läst
B
borstarmicke: Längst ner i vänstra hörnet om man kollar bakifrån tumlaren har jag för mig. Efter rembyte så dog den kort efteråt o det blev nyköp! Har bytt rem på den med! :) Hade gnisslat till o från i flera år tills den plötsligt gick jättetyst... remmen var i flisor... :) Finns jättebra repairvideos på youtube. Mvh Mikael
4 svar · 19,2k läst
N
Nyrostad: Tack för alla svar! Det låter precis som jag misstänkte att den är utom räddning (åtminstone med min förmåga). Hade ju varit väldigt trevligt om det varit något lättfixat, men nu har jag i alla fall lite kött på benen för att höra om killen som sålde den är på gentlemannahumör. Oavsett så lär man sig att man bör funktionstesta mer än fläkten mär man köper begagnad
6 svar · 10,1k läst
·
M
Anonymiserad 137805: Beror på hur mycket som läckt ut
5 svar · 3,7k läst
·
KnockOnWood
KnockOnWood: Här är en tänkbar lösning: https://www.byggahus.se/forum/threads/hjaelp-mig-vaelja-vitvaror-fa-en-glass.321438/page-3#post-3031526
2 svar · 6,4k läst
A
Anonymiserad 137805: För att brunnen är kass Genom att dra skruvarna hårdare med defekt brunn så skadar du istället den rostfria bottnen i maskinen Nu kanske det är dax att byta maskin. Eller fyll kanten runt brunnen med silicon
20 svar · 9,7k läst
·
Nötegårdsgubben
Nötegårdsgubben: Bör väl ha varit något som faktiskt var på när strömmen gick. Kylskåpet kanske? Eller lysrör? Skulle vara lite orolig för att ett sånt ljud förebådar att maskinen är på väg att klappa ihop.
1 svar · 1,2k läst
tommib
tommib: 25 A x 230 V = 5750 W
29 svar · 2,5k läst
L
Anonymiserad 137805: Japp Ta i åta he..te uppe å nere dra rakt ut
14 svar · 7,5k läst
·
J
Jääns: Jag tycker det är lite olika. Sista maskinen jag körde i eftermiddags så var det nog inte mer än 1-2 cm vissa gånger har det varit precis över silens topp.
9 svar · 9,1k läst
torbeno
torbeno: Ja, det ser väl ut så. Tack tack :-)
2 svar · 4,8k läst
·
L
Lars I B: Äntligen! Det gick till sist men det behövdes en viss kraft. Utan din hjälp Tosse hade det varit omöjligt, stort tack!
5 svar · 10,8k läst
C
cazet: :D nu har det börja komma ned på normalare nivåer , phuu
2 svar · 1,5k läst
M
Anonymiserad 137805: [citat] ja det finns ju inga bättre modeller när det gäller electrolux eller husqvarna de har alla samma saker under skalet
9 svar · 17,2k läst
K
Anonymiserad 137805: Ja cylinda har en som bosch har byggt den är fin
3 svar · 3,0k läst
Kalasgubben
Kalasgubben: Hej. Det har börjat droppa ur min diskmaskin Electrolux ESF6212LOW. Det droppar/rinner en liten stråle från luckan. ( droppade ett tag på 2 ställen men sen återgick det till ett), så stängde av maskinen och den tömde sig, körde ett 30 min program och då läckte det inte. Provade ett kortprogram till efter å då läckte det igen. Har kollat "armarna" och de är inte spruckna. Listen
0 svar · 2,3k läst
N
Nizztos: Tack Får forska mer om moduler men känns som man får det sämsta av flera världar om man inte har som högsta prio att ha mer än två moduler (alternativt någon av specialmodulerna typ wok eller stekbord)
7 svar · 5,4k läst
M
Mr.Hammer: Med tanke på de två senaste svaren så känner jag mig trygg med att göra ett försök, tackar
8 svar · 12,1k läst
M
Marlin11: Ja men det så lite så det ska den nog. Men den vibrerar konstant, inte med det pulserande ljudet. Men tror ljudet kommer inifrån den. Har känt och klämt på allt där bak utan att det minskar. Förtydligande: Ljudet är det samma som den andra kylen men denna låter betydligt högre och mucket oftare. Kan den ha svårare att hålla kylan?
2 svar · 3,2k läst
·
M
Mrs Nautica: Blev en Siemens 736 istället (y)
2 svar · 4,9k läst
A
ArtonVolt: Hej, Letar efter en Siemens induktionshäll och efter lite undersökning tror vi oss kunna ha en 80cm. Vi har fastnat för de utan "markerade runda ringar" utan istället rektangulära prickade områden. En sökning på prisjakt ger dock (minst) 4st olika med snarlika modellbetckningar utan att jag lyckas lista ut vad som skiljer. Siemens EX801LYC1E Siemens EX875LYE3E Siemens EX875LYV1E Siemens
0 svar · 4,0k läst
B
bassetasse: [citat] Japp egensnickeri som satt där när jag flyttade in. Tack för både ditt och hscn's svar. Nu kan vi sova gott inatt (y)
4 svar · 3,5k läst
·
A
Anonymiserad 137805: [citat] Din frys skall utan vidare kunna hålla kylan upp till +35C inomhus temperatur annars är det fel på den.
3 svar · 2,5k läst
·
S
Anonymiserad 137805: en del av en synkring till en Packard 37á
3 svar · 1,2k läst
·
Isakare
Isakare: 2 buntband orsakade samma problem för mig, de hade samlat en stor klump med ludd.
4 svar · 1,4k läst
S
sunqan: Nu var ju uttalandet att det var en relativt liten skillnad mellan -18 och -21, om det hade varit att det är en relativt liten skillnad mellan att sänka från rumstemperatur till -18 eller -21 celsius vore det en annan sak även om 8-9% inte heller är så liten relativ skillnad. Den relativa skillnaden mellan temperatursänkningarna är dessutom samma oavsett om man räknar celsius, kelvin
38 svar · 7,4k läst
M
Margma: Tack för tipsen. Nu uppstår givetvis frågan. Ringa in reparatör eller köpa nytt? Maskinen är ca 10 år, men har bara gått 10-15 gånger om året. Jag beställde en ny ventil i går - innan jag fick svar i forumet. Så byte av den blir steg ett.
5 svar · 1,9k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.