Vår första Huskvarna diskmaskin höll ca 6 år sedan läckte den vatten pga en spricka i pumphuset. Den var för dyr att byta så jag köpte en whirlpool. Nu efter 3 år så ser jag att den läcker också. Har inte dragit ut den än, men vattnet kom när den skulle tömma.
Är det verkligen normalt? Kan man inte kräva lite längre hållbarhet?
Är det verkligen normalt? Kan man inte kräva lite längre hållbarhet?
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 inlägg
Vi har electroslusk i hela köket, byggde nytt för 7år sedan, otroligt nog har inget gått trasigt, men så ska man såklart inte säga..men Whirlpool ska väl bara bra?
Min Electrolux är inne på sitt trettonde år (peppar peppar) men tvättmaskinens lucka gick sönder efter 10 år. Kyl/frysen samt vattenberedaren la av efter 8 år och hemförsäkringen täckte ett par tusen. Problemet när man bygger nytt är att så många prylar lägger av nästan samtidigt. Du har haft osedvanlig otur med dina diskmaskiner. Jag inbillar mig att det inte är så stor kvalitetsskillnad mellan de vanligaste hushållsmaskinerna utan det är nog mest tur man får förlita sig på. Men hemförsäkringen ger ändå någon utdelning när maskinerna pajar före 10-12 år.
Medlem
· Stockholm
· 4 630 inlägg
Min Simens är inne på 26:e året, och den går tyst och fint. 
Typ 5:e året fick jag byta aquastoppet.
10:e året var hjulen i överkorgen helt upplösta, korgen glider fortfarande på plastaxlarna.
18:e året fick jag modda snurrmojängen i överkorgen.
24:e året fick jag svarva en ny slityta i teflon och montera på snurrmojängen i överkorgen.
10:e året var hjulen i överkorgen helt upplösta, korgen glider fortfarande på plastaxlarna.
24:e året fick jag svarva en ny slityta i teflon och montera på snurrmojängen i överkorgen.
Tror du att hemförsäkringen ger något? Skall kolla det..yonna skrev:
Min Electrolux är inne på sitt trettonde år (peppar peppar) men tvättmaskinens lucka gick sönder efter 10 år. Kyl/frysen samt vattenberedaren la av efter 8 år och hemförsäkringen täckte ett par tusen. Problemet när man bygger nytt är att så många prylar lägger av nästan samtidigt. Du har haft osedvanlig otur med dina diskmaskiner. Jag inbillar mig att det inte är så stor kvalitetsskillnad mellan de vanligaste hushållsmaskinerna utan det är nog mest tur man får förlita sig på. Men hemförsäkringen ger ändå någon utdelning när maskinerna pajar före 10-12 år.
Gamla grejer håller ju hur länge som helst.Workingclasshero skrev:
Min Simens är inne på 26:e året, och den går tyst och fint.
Klicka här för att svara