Hej! Har problem med diskmaskinen. Det läker ut vatten någonstans så översvämningsskyddet löser ut. Försöker hitta problemet men har en fråga.
Den här vatten tanken som sitter på sidan av diskmaskinen. ska den verkligen va helt fylld med vatten när diskmaskinen kört klart sitt program?
Den här vatten tanken som sitter på sidan av diskmaskinen. ska den verkligen va helt fylld med vatten när diskmaskinen kört klart sitt program?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Moderator
· Stockholm
· 57 852 inlägg
Vet ej svaret på din fråga. Ser dock märkligt ut.
Jag har själv haft problem med läcka 2 ggr från får maskin (Husqvarna från 2005). Båda gångerna har det varit röret/slangen som på baksidan går upp till anslutningen för övre spolarmen. Båda gångerna har gummit slitits på exakt samma ställe och blivit väldigt tunnt, för sedan få en liten spricka. När jag har köpt ny slang från Elux reserdelsshop, har jag sett att samma slang verkar ingå i väldigt många olika maskiner. Så felet borde vara vanligt på alla modeller med samma slang.
Jag har själv haft problem med läcka 2 ggr från får maskin (Husqvarna från 2005). Båda gångerna har det varit röret/slangen som på baksidan går upp till anslutningen för övre spolarmen. Båda gångerna har gummit slitits på exakt samma ställe och blivit väldigt tunnt, för sedan få en liten spricka. När jag har köpt ny slang från Elux reserdelsshop, har jag sett att samma slang verkar ingå i väldigt många olika maskiner. Så felet borde vara vanligt på alla modeller med samma slang.
Den där tanken på sidan ingår väl i systemet för att minimera elförbrukningen. Den tar in vatten där som i sin tur värms upp av diskmaskinens inre, så vid nästa disk startar man inte med vatten som håller +5 grader. Kanske har det också betydelse för torkningen för om diskmaskinens vägg kyls ner så kondenserar vattnet där från diskgodset.
Suttit och kollat nu i en timme medans diskmaskinen körde sitt program och till slut så hittar jag vart vattnet kommer ifrån.
Man ser vart droppen är på den där vita mackapären. Gissar på någon slags pump?
Kanske bara en packning som behöver bytas måntro?
Logga in
Skapa konto
Man ser vart droppen är på den där vita mackapären. Gissar på någon slags pump?
Kanske bara en packning som behöver bytas måntro?
Felsökt lite mer och verkar som de läker där pilen pekar. Verkar vara efter flänsen för pumpen. Går de att täta eller måste man köpa ny pump?electroluxaren skrev:
Logga in
Skapa konto
Med andra ord bakom detta huvud.
La flytande packning för att hjälpa till mellan delarna så ignorera detta.
Logga in
Skapa konto
Japp, axeltätningen är det definitivt..
Men den där måste ju fan gå att köpa lös någonstans.
Men den där måste ju fan gå att köpa lös någonstans.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto