P
en mycket trevlig dragare :D har själv den samt den större GSR10.8V -Li-2 och dom funkar grymt bra. bara att köpa till dedär priset

Hehe såg en kille på Blocket som ville ha 2000:- för sin beggade :)

Är det någon som vet hur det fungerar med stickkontakten och volttalet? Såvitt jag vet skiljer sig de engelska från de vi har i Sverige?

Samma volttal, men du får köpa adapter för stickkontakten, 39:- på ClasOlson köpte en idag, lr klippa av den engelska kontakten o montera en ny.

Eftersom jag har 1 års garanti tyckte jag att det var bättre med adapter ifall laddaren skulle behöva skickas tillbaka.

Men var vaksam när du beställer, dom säljer även 110 V maskiner i UK så var noga med att kontrollera att det är en 220 maskin du beställer.

Tack för tipsen - det verkar onekligen vara ett bra pris!

Beställde en GSR förra veckan och idag dök den upp, utkörd till jobbet.
Tycker det är en kanonmaskin (har haft en på jobbet en längre tid) så det var värt
en 1000-lapp. Köpte adaptern på Classe för 39:- och den funkar fint.

gsr eller gdr skillnad?

santos skrev:
gsr eller gdr skillnad?
GDR = slagskruvdragare
GSR = vanlig skruvdragare

Dvs en gsr räcker till att skruva trall. eller ska man satsa på en gdr? har ju två slagborrar där en är en jävligt bra aeg.

santos skrev:
Dvs en gsr räcker till att skruva trall. eller ska man satsa på en gdr? har ju två slagborrar där en är en jävligt bra aeg.
Förväxla inte en slagskruvdragare med en slagborrmaskin. Slagskruvdragaren "knackar" i skruven när det börjar gå trögt. Den är väl lämpad för lite grövre dimensioner på skruv. GSR:en lär räcka till trallskruv (tex 4,2x55).

Okej då förstår jag. Vet snickare som har kört med en sådan knackare fast det var makitas och den lät som fan. Är ute efter en bra skruvdragare och det gör inget om den är smidig.

santos skrev:
Okej då förstår jag. Vet snickare som har kört med en sådan knackare fast det var makitas och den lät som fan. Är ute efter en bra skruvdragare och det gör inget om den är smidig.
Ja det brukar låta men har man väl börjat använda de så vill man inte ha vanlig skruvdragare!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.